Jul 10, 2012

Bunyi suara mengerang dan muncul satu lembaga hitam


Assalammualaikum....

Aku nak share something dengan uollsss mengenai kejadian malam tadi. Serius perkara nie bukan main-main dan bukan juga lawak jenaka.. Habis lemah longlai seluruh anggota badan aku dan aku cuba menjerit sekuat hati memanggil hubby dan terus melulu berlari ke arahnya.. Muka hubby agak panik time tue.. Aku pulak menangis sehingga x keluar suara.. Semuanya berlaku begitu pantas..Dan kerana kejadian itu aku jadi takut nak masuk bilik komputer lagi. Serius bukan main-main punya takut nie.

Malam semalam aku just lepak dalam bilik komputer dan hubby pula menonton tv. Tengah ralit menulis senarai order tiba-tiba, aku terdengar bunyi something. Kebetulan malam tadi aku x buka radio.So segala bunyi bagai di luar aku boleh dengar. Hujan pulak time tue renyai-renyai.. Perghh!! meremang bulu roma aku nak cerita nie.

Masa bunyi tue aku buat bodoh je, dalam hati aku berkata.. bunyi kucing tue.. tapi semakin lame bunyi tu semakin menghampiri aku. Aku pun fikir, eh bunyi apa nie?? Cuba amati bunyi tersebut.. Kedengaran seperti bunyi mengerang dan semakin lame semakin kuat kedengaran.  Bunyi mengerang tue x seperti bunyi biasa  dan aku sendiri x mampu nak jelaskan tapi yang pasti bunyi tue betul-betul buat aku takut.

Bila aku cuba nak pastikan bunyi tersebut tiba-tiba bahu aku di cuit orang. Baru nak toleh kebelakang , kira baru hujung mata sekali aku nampak benda hitam lalu aku menjerit sekuat hati dan terus menangis sampai x keluar suara. nak berlari dekat en.hubby pun aku x mampu, rasa lembik kaki aku. Bulu roma meremang dari tengkok , tangan sampai la kaki aku rasa semacam. Aku peluk hubby sekuat hati dengan keadaan badan aku yang menggigil. Hubby suruh aku mengucap dan istighfar banyak-banyak sambil mengusap rambut aku. Time tue x leh kata apa-apa lagi.dengan jantung berdegup kencangnya. dengan menangis x keluar suaranya..dengan takutnya...Serius aku x tahu macam mane nak ceritakan bila dengar dan lihat benda tersebut...

Bila hubby dah baca ayat Al Quran pada aku dan cuba tenangkan aku.. Baru aku rasa kuat sikit dan hubby bertanya.. Kenapa?? Aku cerita kat hubby apa yang aku dengar dan apa yang aku nampak.. Hubby cakap perasaan aku saja tapi serius mane mungkin itu satu perasaan sedangkan time tue aku x berfikir apa-apa pun..Aku dok sibuk menyalin alamat dan membalas email customer dan agent.Tiba-tiba je bunyi tue kedengaran dan lembaga hitam tu pun aku x taw apa..takut aku nak tengok , mau pengsan pun boleh....

Persoalannya benda apakah itu??? Hari nie perasaan aku jadi takut je, habis beberapa bahagian anggota badan aku lebam-lebam.. Aku pun masih terbayang-bayang apa yang didengar dan lihat semalam... Hubby pesan banyakkan baca ayat Al Quran. So sepanjang hari nie aku just pasang ayat Al Quran yang hubby download dalam handphone je... Tapi perasaan takut aku masih belum hilang lagi...


Ada sapa-sapa pernah alami macam nie tak..please share dengan amy..





32 comments:

kasihibu said...

semoga keluarga amy di lindungi dari segala gangguan yang tidak di jangka

anyss said...

Assalamualaikum,
Amy, sila kuatkan hati, tambah keberanian, sentiasa bersama ayat Allah. Kalau Amy takut, benda tu akan lagi berani.

Saya tahu susah nak buat sebab bukan semua orang boleh berani, tapi kalau kita yakin hanya kuasa Allah sahaja yang maha perkasa, keyakinan tu dah menangkan kita 50%.

Cadangan saya: selalu pasang @ baca surah albaqarah dalam rumah selepas asyar hingga maghrib. pagar rumah dengan ayatul qursi. Apa2 nak tanya, boleh PM akak.

Hudalatip said...

So far saya takde alami macam tu..tapi kalau kat kaki saya pernah jugak lebam tapi setakat satu dua je..Entahlah amy, saya percaya makhluk halus tu ada tapi amy kena kuatkan semangat yea..baca je Al-Quran banyak2..moga2 terhindar dari segala perkara yang tak elok.

bunga_rose said...

takutnyee.. moge amy terhindar dari gangguan camtu..

saniah said...

Mmg mnyeramkan...baca ayat2 alquran selalu...baca ayat kursi setiap.masa even masa nk tidur atau kat mana2 pun...MAkhluk ciptaan Allah ni pelbagai...jin ada sekeliling kita malah ada yg cuba2 nk brkwan dgn manusia tp ingat betul2 ni sebaik baik jin adalah sejahat2 manusia...jd mmg kena jauhkan diri dr mereka
Bnykkan membaca Al Quran...jgn tggl solat ya
Moga dijauhkan dr gangguan

☾SHiemaCMa☾ said...

huhuhu...menyeramkan..
cma x pernah lg kena mcm ni..
semoga amy sekeluarga dilindungi allah selalu..

Cik Asma BLuppy said...

sy baru aje alami perkara macam ni kat highway. masa tu ngah petang nk masuk magrib. tetiba nampak budak kecik tepi jalan. n now, ngah demam akibat terkejut..T_T

semoga akak xape2....;)

saya_arief said...

amalkan surah al-baqarah.
:)

Sheherazade said...

Terkejut pia bace

tak tercapai dek akal nak fikir ape tu.

mungkin kalau pia kena,tak tahu la

Amy zikir byk2 ye dear,berwudhuk.

semoga kita sentiasa dilindungi,Amin

zety said...

banyakkan baca ayat kursi.sebelum keluar rumah.takut benda benda halus ni mengikut pule.moga dikuatkan semangat

emarieys said...

seramnya..perbanyakkan bacaan ayat-ayat suci yer....INSYAALLAH gangguan tak ada lagi..

Anum said...

seramnya bila anum baca
amy banyak baca al-quran ok
semoga amy sentiasa dilindungi

Kakcik Seroja said...

Kakcik yang baca pun meremang bulu tengkuk!

Semoga Allah SWT melindungi Amy dan keluarga dari segala bala bencana. Amin.

PCL said...

syukur hubby pon steady jer, kalau dia pon takut sama...susah la kan, sebaik2 suami bila dapat menenangkan isterinya bila berada dalam ketakutan...tp tak kurang juga ada segelintir yg cuba menyakat/menakut2 kan isteri dgn sengaja...

ps; pernah terjadi juga pd keluarga...komen rakan2 spt di atas adalah sebaik2 cara penyelesaian dan selebihnya berserah pd Yg Maha Esa.

munna said...

meremang bulu roma kak munna... semoga benda2 tu tak menganngu lagi... perbanyakkan membaca Al-Quran dan Ayat Kursi

akoo said...

huu takut~ hmm akoo tak penah lalui. nauzubillah~~ banyak2 dekatkan diri pada Allah =)

Acik Erna said...

assalam amy..kena jugak tau..hanya singgah atau memang ada dirumah amy...kena ikhtiar untuk memnghalaunya..dengan ayat2 suci alquran

norhidana said...

dana baca pun dh rasa seram, ni kan pulak akak sendiri yg hadapi nya... msti balik umah akak tkt dh nk duk sorang2...
banyakkan baca yassin ngn ayat kursi kak....

Kakzakie Purvit said...

Amy... kena jumpa ustaz yg pandai takutlah kakak sebab syaitan dan jin memang ada bahkan sekarang ramai manusia yg menggunakan jin utk berbuat jahat...

eima said...

amy aku takut itu dr niat buruk org je ... mungkin dari kes2 org tak puas hati ngan ko ... sbb ia kelihatan spt tu sbbnye 1. rumah yg dok ni tak penah berlaku kejadian cam tu, ke2 mesti rumah ko sblm masuk ko dah pagar kan ...ke 3 aku rasa cam ade org tak puas hati ngan bisnes ko ... ke4 aku takut2 la org yg penah menipu ko nk balas dendam ... tak puas hati ...

aku nasihatkan ko ... jumpa la mana2 ust minta diorg pagar dan elakkan perkara buruk berlaku ...

Imaan09 said...

laa..kesiannya..klu perlu jumpa laa ustaz..mintak air ke..

ahmad humairi said...

ada....sekali dia, stare kat aku....aku rasa loya dan nak termuntah!!!
Itulah pengalaman yang tuhan nak bagi!!!

mamawana said...

Assalam,

Simpati. Moga tabah dan banyakan amalan membaca surah Al Baqarah, ayatul Qursi dll. Mohon perlindungan Allah swt.

Bionic women said...

kalau hubby kita ler amy, maunya dia sekali demam ngan kita kalau kita cerita..hehehe..neway, me rasa itu jin..banyakkan baca surah2 yg menjadi benteng kita yea...
insyallah kalau kta berani dia x berani kacau..

AiniHalim said...

Salam,

k.amy..since BE bc blog akak smlm.. BE ssh nak tido sbb terbayang2 crite k.amy tu..huhu seram..

Akak Kembang said...

suspennyer my...

kaizen said...

moge link ni membantu

http://mhs-kaizen.blogspot.com/2011/02/bila-terkena-sihir.html

Ummi AmnaAmzar said...

am..better g berubat kat darussyifa @ mn2 tmpt pengamal perubatan islam.. mungkin ini salah satu petanda sihir @ ilmu hitam.. apepun akak doakan semoga amy dan keluarga sentiasa dilindungi Allah swt.. bykkan bc AlQur'an..

Myra Jay said...

Semoga akak dijauhi dengan perkara yang tak elok ye, kuatkan semangat, dan banyakkan bacaaan ayat al-Quran

Unknown said...

stakat la belum lgi alamai situasi camni...InsyaAllah berkat Al Kursi dan ayat2 Al Quran akan menakutkan makhluk tu nanti

Unknown said...

saya pun meremang bulu roma membaca..

Lieya said...

Mengerikan kan.... k.lia pun penah kene mcm Amy masa mula2 pindah rumah baru. Macam kawan2 lain kata, perbanyakkan bace ayat2 al-Quran. Selepas solat rajin2lah bace Quran. Kalau boleh amy ngan suami, bace surah albakarah dan surah yasin pada air kemudian air tu amy renjiskan setiap penjuru rumah utk pagar rumah kite sendiri.

Pendinding untuk diri sendiri dengan surah fatihah, ayatul kursi dan 3 qul. Jaga diri Amy dengan ayat2 alquran, solat jangan tinggal kerana Allah sentiasa bersama kita. Semoga kite dilindungi dari gangguan2 seperti ini dan hasad dengki manusia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign