Aug 1, 2012

Perselisihan faham dengan pihak Netkl Network kini sudah selesai




Sejak kebelakangan ini aku kerap menerima email daripada pihak Netkl Network berikutan peringatan pembaharuan domain sinarraudah.com...Setelah berfikir panjang, aku bersetuju untuk renew domain tersebut di Netkl tapi seperti biasa pihak Netkl terlebih dahulu menghantar email peringatan berkenaan dengan tarikh expired domain aku. So setelah beberapa kali menerima email tersebut maka aku putuskan untuk membuat pembayaran.

Sebelum membuat pembayaran, aku just lihat folder netkl di email saja amount yang harus aku bank in. Tak terlintas langsung di fikiran aku untuk double check di akaun netkl...So di sebabkan kecuaian itu, maka berlaku la perkara yang tidak di sangka dan memalukan diri sendiri...

Semalam aku terima lagi email dari pihak netkl minta aku buat pembayaran berikutan tarikh expired domain aku tinggal beberapa hari saja lagi iaitu pada 3hb Ogos 2012..Lepas baca email tersebut, timbul rasa tidak puas hati.. Dah la semalam seharian aku moody.. manakan en.hubby demam, mak di kampung x sihat.. bangla pulak buat hal di tambah pula payment aku di netkl x di terima hu hu hu...

Malam tadi aku sent satu ticket di netkl dan pagi nie aku terima jawapannya yang aku rasa seperti nak lari keluar rumah , gali lubang dalam-dalam.. masuk kepala dalam lubang kemudian kambus kerana rasa malu x hingat dengan tindakan sendiri...

Amount yang harus aku transfer adalah RM35 tapi entah macam mane, dengan rasa x bersalah dan confident yang tinggi.. aku telah bank in amout sebanyak RM31.60.. Ha! mane la pihak netkl nak renew kalau ongkosnya tidak cukup buk! malu wei... 

Selepas terima email tersebut, aku terus buka email dan lihat folder netkl.. Baca punya baca, rupanya jumlah tersebut hanya untuk permulaan kita melanggan domain sahaja.. Untuk tahun seterusnya, haruslah ikut pakej yang telah di ambil iaitu sebanyak RM35...

Lantas aku transfer balancenya hari ini.. Nak balas email tersebut terasa macam x de kekuatan nak menaip betapa malunya saya...Mesti pihak netkl yang terima email aku tue, panas hati je.. Ada banyak soalan yang aku ajukan, lastnya kesilapan datang dari diri sendiri..hu hu hu!

Moral of the story: Next time kena lebih peka dan jangan ambil sambil lewa..kalau tidak hamek kau, malu yang dapat...







11 comments:

Munn Jaafar said...

laaa...ingat ape la td.sy pun amik ngn netkl.tgh tnggu masa je nk expired ni...hihihi

Kakcik Seroja said...

Kesilapan itu sebenarnya memberikan pelajaran. :)

Liza @ Adzriel AB said...

he..he... kak liza guna domain blogspot je.. 10USD.

☾SHiemaCMa786☾ said...

huhuhu,,tragedi sungguh..xpe next time lebih berhati2..nnti xtau mne nk nyuruk dah.. hihih.. =)

Sheherazade said...

dear Amy
bersabar ye,jgn tension sgt tau

heheh,adoi mmg malu

lega amy renew domain,keep blogging dear..A ja!! :)

Anum said...

ada pengajaran di sebaliknya

eelobor said...

hahahaha...kalu ado depe muko demo, ambo nok suko kuat. buleh dok? hahahahahahhaha

Unknown said...

Amy

senyum selalu.....

kurus said...

hurmmmmmmmmmm ooo
miss uu dik !

Unknown said...

Netkl adalah syarikat domain terbaik di m'sia.Syarikat domain terbaik di dunia adalah Justhost & Hostgator:Dengan unlimited bandwidth dan segalanya unlimited.tetapi anda kena berurusan dalam bahasa inggeris.: http://www.justhost.com/track/farish
http://secure.hostgator.com/~affiliat/cgi-bin/affiliates/clickthru.cgi?id=aidil

Unknown said...

Netkl adalah syarikat domain terbaik di m'sia.Syarikat domain terbaik di dunia adalah Justhost & Hostgator:Dengan unlimited bandwidth dan segalanya unlimited.tetapi anda kena berurusan dalam bahasa inggeris.: http://www.justhost.com/track/farish
http://secure.hostgator.com/~affiliat/cgi-bin/affiliates/clickthru.cgi?id=aidil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign