Jan 10, 2012

Penipuan Online , jauhi diri anda dari berurusan dengan wanita ini



Luangkan sedikit masa untuk membaca post ini agar untuk masa yang akan datang anda tidak menjadi mangsa PENIPUAN ini....

Yuhuuuuuuu uollsss yang di kasihi..seperti yang telah di janjikan semalam , hari nie aku akan story mory pasal seorang minah yang rasa dirinya terlalu hebat gila vavas nie.. Story ni agak hot lagi spicy.. Kalau tuan empunya diri nak marah , di persilakan.. Aku x de hal punya.. Bagi aku kalau aku nak respect pada orang biarlah orang tu tahu respect dirinya dulu sebelum minta orang lain respect pada dia.Ada betul apa aku cakap uolllsss.....

Al kisah tersebut la kisah..uolllsss semua sedia maklum yang aku menjalankan perniagaan secara online berupa barangan gadget dan beberapa jenis pakaian wanita. Untuk kita berniaga secara online nie memang kita perlu berdepan dengan pelbagai risiko.. Salah satunya kes PENIPUAN. Bayar duit x dapat barang atau bayar duit dapat barang..tapi barang yang di beri tidak sama seperti yang telah di janjikan..mesti uolllsss rasa tertipu kan..

Kes aku nie bukan pasal customer komplen ke atau apa?? tapi pasal ada seorang minah nie yang rasa diri dia terlalu hebat gila vavas dan rasa negara kita nie tak ada undang² , sesedap rasa dia menipu duit orang orang hanya untuk membeli kaki palsu adiknya...Kisah kaki palsu tue uolllsss boleh baca di entri INI..Kalau minah nie ada depan mata aku² rasa nak ludah muka dia bertubi² supaya dia rasa betapa puakanya air liur aku nie...

Aku memang marah sebab selama aku berurusan dengan dia , aku dah banyak tolak ansur dan faham situasi dia..Orang kiri kanan maki hamun dia , sumpah seranah dia tapi aku masih bagi peluang kerana bagi aku x ada jalan penyelesaian kalau kita bertengkar.Tapi sebaliknya berlaku dan sekarang aku x boleh sabar lagi bila kaum kerabat si lahanat ini sanggup nak ugut bagai aku...Bukan aku sorang saja malah beberapa mangsa yang lain...

Sepanjang aku berniaga gadget ini , aku mempunyai 5 orang supplier dan dalam 5 orang nie hanya minah nie saja yang banyak menyusahkan aku.Aku paling pantang dalam hidup kalau orang menipu , x jujur atau kaki pusing..Tak ada cakap x de nie setiap hari berjanji tapi nan adooooo..Mula² berurusan memang ok tapi bila dah last² dan dah terdesak lain pula agendanya..

 Dalam hal nie aku kerugian lebih daripada 5k dan less daripada 10k....berapa jumlah yang tepat x perlu la aku nyatakan di sini. Aku kerugian , aku masih boleh terima kerana duit itu mungkin bukan rezeki aku tapi yang aku kesalkan minah lahanat nie menipu ramai orang..sehinggakan ada setengah mangsa terpaksa menanggung kerugian , bergadai bergolok dan mencari duit lain untuk membayar duit orang...Sedih dowh!

Mujur la selama aku berurusan dengannya aku tidak menggunakan duit customer.. semua aku dahulukan duit aku.. tapi berbeza bagi dealer yang lain..Mereka mengambil order dengan menggunakan duit customer..so bila dealer berjanji dengan customer dan sampai satu masa barang x ada confirm la semua orang meroyan kan.. Tambahan bila di minta refund duit x ada...kalau dealer je tanggung masalah x pe jugak nie kalau ada agent atas agent macam mane tue...Mujur lah agent aku x terlibat dalam hal macam nie , hanya aku saja yang berdepan dengan masalah ini..kalau tidak masak juga nak menjawab...

So dengan peluang yang ada ini aku nak ingatkan pada anda yang ingin membeli gadget atau apa saja barang secara online , berhati²lah..jangan kaburkan mata anda hanya kerana harga yang di tawarkan murah dari pasaran.. fikirkan juga risiko yang perlu anda tanggung kemudian hari...Tapi x semua la peniaga online tidak jujur ada banyak lagi shop yang berniaga dengan jujur. sebagai contoh Abg kus Enterprise , kedai handphone online dan  DAC mobile shop milik aku sendiri.Bukan nak kipas diri sendiri ok tapi hakikatnya sepanjang aku berniaga , tidak pernah sekali pun aku dapat komplen mengenai barang aku malah service yang aku berikan juga sudah cukup membuatkan customer aku puas hati....

Di sini aku ingin tegaskan pada anda semua.. sesiapa saja yang ingin membeli gadget murah yang pre-order atau harganya memang gila vavas murah , di harap berfikirlah semasak²nya.. Kerana kesemua dealer atau agent yang menjual gadget murah ini adalah dari supplier yang sama iaitu supplier lahanat ni.Sekali anda sudah memberi duit anda , anda akan menangung sakit jiwa yang teramat sangat..sakit sebab dengar janji dia , sakit sebab dengar alasan x munasabah dia dan sakit bila dia menipu itu dan ini... Orang lain mungkin x akan siasat tapi tidak aku...Aku akan cuba sedaya upaya mengunakan saluran yang ada untuk mengherat minah lahanat ini ke muka pengadilan...

Moga dengan apa yang aku lakukan ini sedikit sebanyak dapat membantu adik² yang masih belajar dan terpaksa menanggung hutang dik kerana minah lahanat nie.Kepada yang turut menjadi mangsa , nasihat aku x perlu takut dengan ugutan basi dia kerana selagi anda semua menunggu selagi itu anda memberi ruang kepada si lahanat ini untuk emnipu lebih ramai lagi orang...

Gambar ini di ambil ketika dia menghantar device kepada adik aku yang bertudung
Time nie semua orang dah meroyan sebab dia buat alasan yang tak masuk akal..
Mujur di sebabkan aku push akhirnya dapat la sikit...
bakinya sampai ke hari nie masih senyap membisu..


NAMA : SHARIFAH NUZAIHAN SYED FISOL

NO. AKAUN MAYBANK : 15715778842

NO. KP : 821203055326

ALAMAT : 5-13-25 TAMAN SERI BAYU, JALAN KG.BUKIT, KG.BUKIT 11900, BAYAN LEPAS...

ALAMAT IKUT IC : NO 414, LORONG 88 TAMAN RIA SUNGAI PETANI, KEDAH..



Note: agaknya yang kuar surat khabar hari nie pun keje minah lahanat nie sebab kan , sebelum nie dia dah menipu ramai orang berkenaan dengan tracking no..kata barang dah hantar dan bagi tracking no..bila di check tracking no x de dalam sistem.....







37 comments:

@e_da said...

huhuhu bahaya kan.. tak baik tul dia menipu org.. harap2 dia dpt hidayah kembali ke pangkal jalan

Asrul "iLham" Sany said...

macam2 orang ke donia ni

fieda said...

ADA LA NANTI BALASAN UNTUK PENIPU BESOR NI..

emarieys said...

tak tenteramlah hidupnya

CIK PAPAU said...

orangnya yg mana kiri ker kanan kak?

Unknown said...

hmmm, macam2.

moga dia sedar kesilapan dia satu hari nanti ya amy. Kesian kat orang lain yang terbabit sama kerana penipuan dia.

Sheherazade said...

tak jadi jutawan pon menipu,dpt dosa lagi ado

ape2 pon harap dia insaf

u take care dear

Mimie said...

memang pgai die nih truk!!!!dh rupe buruk pgai pun buruk...org kata biar rupe buruk asalkan pgai elok nih dua2 die sapu....memg kategori buruk la die nih..

Misz-ella said...

Thanks for sharing this, amy. BTW, KC mmg kurang konfiden dgn urusan jual beli online ni.

Fariza said...

BUAT report. x boleh dibiarkan

Sarah Syazwani said...

bahaya betull..muka minah tu cam gangster plak

SURIA AMANDA said...

UISH..SCARY LA...

munna said...

muka dia pun dah nampak ganas dan putar alam lah amy

Unknown said...

dia tomboy ke??
agaknya betul la dia ni kot
punye kerja..
tengok muka pun tau buas nih..

Ujie Othman said...

wah..kesiannya awak, byk rugi tu..
mmg geram baca kisah ni, elok masuk penjara tu.

nak harapkan duit balik, mmg susahla kalau dah memang kaki tipu.

semoga Allah bantu awak..

|| NaFiRaa || said...

eeee.. jahatnye.. x senang hidup kalo makan hasil dari menipu orang..

ozzy said...

Memang pantang betul kalau jenis penipu mcm ni apatah lagi sesama bangsa melayu..biasanya jenis mcm ni x kan kemana satu hr mesti dpt balasan juga

Jahirah said...

kerana dia...org msti tkt2 nk beli onlina dah...merosakkan periuk nasi org lain je cam2.

Rosniena said...

report polis je

norhidana said...

apa lah punya jahat manusia suke menipu nih... berani btl dia menipu siap kuar paper lg... nsb lah akak kenal n semoga ramai lg yg terbaca ntry akak nih...
pandai dia amik kesempatan yek... dasar penipu

sahromnasrudin said...

nauzubillah..bukan boleh kaya pun buat kje rupa gini huhuhhhhh

Mummy-Zerry said...

Minta dijauhkan dari segala kejahatan manusia zaman sekarang ni..

perjalanan pulang said...

percayalah.....

faraherda.razalan said...

Hadoi! Ingatlah hukum makan duit haram. Janganlah suka-suka je bt mcm tu. Tak takut Allah ke?

Seram sy...

Puan Besar Shag Yahaya said...

Gila lah! Kalau sikit tak apa. Ni sampai beribu, puluh ribu ? Adoi ! Kalau Shag memang dah cekup dia ni bawak p balai je :DD

Btw, akak tahu tak kedai online yg jual sneakers ori yg murah ? Shag ada jumpa tapi owner dia macam dah kaya tak nak layan order >.<'

Unknown said...

astafirullah..
semalam kak baca entry dalam blog awak melalui hp kak..

thanks atas peringatan amy, alhamdullilah, jika ada rezeki.. mmg kak akan beli dengan kamu sahja

hasmardy said...

tgk muka dia pun nampak tak jujur...

zura_habibhaariz said...

nnt dia taula langit tu tggi ke rendah...jahat!

kis said...

ish...sebab DUIT org sanggup lakukan apa jak...

Unknown said...

Salam. kalau tak silap saya sya pernah nampak minah nih..harap kembar 7 die jelah..

nebuchedneezar said...

Minah ni guna FB nick name Door to Door Ke?

Unknown said...

mmg siallah perempuan ni ...pasal dia hidup aku susah ...babi pune perempuan....tuihhh

Panglima7 said...

Laknat ke atas minah lahanat ini. InsyaAllah Panglima akan buat solat hajat, semoga Allah membalas kejahatannya dan pulangkan duit amy.

Unknown said...

Kak ada bukti sila share sikit kini giliran sy pulak nak korek org ni

Kak Amy said...

@rais muhammad ada dik , awak pun kena jugak ke

haiza said...

sy pun kene. lebih dr 3k.

YayannnnB said...

Salam. Ada cerita terbaru ke pasal dia ni? Tiba2 teringat duit sy lesap 2tahun lepas. Hmmmm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign