Jun 21, 2012

Menitisa air mata, terharu dan menyesal dengan apa yang berlaku



Assalammualaikum....

17 June 2012 baru nie genap usia aku 28 tahun.. Macam x percaya je usia aku dah di penghujung 2 siri.. Dalam usia sebegini banyak lagi perkara yang masih belum tercapai.. Insyaallah aku kena lebih berusaha lagi, dengan harapan agar semuanya akan tercapai seperti yang di rancang.Tetapi sekira sebaliknya yang berlaku , aku terima dan cuba perbaiki lagi setiap kelemahan yang ada...Insyaallah! Aku percaya dan yakin dengan kemampuan aku..

Birthday tahun nie aku x berapa sihat. Di serang semput..Malam x cukup tido sebab lelah kuat.. sampaikan en.hubby ajak keluar cari hadiah pun aku x de mood.. Agak pelik juga sebab aku ni seorang yang pantang apabila en.hubby bagi green light untuk beli sesuatu barang tapi baru nie aku macam x banyak kerenah.

Macam-macam hubby cadangkan suruh aku beli tapi semuanya aku tolak dengan baik.. Cuma aku cakap dengan en.hubby tahun nie aku just nak hijab saja..Hubby agak pelik sebab jarang-jarang sekali aku buat permintaan begini.. than hubby pun bawakan aku ke butik tudung di Kota Bharu.. Kebetulan sebelum itu aku ada minta en.hubby belikan Jubah.. So dapat la jubah dan tudung.. dah beli terus balik ke rumah sebab aku x larat nak berjalan..

Sehari sebelum birthday bonda ada call dan wish happy birthday..Agak terharu juga la sebab bonda nak jadi orang pertama yang wish dekat aku.dan masa pagi Ahad tue mil pulak peluk aku time hubby nak pergi keje , wish happy birthday sambil bagi present.Tengahari pula aku ke rumah aunty hubby ada buat makan-makan. Balik dari rumah aunty , mil bagitahu nak beli kek.. So malam tu kami keluar dan celebrate dekat Haza's Bristro.

Dua hari lepas birthday,  aku terima panggilan dari salah seorang bangla aku.Sangka aku bangla nie mesti nak mengadu macam-macam pasal kerja. So di awal perbualan tue aku agak berkasar la dengannya , sekali bangla tu cakap '  kakak sini mari bukan kerja , ini hari lahir kakak.. OMG! aku pun jawab hari lahir sudah lepas la.. Than bangla tue jawab , kakak sini semua kasi duit untuk kakak hari lahir , ini minggu pekan pergi masuk duit sama kakak....

Perghh!!! terasa sangat sampai menitik air mata aku , walaupun selama ni aku tegas dan garang dengan dorang tapi dorang x pernah anggap aku ni jahat malah dorang sanggup collect duit ramai-ramai sebab nak kasi aku untuk beli hadiah.. terharu sangat....

Tadi petang majikan dorang call bagitahu nak masukkan duit ke akaun aku. Rupanya dorang minta majikan dorang masukkan duit kepada aku. RM270.. satu jumlah yang besar buat aku..Appreciate sangat!

Moral of the story : Jangan terlalu berfikiran negetif terhadap mereka , x semua bangla tue jahat..







16 comments:

Kakcik Seroja said...

Syukur kerana Allah menitipkan rasa kasih dan hormat di hati mereka.

Happy belated birthday Amy. Semoga Allah sentiasa merahmati dirimu dan keluarga. :)

kurus said...

aduhhh terharu nyee ..
akk baca punn macam x sangka
macam mana mereka boleh ada perasaan nak bg org luar duit sbgai hadiah kan .. memang mereka terlalu hargai amy sebenarnya .. :)

missina said...

tak pernah dgr bangla ni baik camni,, diorg dahla susah sampai jimat betul2,,oklah tu,,ada gk org yg menghargai,,,

Unknown said...

ada hikmahnye.. buat kita makn dekat ngan Dier.. ahakz.. yup, x semua bangla tu jahat, tapi still kena berhati2... aper2 pon hepi belated besday... semoga panjang umo and murah rejeki...

Hudalatip said...

eh, tiba2 kan saya rasa sedih dan terharu..untung bila diri dihargai pekerja kan..:)

Liza @ Adzriel AB said...

depa menghargai tu... syukur

Asyiqin Haulisah said...

terharunya. tak semua bangla tu jahat kan.

eima said...

touching gila ....
semua org ingat besday ko dear even ur banglas .... nampak sgt ko sgt baik hati dan disayangi semua org ....
selamat hari lahir my dear fren ...
semoga hari2 mendatang menjadi lebih baik dan ko berjaya dunia akhirat .....

norhidana said...

terharu nya kak, ramai yg sygkan akak...

bangla2 tu tau akak tegas bersebab, sbb tu lah diaorang ingt kt akak sampai kumpul duit utk bg hadiah kt akak... rm270 mmg jumlah yg bsr...

Sheherazade said...

pengajaran utk kita semua,ya Allah terharu nya

hepi besday dear,may Allah bless us...AMIN

anyss said...

Assalamualaikum,
Mana ada bangla jahat...yang dah lama dok sini mereka lupa je dari mana mereka datang.

Kalau kita pergi sana, semua mereka baik2 je...

☾SHiemaCMa786☾ said...

cma yg baca di pun dah terharu..
alhamdulillah dpt pekerja yg baik mcm tu..

happy belated birthday amy..

eelobor said...

ada baca tajuk nie itu ari, tp x sempat nk komen sbb internet terhad kat sana. apapun, walaupun dah terlewat, slmt hari lahir. semoga murah rezeki & terus diberkati.

Miss PIJAOSIX said...

salam,

selamat hari lahir. moga dimurahkan rezeki...amin

Unknown said...

salam amy...

memang terharu rasanya kan. Itulah manusia jangan di pandang dari luarannya, rambut sama hitam, hati lain2, ramai juga yang berhati mulia kita tak nampak, tp ada je yg kita sangkakan baik bersifat sebaliknya pula kan...

apa pun happy belated birthday untuk amy, moga ceria dan sihat selalu

Myra Jay said...

Rupanya kita sebaya ye Amy, selalu Myra dok panggil kak je (perasan diri muda..hehee)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign