Jun 4, 2010

THE LATEST VACATION

Salam jumaat semua..

Lamenya aku menghilangkan diri
dari meng update blog nie
asyik blogwalking je..
sampai terlupa blog sendiri x berupdate
alasan!!!!sebenarnya malas...

ngeeee....

Baru hari nie la
aku berkesempatan nak cite
pasal holiday aku..baru2 nie
wah...bulan nie banyak naw aku berjalan ha...
baru balik langkawi
than next week nak ke Kedah..
pastu ke Penang..
Lumut and last ke Cameron Highland
jalan sakan nie...

hahahai...

kali nie bukan gi holiday ok
tapi pergi keje sambil makan angin
kalau holiday mesti nak rehatkan otak
and menghabiskan duit..shopping..!!!!
tapi kali nie nak pergi settlekan urusan keje..

huhuhuhuuu....!!!!

harap2 dowang x bagi masalah la..
uish x mau cite lagi sal keje..
nanti serabut kelapa otak..

cite pasal holiday
insyaallah klu x de pape hal
next month nak ke cherating
ada family gathering
pastue kena rest..
nak simpan duit coz
next year bercadang nak ke Londan..
insyaallah klu ada rezeki..

berbalik pada holiday aku baru nie
actually..trip kali nie memang best..
macam2 aktiviti..
selain shopping
aku juga berkesempatan
pergi ke beberapa pulau..
kalau ikutkan hati nak je gi
semua pulau yang ada
tapi tue la..,
masa terlalu mencemburui kami
tambahan lak dengan keadaan aku yang x ok
spoil coz aku di landa mabuk2
fenin2 and muntah2
kata hubby mabuk darat..
ada meh mabuk darat..
naik kete je muntah..
naik flight jgn cakap la

huhuhuhuhu....
siankan...
ok la jom layan pic lak..
sila2kan ye..

layannnnn...

Time nie kami baru sampai LCCT
dari kota bharu
yeah dah sampai langkawi
cuaca time nie panas sangat..


Inilah rupa appartment kami
stay dekat century suria
appartment 3 bilik

Sukenya aku dapat makan laksa
lame naw mengidamnya ha..
finally dapat gak..
alhamdulillah..
thanks to my aunty
coz tunaikan permintaan ku
ngeee....


sempat lagi aku snap pic
laksa yang aku makan
laksa ikan parang...
perghhhh...
memang best...

Hubby lak order
nasi lemah ayam berempah kecik je
kalau kat kelantan besaw
puas hati makan
lain tempat lain la masakanya..
betul tak!!!

after makan and dah kenyang
apalagi sasi bergambar la pulak
heheheheheh...

Nie hari kedua,nak gi pulau
so nie dekat jatinya
posing lu sebelum naik bot

Pantai beras basah..
semua orang dok mandi
aku je dok kat darat
takut air..
pas lemas dulu terus aku fobia sampai sekarang..

bagi yang dah pergi mesti tau kan
sowie la aku lupa la pulak
ape name pulau nie tapi yang pastinya kat sini
ada banyak burung helang..
seram gak huhuhuhu...

Gunung dayang bunting...
tafsirkan la mengikut imaginasi korang ye..
hehehehehehe...

Sempat gak snap dalam bot
walaupun time nie aku takut...


Dah sampai tasik dayang bunting...
siap bawa bag lagi
tapi aku x mandi pun

Muka kepenatan but
still bole tersenyum lagi
penat naik tangga..
huh rasa nak tercabut kaki aku
jantung lak rasa nak pecah di buatnya
nampak sangat kurang bersenam
kantoi...

Ramaijugak orang dekat sini
kebanyakanya datang mandi tapi aku x mandi pun
just rendam2 kaki.sebelum balik sempat gak aku tapau air tasik nie bawak balik..

Baca la ye...



thanks to ayah su coz
sudi timbakan air perigi nie
sempat gak la aku basuh2 tangan
air mutlak nie..
siap bawak balik lagi taw
bag berat dengan air
hehehehehee..



Caber car..aku x naik pun coz time nie aku fenin tahap kritikal..
dalam perjalanan banyak kali berhenti muntah
huhuhuhu...sian aku time nie la pulak nak feninya..spoil mood tol la..

Datang just bergambar je
x pergi dekat telaga tujuh pun,x sanggup siut
kena daki bukit lagi
dah la kaki aku kejang time nie
gara2 tasik dayang bunting la nie
bangun2 pagi sakit kat bawah betih kaki
bile jalan kena bengkok x bole bengkok
korang bayangkan la dari langkawi sampai kb
aku jalan macam robot,
semua orang dok tanya..hilang malu siut dah sakit...

masa untuk pulang..insyaallah klu ada rezeki aku datang lagi...
nak pergi semua pulau yang ada...

love langkawi...

10 comments:

tot tot kecik said...

salam..

waah bestnye jejalan.. :)

Anonymous said...

bestnya..
dah lama tak pegi jalan2 mcm ni..

atuk said...

Assalamualaikum Amy

Alhamdulillah
cuti2 Malaysia

Langkawi, dah banyak kali pergi
tapi tak kesempatan melawat semua kawasan lagi

Wassalam

azhariahzuber said...

sedapnya laksa tu

amysyaquena said...

wasalam TT.kecik,jalan memang best

Kak Amy said...

salam cik pora,nanti ada masa gi la holiday k..

Kak Amy said...

wasalam atuk..wah bestnya,nanti ada masa gi la melawat ye

Kak Amy said...

alfa laksa tue memang sedap..

Young Millionaire Cik Mariah Sazali, said...

wahhhh...seronok nye g holiday..
dh lame xg langkawi..bile c0klat byk x?
nak sikit.huhu

Kak Amy said...

ow ye tq heheheheh...coklat banyak gak amy beli tambahan org pun byk kirim...nak boleh meh i pos kan tapi takut x sampai lagi dah cair hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign