Jan 2, 2013

Setelah 4 bulan dapur tidak berasap


Selamat petang...

Hurmmm, sejujurnya sudah 4 bulan aku tidak ke dapur dan tidak memasak @ dalam erti kata lainnya, dapur tidak berasap.. hahahahahaha!! pemalasnya la kau nie amy???! kuwang kuwang kuwang.. Sila abaikan kemalasan ku itu ;) .. 

Ok nak di jadikan cerita, baru-baru nie aku pulang ke kampung bersama mak dan ayah. Hampir seminggu lebih juga aku tinggalkan en.hubby di rumah... Bukan tinggalkan keseorangan tapi di temani oleh mil dan fil...So x de la aku risau makan minum en.hubby tapi still rasa bersalah kerana tinggalkan en.hubby lame-lame.. Rinduuuuuuu dowh...aceh hihi..sila jangan muntah!

Sepanjang berada di kampung, baru la aku  ke dapur.. Itu pun sebab ada tetamu.. mak nak melayan tetamu jadi aku la yang terpaksa menyediakan makanan. Menu pagi tue bihun goreng je... 

Bila dah start masak, jadi semakin bersemangat la nak memasak.. macam-macam la menu yang bermain di fikiran aku... Lagi bertambah semangat bila kakak-kakak ipar aku suruh masak itu dan ini... Dan akhirnya aku sudah masak semula.. wah bangga! mau x bangga , 4 bulan kau x ke dapur... mujur masih kenal sudik dan kuali ahaks! ;)

Lame x masak macam slow pulak aku nie.. nak masak satu-satu makanan tue terpaksa mengambil masa yang lame.. adehhh!! mujur 4 bulan kalau lebih dari itu maybe aku terpaksa gunakan buku sebagai rujukan.. aceh boleh pulak gitu.. 

Ok la sebelum terlupa, aku nak tanya uollssss... ada x sapa-sapa kat sini yang tahu kat mane nak order popia nestum.. Aku nak beli tapi x tau nak dapatkan kat mane.. sebelum ni aku tempah kat member tapi  time musim perayaan je la..takut x de musim perayaan dia x buat.. so kalau ada sapa-sapa yang tahu atau menjualnya.. tolong inform aku ye.. Serius ni bukan main-main.. 









12 comments:

Wonderful Life with Mary Kay said...

Liza pun malas memasak kalau hbby xdak

Nurmala Mazlan said...

Akak lagi lama x masak..
Sebab skang balik kerja, amik Khaleef kat umah mak akak, makan siap² baru balik..Hehehehe~ Super pemalas kan

Unknown said...

buat sendiri je amy...senang je buat nya..hehehe,...

ibuintan said...

Amy... miss u, slamat tahun baru


wah... empat bulan cuti tu, jgn2 masak nasi pun dah lupa

Kakcik Seroja said...

Kakcik ada nampak blogger yang buat bisnes popia nestum... Nnt kakcik cuba cari balik...

Luqman Zakaria said...

bagus jgk balik kampung..boleh ke daapur...kihkih

eima said...

mengidam la tu ek ... hihi
tak sabonye aku ni dear

me suya said...

Lama betul x ke dapur..macam sama lama x meronggeng kat blog ni.hehehe

JunAina said...

Dah lama tak ziarah kat sini.

Amy akak ni kalau tak masak mau kebulur anak2...ahahaaa...

norhidana said...

naper sampai 4bln tak memasak kak?
lama tak jenguk ke sini, akak pun naper agak slow bersiaran?

fiqkbe said...

fiq drp dulu sampai skrg still tgk msk smbil tgk resepi tampal kt fridge :P

wah popia nestum? cm sedap je bunyi nyer... ;)

☾SHiemaCMa786☾ said...

salam amy..
hihih..xpe..perempuan & dapur mmg x dpt dipisahkan..tinggal lama manepun skill memasak tu ttp ade..cume kene asah bg tajam je.. hihih..

ermmm..popia nestum cma xtau la..musim raya senang la nk cari.. mengidam ye... :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign