Nov 9, 2010

TANGISAN DI PAGI SELASA




Salam..

Sejak kebelakangan nie aku sering teringatkanya , tak tahu kenapa tapi yang pastinya dia sering bermain di fikiran aku.. aku sayangkanya tapi apakan daya , ada yang lebih menyayanginya lagi daripada aku.. aku redha dengan ketentuan ini..apa yang aku rasakan mungkin hanya mainan perasaan aku saje dan mungkin juga kerana aku terlalu terkilan sehingga membuatkan fikiran aku sering tertumpu kepadanya..

Hati meronta2 tapi aku sedar walau aku menangis air mata darah sekali pun , dia tetap x akan kembali kepada kami semua.. kelmarin genaplah 2 bulan pemergian arwah mengadap illahi , dalam x sedar zuriat yang di tinggalkan semakin membesar..tapi malangnya si kecil membesar tanpa ibu di sisi , yang ada hanyalah ayah yang terpaksa membesarkan seorang anak bersendiri..berat mata memandang berat lagi bahu yang memikulnya , sabar la wahai si anak kecil satu hari satu masa kau pasti bertemu dengan ibu mu di syurga...

Semoga arwah busu tenang di sana dan di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman..amin...

p/s: Bila ada depan mata , kita x nak hargai tapi bile sudah tiada barulah kita tercari2.. jadi hargailah orang yang ada di depan mata kita , jangan nanti bile dia sudah pergi meninggalkan kita baru la kita tercari2 dan rindu pun menyelubingi diri..





10 comments:

azzey said...

Amy Syaquena: mmg ada kalanya hati mudah tersentuh....

p/s: slm ziarah

Sheherazade said...

Al-Fatihah

tabah la,jgn sedih2 ye

btl tu,kita kena hargai org disisi

suria lekatlekit said...

teringat arwah ayah.. sejak pemergian Ayah, sy kerap bermimpikan arwah. ada kala mimpi tu berturut2 setiap malam.. Genap 6 bulan Ayah pergi..

♪..aq[daN]pUteraku..♪ said...

sedihnyaa ... ;((

syg mak .. rindu mak .. uhhukk ...

sis, jgn sedih2nya .. ada hikmah d sblik semua ne .. T_T

eelobor said...

suka dengan ayat terakhir. begitu juga dengan perasaan saya sekarang

Anonymous said...

yg pergi x kan kembali..

redho lah & doalah semoga dia tenang disana

sarah-najwan said...

al-fatihah..semoga arwah busu di temptkn dlm kalngan org2 yg solehah..

lumrah alam amy..yg kita ada..kita jrg2 nk hargai..tapi bila sudah tiada..kita mula mencari2...huhu..

tunjukklah bhw kita syg pada org2 yg kita sayang..

Kak Amy said...

terima kasih semua..

eB ezrin said...

alfatihah.... tu slh satu sbb knapa eb dindong... asyik teringat yg telah pergi... :(

ardinihumaira said...

Al-Fatihah..
semoga ditempatkan dikalangan orang beriman dan diredhai, amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign