Oct 24, 2012

Apa motif kakak ni call aku cakap camtue


Assalammualaikum w.b.t

Nak luah perasaan sikit la. Dah cuba cari motif sebenar tapi masih x jumpa lagi so di harap rakan-rakan boleh tolong buat kesimpulan di atas story aku nie...

Macam nie, beberapa hari lepas ada seorang akak ni call aku. Rakan FB tapi x de la kenal mane, just beramah mesra dalam FB je.. Beliau juga merupakan seller online.. Hurmm.. yang menjadi persoalannya bila dia call mengarahkan aku berbuat sesuatu yang aku sendiri rasa macam x masuk akal je..

Aku rasa dah lame aku x berapa aktif menjual di FB gara-gara faktor kesihatan aku. Tapi mungkin sekali-sekali tue aku nak melepaskan gian, aku upload la gambar juga.. SO gambar yang aku upload buat dia x puas hati makanya dia pun call la aku...

Bunyinya lebih kurang macam nie, " Amy sihat and bla bla bla....akak rasakan amy x payah la upload gambar-gambar sangat sebab nanti orang kata macam nak menunjuk-nunjuk pulak".. Aku terdiam seketika...

Menunjuk maksud akak... takde la amy upload gambar-gambar oversea tu nanti orang ingat amy saja nak menunjuk... Aku jawab dengan tenang, lar tue kan barang berniaga saya x kan saya x boleh nak upload.. Gambar bercuti ke apa ke x de dah saya nak upload.. susah la macam nie kalau orang fikir macam tue... Kalau sebab gambar saya kat Palembang tue buat orang x senang ok saya delete...( padahal gambar sekeping je dah kecoh )

Aku pun terus delete gambar tersebut dan si akak ngok ngek tu x de dah nak komplen lagi.. Aku ada upload gambar clock station dari London , aku upload untuk buka order pada yang berminat bukan nak menunjuk..kalau nak menunjuk baik aku ambil gambar yang dah sedia di pasang kat rumah kan...

Inilah gambar yang di maksudkan...

Persoalannya , dia baik punya upload gambar set pinggan mangkuk baru, gambar makan apa semua upload, makanan dari pagi sampai ke malam, gambar bercuti, beli apa semua upload dalam fb..tapi x de pulak aku nak meroyan sampai call dia cakap gitu. Adeh sungguh x faham kenapa erk ada orang camni...

Ada satu part tue buat aku rasa geli hati sangat, katanya akak dah malas nak berniaga online and bla bla bla.. Tapi aku tengok rancak je. Adakah apa yang di katakan tue minta aku stop atau apa erk! serius x faham sehingga hari ini aku masih x dapat jawapannya lagi....

Apa kata uollsss....
Kesimpulannya please....


# jangan ada yang salah faham lagi, hari tue aku cakap kat orang lain tapi orang lain pulak yang terasa hati.. Sedap hentam aku padahal kita x de cakap kat dia pun. Bila aku tunjuk bukti perbualan terus diam, x reti la nak minta maaf sebab dah burukan nama aku.. X faham la manusia nie..







27 comments:

☾SHiemaCMa786☾ said...

err...hehehe..cma lg x faham...

☾SHiemaCMa786☾ said...

err... he3.. cma lg x faham.. hohoh

anyss said...

Assalamualaikum,
Perangai manusia mmg macam2. Sbb tu akak x suka jadi glamer awal2 lagi. Kalau jd mcm ni...mula lah rasa nak marah ----> kami keturunan pendekar, kalau dah marah, AMUK aje hu huhu

AzianKhalil said...

saya pun tak faham

Hazmin said...

Kesimpulannya remove je orang macam tu... Semak je...

Kakzakie Purvit said...

Jgn ambil kisah sangat apa yg diperkatakan Amy. Dengar saja tapi jgn bertindak bila berbual dgn org begini. Utk apa yg Amy dah buat kenapa nak delete pulak - biarkan aje. Abaikan apa yg dia kata, Amy ada hak atas FB/Blog Amy...

eima said...

die dengki ngan hang la tu ... tak pe biarkan je dia tu .. tak merugikan pepe pun ... hanya di alam maya je die tu

Anum said...

susah kan

Unknown said...

akak tak selesa bergaul dgn org gini.tak menyokong dan ada iri hati.klu blh dia nk selangkah ke depan dari kita.dlm masa yg sama dia harap kita jatuh tersungkur.dia takut nak bersaing cara baik sbb kurang yakin kot.jadi dia guna la cara gini.dia ingat cara dia tu kita x blh baca...

Jgn peduli sgt klu dia call atau msg amy..biar je dia.klu ada urusan penting baru jawab.klu setakat nak sembang2 kosong lupakan je..tak baik untuk amy.sekarang amy kena ada dlm persekitaran yg baik2 je...klu rasa x selesa cpt2 elak kan diri.

norhidana said...

huhuhui agaknyer akak tu rasa yg akak ni saingan dia, itu psl dia kata jgn upload itu ini.... biasalah kak, zmn skrg ni mcm2 peel kalu org ada PHD

Kakcik Seroja said...

Mungkin dalam hatinya ada rasa iri - hanya Allah Yang Maha mengetahui.

Sabarlah Amy, teruskan berdoa agar Allah memberi Amy kekuatan dan kesihatan yang baik serta jauh dari dengki khianat...

Acik Erna said...

assalam amy..cabaran amy dalam menjalan perniagaan ..ada aje yang tak senang hati..sepatutnya fikir dulu sebelum telefon..Allah dah tentu kan rezeki masing2

shafiqabdshukor said...

sabar~~

Unknown said...

dia jelesss

ibuintan said...

Assalam... tu antara cabaran org melayu berniaga. PHD ada di mana-mana... sabar je la Amy

Panglima7 said...

Assalam Amy, Ini sifat orang yang irihati dan dengki. Irihati melihat kejayaan orang lain. Jangan dilayan orang seperti ini. sape dia nak suruh amy buat itu dan ini.

azieazah said...

Persaingan yang sangat tidak sihat.

SN said...

abaikanlah dia .

kurus said...

aduhh akak pun x paham kenapa lahh amy nie selalu jadi sasaran org .. marah dengki ngan amy .. huhuh
banyakkanlah bersabar ye amy
allah maha mengetahui
jgn layan lah org macam nie

satu je .. stop FB dik , sakit otak je , or ealse amy buka acc baru .. huhuhu FB nie banyak x baik dari baik huhuh ( pandangan akak lah )

salam aidiladha dari akak buat amy sekeluarga .. take care dik !

Akak Kembang said...

just ignore jek mi org cam ni kalau dilayan takde pekdah

Unknown said...

mmg semak btoi org camtu

Noli said...

salam kenal :)

ade juga manusia mcm ni yer..xpela..layankan aje..dia tak suka dia punye pasal la..kiter tak ggu hal dia dh ckup baik kn..hehe...peacee!

☾SHiemaCMa786☾ said...

salam....dtg sapu2 habuk..
puan belog sihat.. ? :)

Rosniena said...

remove je amy

Queen said...

oh my.. psycho...

kalau die friend dengan saya..
entah apela naseb..
huhu

outbound malang said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Tidak ada yang namanya hari yang tidak penting dalam kehidupan manusia ini. Setiap saat berharga.

azieazah said...

...selagi bernama manusia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign