Aug 29, 2012

Sistem poslaju bermasalah




Lepas cuti raya nie, aku lihat sistem poslaju macam bermasalah je. Barang yang sudah di pos tapi x masuk dalam sistem.. Lagi buat aku pelik, kejap ada dalam rekod dan kejap x keluar apa-apa... Kenapa ye?? Anybody know apa masalahnya...

Record not found??? apa masalahnya ye..


Perkara ini sedikit sebanyak mendatangkan masalah pada seller online seperti aku. Ye la barang sudah di pos tapi bila tracking number customer x boleh nak check, mesti akan mendatangkan masalah.

Sebagai contoh macam pagi ni.. Awal pagi lagi aku dah terima mesej daripada customer berikutan tracking number x ada dalam sistem.. Bila call pejabat pos macam-macam la alasan dorang bagi.. call balik , aku salah bagi tracking no la.. aduhai padahal sah-sah slipnya ada dengan aku, x kan salah lagi kan... hrmmmm...

So aku cuba lagi check melalui online.. Satu dah boleh trace, tinggal satu lagi yang x ada dalam sistem.. kenapa boleh jadi cam nie.. ada sapa-sapa pernah mengalami macam nie tak?? Atau ada sapa-sapa yang bekerja di pejabat pos, boleh terangkan sikit untuk di kongsikan bersama-sama yang lain di sini. Terima kasih ;)










11 comments:

atuk said...

Salam Aidil Fitri Amy

mod raya ada lagi...he he

Unknown said...

mase sy bt bis online dulu salu je jadi macam nie.. kalo pos 10 brg.. 3 je dapt trace.. tp insyallh barang samapi je kat custmr cume dieowg tak masukkn dalam system je

Kak Amy said...

@eyRa_dzuhaiRah ow ye ke...saya baru fisrt time kena, risau juga anyway thanks ye...

Kak Amy said...

@atuk selamat hari raya juga atuk..maybe la kot banyak makan ketupat sampai buat keje pun lambat hu hu hu..

Kakcik Seroja said...

Adik ipar kakcik pun buat bisnes online. Masa sebelum raya tempohari beberapa barang yang dia pos menggunakan khidmat pos Malaysia (bukan sekali terjadi, malah sudah 3 - 4 kali), barang2 tersalah hantar dan salah tracking number. Yang Kajang pergi ke Sabah, yang Sabah pergi ke Sarawak. Lepas tu pihak pos minta pelanggan pulak yang tanggung kos atas kesilapan mereka (pos)! :(

Anum said...

cuba call pos tanya

Unknown said...

pos laju yang tak laju..lembab nak mam***..hari tu barang sy dekat 2 minggu baru sampai >_<

☾SHiemaCMa786☾ said...

xpasti kenapa..
kena rujuk pada mereka yg pakar

tp ssh jgkkan bila jadi mcm ni,

Unknown said...

same2.. buat bis ape?

kurus said...

hurmm x pernah lak tahu pos laju ada prob macam nie ..
harap x berlarutan lahh kan
susah bagi yg selalu guna perkhidmatan nie kan dik

eima said...

tak penah lagi jd cam tu sbb aku tak penah guna khidmat pos

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign