May 7, 2012

Politik , Bersih & Kes Azmin Ali...



Salam readers...

Im back setelah seminggu lebih tidak buka belog...Sapu² sawang sikit sambil tiup kanan dan kiri hehe.. Perghh!! tersangat la rindu nak merepek di sini.. Alhamdulillah segala urusan aku di permudahkan...Now masa untuk berehat , ada 5 hari saja untuk aku berehat puas²..Than continue out station lagi..nampak gayanya kena tinggal lagi la en.hubby aku huhuhu...

Hari nie aku gunakan masa yang ada dengan mengadap lappy.. kira balas dendam la nie , setelah beberapa hari x dapat online...Skodeng sana, skodeng sini rasa macam x best je.. Balik² cerita pasal politik , pasal bersih , pasal kes si anu dengan si polan..Aduh please la , rasa malu pulak!

Tak perlu la nak menuding jari pada sesiapa..take easy!! Islam itu mudah tapi jangan kita ambil mudah dan memperlekehkan Islam. Sebagai contoh Islam menyuruh kita MENUTUP AURAT. Pakailah apa jua asalkan TUTUP AURAT. Kebanyakkan daripada kita pakai tudung tapi belum tentu tutup aurat. Aku tak tuju pada sesiapa ye kerana aku sendiri pun masih dalam usaha memperbaiki diri..

So begitu jugalah halnya dalam politik. Lantiklah sesiapa sahaja asalkan dia MENGUTAMAKAN ISLAM dalam pemerintahannya.Begitu juga isu akhbar. Baca lah akhbar mane pun asalkan tiada unsur fitnah dan penipuan dalam tu. Tak kiralah utusan melayu, Harakah, Kosmo. Selagi ianya benar dan tiada unsur² negatif seperti lucah, maka silakan baca. 

See, Islam tu mudah kan? You will see the beautiful of Islam when you TRULY UNDERSTAND Islam :)


Note: beza betul berita surat khabar dulu dan sekarang..berita di tv dulu dan sekarang hrmmmm...




12 comments:

Sheherazade said...

Alhamdulillah ;)

hmm pasalkes tu xreti nak komen

Prettywrite said...

pendek kata sekarang ni baca boleh percaya jangan melulu..huhu

Cik Puan Izan❤ said...

mcm2 ada skrg ni... apapun gunakan akal fikiran...jgn mudah percaya bulat2...

☾SHiemaCMa786☾ said...

betul2...lagi2 kisah video lucah tu..

hmmmm...sadis...

kurus said...

sgt2 setuju ..
pandai2 lah kita masyarakat menilai mana buruk mana baik , skrg nie kalau nak cakap org nie salah org nie betul , selalu disalah anggap ! .. org kan suke yg betul sahaja .. kalau salah tuu org x suke dgr hurmmm

sukee ayat amy yg last tuu .. akak tambah sikit , berita tv dan suratkhabar skrg banyak berat sebelah huhuhuh teatttttttttt !

Liza @ Adzriel AB said...

setujuuuuuu...

mamawana said...

Islam is the way of life. Pemerentah yg melaksanakan Islam itu wajib disokong. Kerajaan yg sekadar mengaku Islam dan beriman tapi berdolak dalik dan menolak hukum hakam serta isi kandungan Al Quran itu harus ditolak. Kita sekadar berusaha, hasilnya Allah swt yg menentukan. Permisi.

Unknown said...

akhir zaman...fitnah dh bermaharajalela

eima said...

aku tak kisah la ... dah mls tgk brita skrg ni asek la cite tu je ..... politik je manjang ...

Ayu said...

as salam
hai dear...lama x komen kat sini..;)

emm..betul..jgn sogokkan minda kita dgn benda2 x elok .. but we as woman, x ble juga x cakna dgn hal2 politik.. sbb ini masa depan kita n generasi kita..
buatla pilihan yang terbaik dgn mengambil kira segenap segi..
happy voting soon (",)

aanie said...

kadang2 dah malas nak tgk berita.....tp terpaksa sb kena tahu jugak hal dlm negara ni.....

salwana nordin @ che'wa said...

betul..tv dan paper byk berat sebelah..apa salahnya jika diberi peluang dengar kedua2 belah pihak...mmmmmm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign