Dec 27, 2011

Hidup kita cuma 3 hari


Sudah lama tidak mengupdate blog ini.Bersawangnya sudah berapa bakul yer?x pe lah, asal sawang² itu masih boleh di bersihkan dan di buang, walaupun terpaksa mengambil masa yang lama dan mungkin dah bercucu cicit dah si labah²...hehe..biarkan kerana kini aku sudah pun bersihkan dan buangkan si labah² ini serta sawangnya itu..

Siapa kata yang selalu di atas akan terus di atas? Siapa pula sangka yang memotivasi orang itulah yang kurang motivasi..aku sudah lama perasan perasaan ini..dan aku tahu, aku tidak punya waktu yang cukup , untuk buat semua benda! dan biar kini aku berbicara.pada diri...pada hati...pada sebuah takdir...aku ingin seperti apa yang aku kata. Beri aku masa..biar rindu jadi saksi...biar masa jadi taruhan.

HIDUP KITA CUMA 3 HARI iaitu semalam yang sudah menjadi sejarah hari ini dan apa yang sedang kita lakukan esok adalah hari yang belum pasti.Hisablah hari pertama semoga hari yang kedua kita lebih baik dari hari yang pertama. Jangan mengharap hari yang ketiga kerana mungkin ajal kita pada hari yang kedua..renungkanlah...

Hari ini kita semakin hampir di penghujung tahun 2011. Cepat sungguh masa berlalu dan sedar tak sedar 2012 akan menjelma.Setiap kali datangnya tahun baru akan membuat aku risau dan resah kerana semakin singkat umurku, semakin dekat ajalku, semakin tipisnya waktu pengampunan Allah terhadapku, semakin dekatnya hari penghitunganku....Ya Allah berikan aku lebih waktu untuk aku perbaiki setiap kelemahan ini sesungguhnya aku hanya insan biasa yang tidak pernah lari dari melakukan kesilapan...

Note: Dahi yang menyentuh bumi lebih bermakna dari kaki yang menjejaki puncak dunia, tangan yang mengira tasbih lagi kaya dari tangan yang mengira harta...renung²kanlah...






18 comments:

faraherda.razalan said...

Sy nak like.

=D

Sarah Syazwani said...

bila direnung2kan...byknyer dosa kita tanpa sedar..ya Allah ampuni dosaku dan dosa2 semua muslimin

atuk said...

Assalamualaikum Amy

moga kita didalam gulungan yg tidak merugikan masa
amin

Wassalam

Kakcik Seroja said...

Kadangkala yang mudah itu adalah yang sangat susah ungtuk kita lakukan...

Kakcik Seroja said...

Kadangkala yang mudah itu adalah yang sangat susah ungtuk kita lakukan...

Tea said...

adakalanya saya rasa nafas sy singkat... tika itu amat menakutkan..

norhidana said...

hidup mmg teramat pendek,sbb tu kite perlu isi ngn sesuatu yg sgt bermakna... sentiasa berdoa semoga hari msh ada hari esok utk dana...

norhidana said...

hidup mmg teramat pendek,sbb tu kite perlu isi ngn sesuatu yg sgt bermakna... sentiasa berdoa semoga hari msh ada hari esok utk dana...

kasihibu said...

cepat sungguh masa berlalu kan dik
akak pun rasa macam, baru je anak anak masuk sekolah dah nak mula masuk sekolah lagi

Salina@IbuAqil said...

Betul tu dik.. Kita x menongkat dunia.. Usia pun dah makin bertambah.. Moga kesedaran terus ada dalam diri.. Insya'allah!! ;)

Unknown said...

umor kita semakin pendek...sudah kah kita bersiap sedia dgn bekalan yg akan dibawa ?

Sheherazade said...

nice entry dear

semoga tahun 2012 memjadikan kita lebih hamba yg taat, tabah ,sabar dan bahagia..Amin

Izan Ishak said...

ye amy... hidup kita tak lama. beribadahlah seolah2 kita akan mati esok hari, tetapi bekerjalah sekuatnya seolah kita akan hidup seribu tahun lagi...

fieda said...

sharing is caring..tq

Unknown said...

tahun baru yang akan datang sangt mendebarkan..sebab maisara sekolah..:)

me suya said...

kadang kala kita selalu kufur dalam tak sedar kan sis.. Moga tak dipesongkan hidayah yg sediaada dan diberikan rahmat yg berterusan..Hidayah milik ALLAh kalau kita dapat, pasti 3 hari yg kita ada tu akan jadi sempurna sangat kan sis

Acik Erna said...

Assalam amy..acik dah lama meletak kannya diatas meja diopis.sebagai peringatan..terima kasih ayu..mengulangkanya kembali..

☾SHiemaCMa786☾ said...

semakin bertambah usia..semakin dekat kita menuju ia.. *mati*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign