Oct 20, 2010

TRAGEDI KETAGIH ASAM LAKSA SPECIAL



Salam...

Amacam terliur tak!!! hehehehe... sowie erk aku share picture nie time2 macam nie.. tentu ada di kalangan korang yang terliur , mungkin juga ada perut yang dah mula berbunyi2 dan mungkin juga ada yang dah mula fikirkan nak mencari makanan nie... oh tidakkkk!!! sabarrr ye , nanti dah habis baca entry nie korang boleh la fikir dua tiga kali same ada nak teruskan hajat korang atau batalkan saje hajat tue...

Asam laksa ! sape yang x lihat asam laksa atau x pernah makan inilah rupanya.. bile pandang sekali sudah menambat hati yang melihatnya.. same juga dengan aku pengemar laksa.. x kiralah laksa penang ke , laksa kedah ke , laksa kuala ke , asam laksa ke... semua aku bedal janji namenya laksa... favorite siut!!

Dari kecik lagi aku memang gemar makan laksa , tambah pulak time mak buat. pergghhhh!!! satu hari suntuk aku boleh mengadap laksa je , x pandang dah nasi...sebab tue family gelarkan aku hantu laksa..tapi korang jangan confuse pulak laksa penang atau laksa dari negeri sekutu dengannya x same dengan asam laksa tau...cara pembuatanya lebih kurang same cume asam laksa nie ada beberapa bahan penambahanya..nak tahu apa dia tunggguuuuuu!!!!

Di ipoh ada satu kedai yang sangat popular dengan asam laksa , boleh di katakan kalau dah makan pasti nak datang makan lagi dan kebanyakan pelanggan yang datang menjadi ketagih nak makan asam laksa..aku juga boleh di katakan setiap minggu boleh nampak muka aku ada dekat kedai asam laksa yang famous tue..betul2 ketagih dowh kalau makan confirm licin aku
sental...aku pun pelik asal la asam laksa kedai nie sedap bangat..sampai ada yang kata mungkin tauke kedai nie campur ganja kot.. tapi aku x amek pot pun apa orang kata , ape aku kisah janji perut aku kenyang.. ganja ke apa ke janji sodap!!! tempat lain memang x boleh cari punya..

Sekali ada satu hari tue , aku pergi makan time orang x ramai dan kebetulan pada hari tue kawan aku yang pergi order.. selalu bile dah order dia terus duduk dan tunggu je orang kedai tue hantar.. tapi kali nie kawan aku tue rajin pulak tercegat tengok orang tue sediakan asam laksa yang kami order , dalam dok perhati tiba2 kawan aku terpandang satu benda di salah satu sudut dapur tue... pekerja indonesia sedang meletakan sesuatu dalam alat pengisar ( blander ). lepas dah blan terus dia masukan ke dalam periuk besar yang berisi kuah laksa tue.. budak yang sedang sediakan asam laksa aku tue cakap ' kak boleh duduk dulu kak kami sedang panaskan kuahnya , 5 minit lagi saya hantar '... dengan muka blurrr..blurrr.. kawan aku tue duduk dan bagitahu aku.korang tau apa kawan aku bagitahu...

Dia bagitahu macam pelik je kedai nie buat kuah asam laksa nie , aku x mandang pun ikan mungkin dah siap taruk dalam kuah kot tapi aku nampak sesuatu yang budak indon tue letak..aku tanya apa dia?? ganja ke?? oit mane aku tahu ganja tue macam mane...tapi yang aku pasti benda tue macam benda tue... benda apa aku tanya lagi dengan tak sabarnya... katak?? ko biar betul... betul aku nampak katak kering budak indon tue blander pastu dia masukan dalam kuah laksa tue... padan la selama nie kita makan sedap je sampai ketagih2 , rupa2nya asam laksa katak...

Kembang tekak aku , apa lagi sebelum budak kedai tue hantar kat kami.. kami cepat2 blahhhh!!! nasib aku x pandang kalau tak , tak tau la apa jadi mungkin sampai sekarang aku x akan sentuh laksa dah...tapi alhamdulillah laksa tetap di hati aku dulu kini dan selamanya , walaupun pernah mengalami kejadian yang sangat menjijikan...semua tue aku jadikan pengajaran dan lebih berhati2 memilih kedai yang hendak di makan...


8 comments:

Sarah Syazwani said...

eii biar betull..bc story ni pun dah kembang tekak
sy pun hantu laksa gak ni same mcm amy
kene be careful la pasni..huhu

Kak Amy said...

salam sarah..

yap after this kena lebih berhati2...

Ayu said...

salam.
bia betul amy..
smlam ku baru menelan laksa kuala yg sgt sedap..hantu laksa gak ni..sedapp..hehe..

Kak Amy said...

salam ayu..

sabo je la, saje buat amy terliur pulak arghhhh tidakkkk!!!!

Sricahaya said...

tgk gambar atas sblm baca terus rasa lapar..bila dah baca smp bawah, rasa nak terkeluar la plak isi perut..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

asam laksa? dia taruk apa? nmpk cm laksa png jek..hehe

aziazib said...

ipoh kat mana? dhla banyak sedara kat ipoh kang silap silap termakan kedai laksa katak tuh..eeeee...

QuraiStory said...

yeekss. semngat je nak tau kat mane. last2 katak kering. tak jadi terus. haha. btw,kite blh jdy geng hantu laksa. hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign