Jan 6, 2011

Dapat jemputan makan malam bersama Dato Siti Nurhaliza



Selamat pagi..

Wah bertuahnya badan tak ada angin tak ada ribut tak ada hujan tiba-tiba dapat kad jemputan makan malam bersama penyanyi terkenal. Sape lagi kalau bukan Dato Siti Nurhaliza.. Masa terima kad jemputan tue tak dapat di gambarkan perasaan aku happy sangat.. :PHabis semua orang aku bagitahu tapi kecuali en.hubby. Tak tahu kenapa mungkin aku nak buat surprise dekat dia kot..

So bile dah di jemput makan malam dengan penyanyi tersohor negara nie.. Dalam otak mula la berfikir nak pakai apa malam tue nanti.. So dengan pantas aku ushar-ushar la design baju dalam internet nie.. Belek punya belek berkenan la pada satu dress nie . Excited dah nie nak beli sekali tengok pada harga perghhh!!! amek kau mahal gile siut.. Otak pun mula la ligat berfikir kalau sekali sekala aku kuarkan duit untuk beli baju mahal macam nie apa salahnya kan.. Ala demi untuk jumpa penyanyi kesayangan aku berhabis sikit tak pe kot..Masa tue tak fikir pun en.hubby aku setuju ke tidak..;)

Lepas dah settle dress aku cari pula kasut.. Ermm!! Nak pakai kasut apa erk.. Rasanya untuk malam tue nanti aku nak pakai high hill la.. Baru nampak aku tinggi sikit so tak ada la kemetot je baru kena dengan dress yang aku pakai.. Cari punya cari jumpa la satu nie memang sesuai dengan tema yang aku nak pakai malam tue nanti..Ok apa lagi nak cari nie.. Oh baru teringat handbag la.. Handbag yang ada semuanya tak sesuai jadi kena beli jugak la.. Wahhh semua kena beli boleh bangkrap macam nie.. Nak beli bukan murah semuanya mahal.. Tapi syaitan tue dok menghasut tak pe beli je bukan selalu jadi aku beli la jugak..:)

Time nak buat pembayaran dengan kredit kad sekali jumlahnya melebihi had limit kad aku. Nak buat macam mane nie tak kan nak guna kad lagi satu kot.. Dengar lagi bisikkan di telinga , ala guna je apa susah cukup bulan bayar.. Akibat terpengaruh dengan bisikkan tadi aku pun guna la kredit kad lagi satu.. Kira-kira semua dekat 2 ribu.;) perghhhh!!! banyaknya aku berbelanja kalau laki aku tahu nie confirm dia akan marah sebab aku dah janji tak nak berbelanja sakan lagi.. So di sebabkan tak nak mendatangkan masalah jadi aku cuba elakkan dari dia tahu.. Settle masalah! :)

Bila semua barang yang aku order tue sampai tiba-tiba laki aku tanya. Barang sapa nie ma ? So nak tak nak aku kena jawab barang mama la. Hah! nak pergi mana pakai macam nie. Nak pergi makan malam dengan Dato Siti. En.hubby aku ketawa terbahak-bahak sambil berkata mama nie betul ke tidak.. Bila masa pulak Dato Siti ajak mama makan malam nie.. Dengan bangga aku jawab , gelak la nanti lepas mama tunjuk kad jemputan yang Dato Siti bagi tue baru papa malu dan tarik balik ketawakan mama..Aku pun berlalu untuk mengambil kad jemputan tue.. Cari punya cari tak jumpa yang aku jumpa keratan akhbar majlis ulangtahun kelahiran Dato Siti :P

Masa baca keratan akhbar tue aku terus tersentak.. Ya allah !!! Aku bermimpi ke hampeh ingatkan betul-betul tadi..Padan la semua orang aku bagitahu kecuali en.hubby rupa-rupanya hanya mainan tido aku je.. Bangun pagi nie macam kerang busuk tersengeh sorang-sorang bile ingatkan mimpi tadi..Macam mane la aku boleh mimpi macam nie.. Nie mesti gara-gara malam tadi aku baca pasal Dato Siti dapat hadiah handbag dari Dato K tue sampai terbawa-bawa dalam tido.. Adoi sungguh memalukan betul...:P


p/s : Amboi suka korang kan bila tahu nie cuma mimpi.. huwaaaaa!! malunya :)




46 comments:

@e_da said...

huwaaaaa ingat kan betul td.. heheheh tetipu tetipah

Sheherazade said...

salam dear

mimpi indah nmpknya :P

Unknown said...

semangat i bace tau..skali tipah tertipu..hahaha

noor said...

ingt btl td
btuah bdn

apezs shah said...

salam

kak tahu tak, saya baca bertapa bangga akak dapat g dinner sama ngan dato CT. sekali habis baca, rupanya mimpi. Haish laaai sabau jela.. Naseb baik mimpi kalau betul habis laa kredit kad tu.. banyak tu...ahakz..;)

Kakzakie Purvit said...

Salam Amy,

Ala.... kakak ingatkah betul-betul. Best.... ada unsur pengajaran disebalik mimpi amy. Jangan buat kalau tidak ada restu hubby. Ingat tu....

aanie said...

hahaha..lawak la..ingatkan betul2 tadi...kalau betul, blh la sy tumpang sekaki..hehe..

Anonymous said...

haha! kadang2 mimpi tu jd mcm betul2 jer kan... :)

Puteri Iqa Izyan said...

pheww...
baru nak jeles lebih.. huhu

kasihibu said...

hehehehe...ingatkan bebetul tadi.. ;p

sanggup berhabis tu, agaknya ginilah artis2 kan?sanggup beribu raban untuk majlis
ohh tidaklah bagi akak

Ati Masrif said...

haruu..mimpi je..sian amy

kak ati lama tak jumpa siti
dulu belum kahwin dia selalu
buat open hse time raya..syokk

Ayu said...

Assalamualaikum amy
ala,mimpi ke..igt betul2 td..baru nak pesan kirim salam..hehe

(psstt..jemputla jengah blog ai..lama x nampak amy..hehe)

norihan said...

hehe...lawak giler amy ni...orang ingat betullah,tapi cuma mimpi....tipah tertipu ye...

Miss Sasu said...

ala..mimpi je ker?ingat betui2..hehehe.

eima said...

ceh ..aku ingat bebetui la tadi ..eeeiii ko ni amy ... geram betul la ...

hahhahah gelak besar aku bila baca part bwh...

Adinda Amy Sensei said...

SALAM...

INGATKAN BEBETUL TADI...HEHE MIMPI RUPANYAA...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

amboi2...ingt ke ceta betui ni....pandai betui...tkena ai...mimpi rupanya..hahaha...

azieazah said...

Sekali fikir memang nampak tak masuk akal dan ridicilous jer nak berabis ribuan semata-mata nak makan malam jer. Ntah2 SITI tak pandang kita pun...

Mujur ler mimpi jer.. hahahaha

KakD said...

hahahahaha punyer saye kusyuk bace dari atas (siap berdebar2 lagi ni nak tau ape jadi lepas tuh) sekali mimpii daaaaa..hahaha akak buat saye gelak2 sorang dah pagi ni haaa

takpe kak mimpi tak kene kuar duit sampai 2 ribu kak huhuhu FOC.

Rinna said...

Bestnya kalau betul2 dpt pergi makan malan ngan Siti kan.. tapi kalau betul2 laa dpt pergi..tak payah laa sampai berhabis duit....tapi kalau amy mampu apa salahnya..kan..hehehe..

Tapi mmg best laa baca kisah mimpi amy nie.. :)

::FAIZ:: said...

comel dia ngan baju pink

Arizakiah said...

Adoiii....mati-mati akak percaya amy dapat jemputan Dato' siti. Tertanya jgk.."Hadiah peraduan apa hah?"
Akak pun tertipu....hik..hik..hik

atie said...

hehe..happy btul mipi ni~

wahida said...

keh keh, saya mmg dah agak, ni mesti mimpi...nak tau mcm mana saya tau? sbb awak dah bg tau semua org, tp x bg tau hubby, sepatutnya hubby yg mesti awak bg tau dulu kan...hehehe...

Kakcik Seroja said...

Dah boleh agak - mesti mimpi je... :)

Misz-ella said...

Ella tertipu rupanya. Hihi ..

Nurul Says said...

uish mcm real je mimpi tu ha ha saya pun tertipu ha ha

ardinihumaira said...

hehe.. mana tahu jadi kenyataan kak :D

Rizziela said...

ish! ingatkan betul2 tadi

Shafa said...

seronok ya mimpi dato' siti.. ni kalau btul2 jumpa mau termimpi-mimpi beberapa hari. ngeh3..

BIONIC WOMEN said...

hahahha..lucu betul cerita Amy ni..sempat mimpi siti ajak dinner tuh..hehe
tapi xper, manerlah tau, mimpi jadi kenyataan suatu hari nnti,,ntah2 Dato siti terbaca ker blog Amy ni..mesti dia bagi jemputan seriously..

.::: Princess MOMOY :::. said...

haha...kamu nakal dear ^^

Saya Blogger TERENGGANU

Sebab Mengapa HARIMAU MALAYA Tidak Boleh Ditukar Kepada HARIMAU MALAYSIA !!

sarah-najwan said...

la...mimpi rupanya..

ingat akak nk sruh amy amik gmbr byk2 doh nge dato' siti..hehe

Tuan Din said...

Nak ikutttttt!!!
Waaaaaaaaaaaaaaaaaa

amiey lee said...

hahahahahaha gelak dulu...mcm cerpen plak kakakakakakakakaaaaaa

munna said...

best giler mimipi amy.... kak munna dah ingat ye ye je tadi

me suya said...

aisey man..
wakenabeb ni.. ingatkan real story.. akak ni, siti nurhaliza pun bawa masuk mimpi eyh.. hebat2

AngahSayang2314 said...

heheh angah baca mula2 angah dah tahu dah akhirnya apa heheheh cuma mimpi keh..keh..keh..

izyantyPersonalTaste said...

he3...dri tadi dok confuse camna lak dato siti leh jemput nie..rupanye mimpi je huhuhu...

bunga_rose said...

ahhaah..dah agak dah mimpi.. amy ni macam2 tau..hihi.. tapi kalau kenyataan, best kan..tapi tak best part nak bayar rembatan shopping tu hihi

::..dYa..:: said...

salam
mimpi rupanya.
hihi

efa said...

salam,
erk sis igtkan betul la td..jeloz la gak tp tuptup haish mimpi huhu..mimpi yg indah tu huhu

Zaidah said...

daku tertipu...huhuhu....mainan tidur rupanyer...

Efa Nur said...

punya la semangat baca dari atas...sampai bawah,rupanya mimpi...hahaha sweet dream betul..hihihi kalau betul2 kn best..hehe

ieda said...

adehh dikkk
nak gi buang air kecik jappp
hahahhahahah huhuhuuh
x daya lahhh dikk wehhhhhhhhhhhhhhh
:))

Zura Tahir said...

mimpi ke...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign