Jun 6, 2012

Peristiwa lucu yang tak masuk akal


Assalammualaikum...

Alhamdulillah bersyukur ke hadrat illahi kerana dengan izinNya segala urusan dan tugasan dapat di laksanakan dengan sempurna..Seminggu aku tiada rehat yang cukup , tido sejam dua saja tapi alhamdulillah dalam tempoh itu aku masih mampu siapkan segalanya.. Sekembalinya aku di rumah , baru Allah hadirkan kesakitan pada ku. Now masa untuk aku berehat pula...

Dalam berehat hati aku memberontak nak mengemaskini blog. Maka aku gagahkan diri untuk update entri ini. Asyik tido je badan pun jadi lemah. Demam urat faham² la , semua rasa x kena. Last telan ubat selsema terus hanyut di buai mimpi huhuhu!

Actually aku nak share dengan uolllsss beberapa peristiwa yang agak melucukan. Kalau dengar bunyi macam x masuk akal tapi itulah hakikatnya.. Bermula pada hari pernikahan kekanda aku. Specialnya majlis ini , abang aku bernikah di atas kerusi duduk beserta dengan meja..Rombongan kami terpaksa berdiri untuk menyaksikan majlis akad nikah tersebut. Sebelum majlis berlangsung , tok kadi ada beri sedikit kutbah nikah. Aku ni dah la x cukup tido jadi macam blurr² sikit.Tapi dalam blurr² tue nak juga menyampuk.

Uollllsss bayangkan , masa majlis berlangsung bonda menghampiran kekanda , boleh pulak aku cakap dekat bonda.. ma jangan rapat nanti batal air sembahyang.. sekali ada suara membetulkan balik , ibu dan anak tidak batal air sembahyang .. Ya Allah malunya camner la aku leh cakap camtue..Second masa tengah kutbah , tok kadi bertanya bulan ini bulan rejab , selepas rejab bulan apa??  Dengan confident aku jawab Ramadhonnnn.. ketawa semua orang sambil berkata excited sangat nak puasa, sampai saaban dengan ramadahan pun tertukar.... Aku buat muka blurrr hahahahahaha......

Ketiga kejadian balik ke Kota Bharu.. Pagi isnin tue selepas sembahyang suboh aku terus kemas apa yang patut.Sempat la jugak mengemas dapur dan masak sarapan pagi.Time tu dah rasa badan x berapa sihat , tekak dah perit sangat. Sepanjang perjalanan aku tido je dalam kereta.

Berlaku kemalangan kecil di simpang kati. Kereta FIL bertemu dengan motor tapi mujur budak motor tu x ada apa²..Sampai di Gerik , kami berhenti isi minyak dan ke toilet. Dalam kereta FIL ada 3 orang iaitu FIL , MIL dan aunty hubby.. Manakala kereta aku just kami berdua sahaja...

Selepas selesai kami pun naik kereta dan meneruskan perjalanan.Separuh jalan kami perasan kereta FIL berhenti ke tepi , kami sangkakan FIL menunggu kami tapi sampai di depan still x muncul juga kereta. Hubby x sedap hati terus call , sekali FIL bagitahu aunty hubby tertinggal dekat stesyen minyak tadi...pecah perut kami ketawa..camner la leh tertinggal hahahahaha!

Masa ambil aunty dia dah siap bertanya orang nak tumpang.Ye la dengan x de duit , dengan hp x de.. nak call no lak x hingat..Mujur la FIL tersedar dia x de di belakang , kalau x kes nanya OW.....buatnya sampai kelantan baru tersedar , mau meroyan aunty..handbag dalam kereta , dia just berlenggang ke toilet.. Sian dia mesti serik pasni... Kalau jadi kat aku pun , aku panik! pelik tapi benar..






17 comments:

Anum said...

gelak je la

Unknown said...

cemana la boleh tertinggal orang..kalau tertinggal barang tak pe la..
hahahaha...

ariana said...

Kalau badan dah penat..mcm2 boleh jadi..huhu

Sheherazade said...

Ooooo tidak,tergelak2 pia bace

meraung pia kalau kena tinggal begitu

Amy,t.care ya

Salina@IbuAqil said...

Hi3!!!!
Mst gabra unty amy tu..
Kalo akak dah nangis dah..
Hik3!!!

::NureeN:: said...

kes x ckup tdoq tue yg blurrr.. yg kisah aunty tue pernh jd kt nureen, bkn nureen kena tinggal tp nureen tertinggal adik nureen kt stesen myk gak haaah

Kakcik Seroja said...

Dalam kesian tu, rasa kelakarlah pulak... :)

Unknown said...

ahahaha..kesiannya..macam mana boleh tak perasan..macam naik bas pulak boleh kena tinggal kan..nasib nasib..

lieynanilaz said...

sian kat aunty...semoga cepat sembuh yerr...

☾SHiemaCMa786☾ said...

hohohoh..
ape kes ni cik amy..

sabo je la.. :P

eima said...

ok semuanya kelakar ....

bab tgal tu mmg aku gelak besar

attyfir said...

senyum kty baca entry ni..
nasib fil perasan unty nya takde.

SN said...

camane tu boleh tertinggal , haha :)

Prettywrite said...

ehehe..boleh tertinggal kan..excited nak balik kot..hehe

Unknown said...

rasa kesian la plak hehe

Yasminhamid said...

hhaha...mmg kelakar....

Panglima7 said...

hahaha.....Entry TERBAEEKK Amy. Cukup rasa dan garam. Well Done.!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign