Jun 8, 2010

ADAKAH SEKADAR KEBETULAN ATAU SEBALIKNYA


Salam kawan2..

aku nak share gan korang
satu perkara yang menghantui fikiran aku
sejak kebelakangan nie

tolong aku kawan2..!!!
aku dah x tau nak buat ape
memang orang cakap
x baik percaya pada mimpi
mimpi nie hanya mainan tido
tapi dah 3 hari...
aku mimpi benda yang same
adakah ia satu kebetulan atau sebaliknya

aku mimpi badan aku di penuhi lintah
banyak sangat...
padahal sebelum tido
aku dah basuh kaki...
aku dah baca doa ...
doa tido dan dua kalimah syahadah..
supaya dalam tido
tiada gangguan setan..
dan sekiranya aku
menemui ajal dalam waktu tido
sekurang2nya aku sempat
mengucap dua kalimah syahadah

tapi kenapa masih mimpi mcm tue
fikiran aku betul2 terganggu
bile nak tido je
perasaan takut tue mula datang
ya allah..ya tuhan ku...
apakah petanda mimpi ku ini
adakah ianya sekdar mainan tido ku
atau sebaliknya ya allah...

kawan2 ape yang harus aku buat....









10 comments:

aini aziz said...

qna nak dpt bby kot..insyaAllah..mane ler tau kan...

Kak Amy said...

salam aini..klu nak dpt baby kenapa mimpi buruk macam tue...

Kakcik Seroja said...

Kadang-kadang mimpi tu jadi sebaliknya. Anggap sahajalah mainan tidur. Berdoalah kepadaNya semoga dijauhkan dari segala bala bencana.

ozzy said...

sblm tido baca ayat kursi..kemudian jgn fikir pasal mimpi tersebut fikirkan benda lain yg indah2..paling pnting baca ayat kursi dan boleh juga cuba ikat ibu jari kaki kiri dgn seutas kain sebaiknya kalau dpt kain kuning.

Anonymous said...

ermmmm,sabaq na,,,bykkn brdoa agar mimpi tu de rahmat,,,xmo pk yg bukan2 k,,,doa ye

atuk said...

Assalamualaikum Amy

malam pertama mimpi tu mainan tidur

malam kedua dan ketiga tu dihantui oleh malam pertama

kita berdoa agar yg baik2 shj berlaku
Insyaallah

Wassalam

niesz said...

ye ke?better try mane2 ustaz yg boley tafsirkan mimpi tu..mane tau..bkn nk pcaye cume nk tau ape sbb d sebalik mimpi tu..

gooseberries said...

salam..hurmm nak kata apa yer.myb ada sesuatu perkara nk bgtau kot..tp xtwu la buruk @ baik..

Kak Amy said...

mekaseh kawan2 semua...

aienda said...

kak.. org mmp lg dasyat.. hehe..
org mmp org kawin ngan seorang lelaki yg berbadan sasa n pregnant. siap leh rase baby bergerak dlm peot.. kihkih.. pelik kan? siyes. org x tipu.. huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign