Aug 4, 2010

ANTARA DURIAN DAN TEMPOYAK


durian
dan
tempoyak


Pelik betul..
kenapa la aku x suka makan durian
padahal durian tue la raja segala buah
nak kata x tahan dengan baunya
tempoyak aku makan pulak
mungkin bau durian lagi kuat kot
sebab tue bau tempoyak aku x pening...

kadang bile tengok orang makan
terliur jugak tapi
nak buat macam mane
aku betul2 x tahan..
baunya je pun
boleh buat aku pening uwek2

kalau nak kata dari kecik x makan
bohong pulak la
sebab seingat aku masa kecik
aku suke makan durian
cume bile dah meningkat dewasa nie
aku mula x tahan dengan baunya
setiap kali bau confirm aku akan pening

agak2 ada cara x..
teringin nak makan tapi
x sanggup tanggung risiko



20 comments:

Idalara said...

kak ida mng gile betul dgn durian...baru lepas makan.tp tempoyak pulak kak ida tk berapa pandai makan...

Kak Amy said...

salam kak ida...

tue la kak,rata2 orang makan durian dan kurang pada tempoyak..terbalik pulak dengan amy...

Ibu Sayang said...

Salam Amy,

Ibu durian suka tempoyak lagi suka. Ibu cadangkan Amy tutup aje hidung & telinga, pah tu makan durian banyak2. InsyaAllah boleh tu

Kak Amy said...

salam ibu...

hahahahahaa...dah macam cite p.ramlee lak

Anonymous said...

durian la sedap nyum nyum..

Anonymous said...

saya dua2 x suke...

Kak Amy said...

x suke durian...

Kak Amy said...

x suke durian gak erk..tapi amy suke tempoyak awak pulak x suke dua2...

Hazzy Ishak said...

suka durian tapi tak suka tempoyak.heee

aziazib said...

sy dua-dua pun tak suka...
pendek kata semua buah lembik2 tak makan...

Rizziela said...

Tak tahannyer tengok durian yg warna kuning tu....sesedapnya...

Acik Erna said...

cik amy..tak dapat akak nak bagi idea,,akak dua2 makan..cuma tempoyak lebih dari durian..durian akak akan buat bubur dulu..baru makan banyak..kalau mentah pun tak berapa sangat..

yanamib said...

sy xmkn both durian and tempoyak and segala jenis mknn yg berasaskan durian termasuk ais krim..haha..dasat kan? =p

sy mcm sis gak, kecik² suka je mkn durian..dah besar ngade terlebey..mmg xthn bau dia..peningggggg! T__T

Kak Amy said...

salam hazy...

terbalik lak dengan amy...

Kak Amy said...

salam mama...

same la kita...

Kak Amy said...

salam rizziela...

terliur erk...

Kak Amy said...

salam kak erna..

wah bagusnya dua2 makan na..bertuah badan

Kak Amy said...

salam yana...

boleh jadi geng macam nie

Rashid said...

salam

yup! durian raja segala buah. Alaa senang je. sembur sikit minyak wangi kat kulit durian tu.. hehe. (gurau je k..)

Setiap kali nak masukkan durian kat mulut tu, tahan nafas.. suap nyumm nyummmm.. baru nafas .. hehe (apa punya idea ni..)

Kak Amy said...

salam rashid...

hahahahaha...boleh ke amy buat macam tue

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign