Hai la badan baru ingat tak nak marah² dan sedih² tapi ada je malaun yang bagi aku panas. Serius memang hangin satu badan nie. U all bayangkan la baru nie aku kehilangan barang semasa pos ke Rawang tapi senyap macam tue je sampai ke hari nie.Barang kalau murah x pe la nie dekat RM300 tau. Nie sekali lagi terjadi , bonda ada pos barang dari kempung hari isnin hari tue tapi untill now tak terima lagi. Actually barang tue MIL nak bawa ke Holland esok. Masa hanya tinggal hari nie je lagi esok pagi² MIL dah berlepas flight pagi. Tambah esok pula cuti confirm tak de punya.
Aku dah check tracking number barang tue dan barang tue dah pun sampai di Kota Bharu dua hari yang lepas tapi pihak pos tak hantar ke rumah lagi. Tadi telifon pihak pos dorang cakap barang tue dalam penghantaran ke rumah oleh posman. Aku pun minta la nombor telifon posman tue dan terus call nak check barang tue ada di tangan dia atau tidak. Sekali abang posman tue cakap barang tak ada. Perghhhh!!! menyirap satu badan. Walaupun barang tue tak penting tapi agak ralat la sebab barang tue MIL nak bawa ke sana atas permintaan saudara. Kalau pos semalam boleh la bagi alasan kan! Nie pos dari hari isnin lagi.Kalau macam nie punya lambat baik pakai pos biasa. Inilah salah satu sebab kenapa orang tak nak gunakan pos laju. Kalau tau better guba sky net ke , city link ke. Geram betul laaaaaaa..........Rasa nak bom je pejabat pos tue!
19 comments:
memang geram kalau macam tu...macam manalah boleh hilang kan. Nilah kalau buat kerja ada yang tak amanah..huhu
Diorang senyap macam tu jer? memang tak patut lah..
mmg dah lama dgr citer buruk pasal pos malaysia nih....dah kene takeover pun masih samo gak eh....x patut...
Memang geram. Tak patut la perkara mcm ni terjadi...
mmg sakit hati klu jadi macam ni... alhamdulillah tak pernah kena lagi pada kak munna yg rajin shopping on9 ni
bunga lum alami g..sabar yek sis..
ish teruknya...amy x try mtk gantirugi yg rm300 tu?
lah yeke kak...kesiannya...sabar jela...jangan bakoo pulak post office tuu.. :)
adeh satu lagi kes .. sblm nie nana blogger tu ada jugak komplen pasal posmen nie .. sampul surat yg dpt dah terkoyak .. x tahu di koyakkan @ dah koyak dari awal ..
huhu mcm mana nie .. akak kalau urgent2 akak x hantar dah pakai pos laju nie .. selalu gune airpax @ skynet huhuh
bleh mintak ganti rugi kan kat pos opis. kalo amy diamkan mcm ni, lagi selalu la diorang buat hal.
Kalau jadi kat Panglima....Panglima akan gertak dan bagi warning kat Pos Malaysia tuu....sebagaimana Panglima bagi Warning kat kaunter Customer Service Takaful Islam di Kuala Lumpur. Semua org yg berurusan terpaku mendengar...dan semua pekerja Takaful Islam senyap membisu seribu bahasa..... memang Malanglah pekerja yg berurusan dgn Panglima pada pagi itu. Hampir 2 tahun Panglima tuntut Insuran.....tapi diperlambat-lambatkan dan dipermain-mainkan. Sehingga Panglima kata Panglima tak nak berurusan dgn pekerja yg bawah2 ni...Panglima nak jumpa dia punya big boss.... Melihat keberangan Panglima...Managernya punyalah lembut gigi dari lidah. Jika masuk 3 tahun....wang simpanan insuran akan menjadi harta yang tak dituntut dan dihantar ke Amanah Raya. Panglima setuju....Sabar ada tahapnya.
semoga barang yg dinanti selamat tiba....
tak beretika langsung! :(
Buat aduan terus ke paper Harian Metro. Kasi bukak mata depa punya Pengarah Besar!
kekadang kena buat report & aduan secara rasmi sebagai pengajaran. baik ambil tindakan sebab kita membayar perkhidmatan tersebut dan mereka cuai dalam menjalankan tugas yang di beri.
saya lum pernah terkena lagi..klu kena, mesti ralat juga huhuhuhuhh
mmg x patut la...kenapa la bole jadi camni..
x pe amy..sabar2..
nampaknye,lenkali kena fikir berkali2 nk pos brg2 penting guna khidmas pos ni..
mehhh kite bom reramai... lia pun penah bape kali mcm tu. Pos laju johor ke pontian (salah sebuah dearah johor, kalau dr jb nak ke pontian 1 jam 15) pun memakan mase selama 4 5 hari oooo... cube bayangkan...
sy guna airpax.. brg rm350.00.. diorg kt lori hilang,....
aduh.. bole claim ke tak ye??
Post a Comment