Jan 4, 2014

3 tahun lebih menyulam kesedihan

As'salammualaikum.w.b.t...

Permulaan tahun baru yang kurang baik.. Baby Amsyar demam, hubby selsema, aku x sihat.. Mak datang dari kampung nak jaga aku, last Mak pun x sihat, demam.. Mujur la demam Amsyar x lame, cuma tinggal selsema je sikit lagi.. Hari nie nampak hubby macam dah ok sihat.. Demam mak pun dah kebah.. Alhamdulillah syukur..

Pagi nie buka FB sekali terbaca status sedih di wall rakan.. Tiba-tiba teringat masa lalu.. hahaha! masa lalu la sangat..

Dulu aku rajin update status gitu.. Semua cerita-cerita sedih, aku kongsikan di sini.. Orang yang baca dah naik menyampah agaknya sebab aku asyik update status yang sama berulang-ulang kali.. Menyampah ke?? Hurm ada aku kisah.. x suka kuarkan saja aku dari freindslist mu.. aceh dah macam tajuk lagu pulak hihi...

Ingat jari di tangan anda bukan di tangan ku... TEKAN BUTTON REMOVE habis cerita x yah sembang banyak buat sakit kepala buat pe kan... huh! tapi kalau rasa nak sakitkan kepala, nak sakitkan hati meh la baca sini..confirm sepapan panadol korang telan pun masih x hilang sakit kepala hahaha! sapa suruh cari penyakit dah di suruh remove x nak.. jadi terima la padahnya ngeeee ;) Dah dah jauh merapu dah nie..

Tadi masa baca status rakan tiba-tiba hati rasa sayu je..Ye la dulu hari-hari aku sedih.. hari-hari aku stress dengan mulut orang.. rasa tercabar je bila orang menghina.. rasa macam nak gigit je telinga orang yang dok cakap aku MANDUL.. rasa macam nak bagi penampar je pada orang yang saja suka-suka mak nenek dia dok tanya soalan yang sama banyak-banyak kali.. rasa macam nak bagi makan budu je kat mak jemah yang suka sindir-sindir tue..

TAPI bila aku fikirkan balik buat apalah aku nak amek pusing semua tue, buat bertambah stress je.. Sedih memang la sedih, sapa x sedih.. x de sapa dalam dunia ni nak sedih tapi x taw la pulak kalau ada orang yang x pernah rasa sedih dan nak rasa macam mane rasanya.. ada ke orang gitu???

Alhamdulillah 3 tahun lebih menyulam kesedihan dengan kisah duka yang silih berganti ,hadir dalam kehidupan aku, akhirnya ALLAH swt berikan aku sinar kebahagian dengan lahirnya Muhammad Amsyar Rizqin.. Siapa sangka aku boleh jadi ibu.. Setelah 3 kali kecundang, harapan untuk ke arah itu memang amat sukar sekali. Tapi itulah perancangan ALLAH tak siapa tahu..

Aku harap sangat pada rakan-rakan yang masih menunggu untuk memiliki zuriat sendiri.. Banyakan bersabar, cuba muhasabah diri dan redha di atas ujian yang di berikan.. Di samping itu cuba ikhtiar, sehabis yang boleh dan selebihnya serahkan saja pada yang maha Esa...InshaAllah bila sampai waktunya, Allah pasti akan makbulkan doakan kita.

Lepas ni dok update gambar anak je sure ada yang menyampah opss!!









8 comments:

Unknown said...

Yang tak tau citer berani nak tuduh mandul ye..mandul tu kalau tak mengandung.ni tak..mengandung banyak kali cuma rahim lemah je kan??rasa nak je cili2 mulut orang gitu...

Banyak2 update cite Amsyar katsini amy...nanti dia dah boleh baca mesti dia suka..mcm maisara sekarang, bila dia baca mesti dia tanya " mesti susah jaga kami masa kecik dulu kan ibu?"

Heheh

munna said...

Alhamdulillah..... Yg ptg tawakal dan usaha serta doa... Insyaallah .....

eima said...

tahniah dear atas kelahiran amsyar .. comey cam mak pak die .. putih ...ensem ....

Rizziela said...

Hanya yg mengalami ajer yg tau perasaan tu kan

Akk dulu selalu baca ..tak tau pun dah pregnant..tba2 dah ada bb..tahniah sesangat.. Amsyar pun snagat comel

eelobor said...

hehehe...lantak pi la orang nak menyampah pun kan? hehehe

CIK TOM said...

mulut org mmg xboleh nak tutup..ciktom plk cabaran skang ramai duk tanya bila nak kahwin..lebih2 lg adik nak kahwin dulu @ langkah bendul..huhu...

tp malas nak amik pusing sgt..kalau x boleh jd stress..

sis teruskan update entry amysar byk2...blh ciktom bc..mesti comel..

LadyBird said...

salam.. tahniah, akhirnya berjaya mendapat baby.. :D.. pedulikan ape yg org kt.. mulut manusia xpernah akan dapat ditutup..

☾SHiemaCMa786☾ said...

salam amy..
huhu..mulut org mmg tak reti nk cover..
betul tu.. sabar! dan berdoa!

cma pun pernah lalui perkara yg sama.
keringkan hati jer.. sekrg dh dpt sepasang..

lantak pi kat dia.. bubuh pi la pic amsyar byk2 kat sini.. hihi..oh amsyar.. u make my day.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign