Sep 8, 2012

Nak berjaya kita perlu mempunyai minda dan mindset yang positif




Assalammualaikum w.b.t

Berjaya??? Semua orang nak berjaya, walau dalam apa jua yang di ceburi dan tidak ada seorang pun yang tidak mahu berjaya dalam hidup. Begitu juga dengan aku, x pernah rasa puas selagi apa yang aku inginkan tidak tercapai. Aku juga ingin berjaya seperti orang lain yang tidak pernah kenal erti putus asa. Cuba dan terus mencuba..Tak kaya raya pun x apa asalkan hidup lebih selesa dan impian aku terlaksana.. Itu lebih dari cukup!

Nak berjaya kita perlu mempunyai minda dan mindset yang positif. Jangan sesekali menyerah kalah sebelum mencuba.Itu satu contoh sikap yang x patut ada dalam diri kita. Bila mindset sudah negetif maka segalanya akan menjadi negetif dan tidak akan ada satu pun yang positif. Jadi untuk memperolehi minda dan mindset yang positif, kita perlu banyak bergaul atau networking dengan orang-orang yang positif. 

Insyaallah, bila kita positif segalanya akan menjadi lebih mudah. Kita yakin dengan apa yang kita buat dan  kejayaan pasti milik kita. Jika kita ingin memiliki minda yang super positif, kita bina pula hubungan rapat dengan Allah. Jangan sekali-kali mengabaikan networking kita dengan PENCIPTA kerana ALLAH SWT adalah sumber dari segala yang positif...

Kita semua the best...

# Motivasi untuk diri sendiri...Aku sudah berlari jauh dan sudah semakin hampir di garisan penamat. Jangan kerana aku berhenti keletihan, maka aku tidak mahu teruskan lagi sedangkan aku yakin kemenangan itu milik ku.. teruskan amy syaquena pasti kejayaan menanti mu....Chaiyokkkkkkk!







5 comments:

Anonymous said...

huhukk betul tu.. yg pnting mind set

atuk said...

Assalamualaikum Amy

moga dipermudahkan dan maju terus maju

kurus said...

salam
setuju amy !

percaya dan yakin dengan ketentuan allah setelah berusaha kan ;)

Unknown said...

setuju sgt2

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

Setuju sgt2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign