Oct 28, 2010

BERSIN KUAT SAMPAI TERCAMPAK....



Salam..

Lihat gambar kat atas nie , agak2 korang apa dia ??? adakah ia seutas gelang tangan emas atau pun sepasang brooch tudung.. cepat teka kalau betul aku belanja korang minum teh tarik wange, ada berani tak hehehee..(",)..opssss !! lupa pulak ini bukan entry teka meneka ok.. jadi kalau korang x tahu jawapan nya pun x pe tapi jangan la pulak korang berhenti sampai dekat sini je , terus kan membaca entry nie sampai habis ok..

Ok kita berhenti cite pasal gambar tue.. sekarang kembali ke tujuan asal entry nie... aku nak tanya korang sikit la, pernah x korang berdepan dengan orang yang bermasalah 'suka bersin' atau lebih tepat lagi kita katakan 'kerap bersin' mesti jawapan korang pernah kan..

Ok cite pasal bersin nie , ada beberapa jenis bersin yang kita mungkin x tahu atau x amek tahu.. iaitu bersin yang segan2 , maksudnya yang keluar segan2 je...ada juga yang bersin biasa , maksudnya setiap kali bersin yang keluar biasa2 je dan ada juga yang bersin jenis kuat nak mampos sehingga boleh membuatkan orang lain terkejut.. selalunya orang yang jenis macam nie mempunyai penyakit resdung dan alah pada habuk...betul tak???

Perghhhh!!! panjang gile mukadimah aku pagi nie , ok la motif asal aku bukan nak cerita pasal alahan atau pun resdung tapi aku nak cerita pasal orang yang suka bersin.. kalau orang yang jenis bersin segan2 dan biasa2 tue mungkin aku boleh handle lagi tapi yang x tahannya kalau yang jenis bersin kuat , itu yang merisaukan aku..korang nak tahu kenapa sebab aku mudah terkejut , dan bile dah terkejut mula lah aku nak melatah...tapi kan ada jugak sebab lain.. nak tahu sebabnya apa meh baca lagi kat bawah nie....

Aku pernah mengalami atau berdepan dengan situasi orang yang bersin kuat nie , masa tue aku dok bujang ..tengah sedap2 berborak tiba2 kawan aku nie bersin , bersin punya la kuat x hingat bukan kata bunyi je kuat tapi sampai tercampak gigi palsu dia ke lantai... korang bayangkan la betapa kuat x kuatnya dia bersin.. aku x de la ketawakan dia sebab x sempat aku nak ketawakan dia , aku dah melatah sebab terkejut dengar bunyi kuat tue hahahahaha...(",)..lawak betul la , agak2nya macam mane la reaksi korang kalau korang berdepan dengan orang macam nie , nak ketawakan ke atau korang nak buat bodoh je...jawab dengan jujur tau hehehee..(",)



p/s : sebelum kejadian berlaku aku ada ternampak yang kawan aku tue x de gigi , tapi masa aku tanya dia mati2an cakap x de , sekali bila dah terjadi macam tue.. apa lagi malu la siut, merah padam muka .. jadi kepada yang bersin kuat tue dan memakai gigi palsu berhati2 lah semasa bersin ye, jangan jadi macam kawan aku nie heheheheheee.....(",)...


Pic gigi palsu(aku google) , yang kat atas sane tue gambar gigi palsu moden (google juga)..
ada berani ke nak pakai macam yang kat atas tue hehehehe........(",)........

37 comments:

Sheherazade said...

hehehe =))

Anonymous said...

Sis..kalo guna gigi palsu kat atas tuh..konfem sy akan tersengih jer sepanjang masa...hehehhe..

yanamib said...

brape karat la agaknye gigi palsu tu kn =)

dasat tu bersin smpi kuar gigi..plg geli klu org bersin pehtu habis sembur air liur..mcm hujan renyai²..yarkksss~ >_<

Kak Amy said...

salam peri pis...

nak uat same la hehehehehe...(",)

Tieah Madian said...

Haha..
Lawak dow..
Bersin smpai kuar gg palsu..
Kan dah kantoi..

Kak Amy said...

salam cinderlala..

Jangan silap2 hari bulan orang kata geng TR sudah hehehehe...

Kak Amy said...

salam y@n@..

Eeeeiii same amy pun x suke yarkkkk geli siut..

Kak Amy said...

salam dtieh...

terkantoi sudah hahahaha..

said...

incek T selalu gelakkan yanie time yanie bersin...sebab dia kata yanie bersin bunyi mcm kucing....hehheheh

Kaseh NazLieza said...

mungkin terketawa sedikit or lieza akn terkesima...(terkejut berok!)

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

hehehe....bersin sllnya ada resdung la kan..
smpi tkeluar gg...hahaha

Kak Amy said...

salam yani..

bersin bunyi cam kucing lagi alwak heheehehe..

Kak Amy said...

salam kaseh..

ketawa sedikit x pe hehehehee...

aibaks said...

awat plak sampai tekeluar gigi palsu tu? ehehe... muda2 da pakai gigi palsu.. sabar je la..

azwa amani said...

salam kak amy...punyer lah kuat bersin tu sampai kuar gigi...swoh kawan akak tu pakai polident....huhuhu,,lepas ni bersin xdelah tercabut gigi tu...hehhe

Kak Amy said...

salam zura..

selalunya macam tue la kan..

Kak Amy said...

salam aibaks..

accident punya pasal aibaks, sabar je la heheheheeh...

Kak Amy said...

salam azwa..

betul gak kan nanti leh soh dia cube..

Un Phat Lee said...

macam comel je.haha XD

sarah-najwan said...

mcm2 bersin..tapi bg akak..bersin tu biarlah keluar kuat..baru puas hati..tapi jagalah tertibnya spt tutup mulut ke hape..kalu bersin slow2 mcm terkepit tu..xpueh tau..huhu

Aleen Aiden said...

paling hangen dgn kategori besin no3 tu.memang xley blah,bersin mcm pakai mikrofon.hahah

ardinihumaira said...

terketawa juga kot dni ni hehe... nak wat cmana. spontan :p

Kak Amy said...

salam un pet..

comel ke , tang amne tue hehehe..

Kak Amy said...

salam kak..

betul2 amy sokong akak , kalau bersin x puas memang hangin je kan...

Kak Amy said...

salam aleen...

bersin no 3 nie kuatnya boleh kalah orang pakai mic lagi..

Kak Amy said...

salam dni..

ketawa sikit x pe hehehe..

nabilah_2908 said...

heheh...teringt kt ayah saya...

dia mmg jenis yg suka bersin kuat2...puas katanya....

setiap pagi..tk perlu alarm clock...dgr dia bersin...sure dh boleh terjaga dari tidur... :)


jom ke APA KATA HATI pulak,
LETUSAN GUNUNG MERAPI

Kak Amy said...

bagusnya kalau macam tue...x payah pakai jam ha...

SEEPOT SEEDOT said...

kak amy...
saya akan lari2 anak ke bahagian lain.
sampai disana, saya akan ketawa sepuas hati...haha.

Pinky Pixie said...

salam.

yatie jenis bersin malu2 kot. hehe. msti tutup molot. walau x pakai gg palsu. da terbiase kot. hihi

thanx sudi jenguk blog craft =)

echah_syed said...

baru jer semalam hubby tertiba bersin punya lah kuat.teperanjat combi.aduyai :p

rupanya dia dok berkemas bilik komputer dia.habuk entah berapa kilo gamaknya.

combi rasa pernah datang sini tapi mungkin dah lama sgt eh.combi perasaan bila nampak gambo amy dgn suami macam pinang dibelah dua :)

ideal couple gitu ^.^

ozzy said...

salam..

Nanti pesan dgn kwn tu gunakan polyden..hehe

sahromnasrudin said...

salam....gunalah sensodyne hahahah

Sidratul Muntaha said...

ahaha..
mesti tgk dulu ape yg terpelanting tu..
pastu mesti gelak tpi cover tkut org tu kecik ati..
huuuuuuuu..
sian org gini.
sbb daku klu bersin mmg kuat.
sangat2 kuat.

Aida Azryn said...

Aida lau bersin~ sure kuat~ n mmg aida resdung~ huhu~

Sricahaya said...

ingatkan cincin emas gambar yg kat atas tu..

nerves said...

hahaha...nak gelak jer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign