Aug 18, 2010

JANTAN PISAU CUKUR, APE TUE??

http://www.hotfm.com.my/images/menangdiweb/skrin_0910_pisau.jpg

Wellwellwellwell~

Ada sape2 yang x taw
apa itu PISAU CUKUR?
razor blade?!
pisau razor?!
cukur blade?!

wow !!!
u must have been livin in a cave
if u dont know what it is..
hahahaha.. jangan marah ye

basically pisau cukur means a blade
that we use to shave off our hairs..
i dont wanna say what type of hair is..
u should have know
another means of pisau cukur is wealth-seekers..
(wah siap explanation lagi tue)

well !!!
most of them are womans..
tapi 100% aku x setuju
coz zaman skunk nie
not only women je yang ada sikap tue
tapi lelaki pun ada tabiat macam tue juga

like one of my friend ni
dah kawen tapi still mengikis duit perempuan
penat aku bagi nasihat tapi x makan saman
kesian dekat wife dia la untill now
x tahu pun husband dia macam tue
my be sebab dowang duduk berjauhan kot
or my be juga kawan aku nie pandai cover

actually aku lebih nak cite pasal kawan aku nie la
past a few month ago my friend nie ada call aku
he really need help dalam kesusahan katanya
he wants borrow me money but my hubby x izinkan
coz dia lelaki boleh usaha sendiri
tambahan lak dah berkeluarga
kenapa mesti minta dekat aku

betul jugak kan..tapi tue la
aku nie mudah kesian dekat orang
sebab tue sering di tipu
but this time aku lebih berhati2

urmm...

Hari nie dia call aku lagi guna no yang lain
katanya dia perlukan duit untuk beli susu anak
petrol money also dont have
kira nak minta simpati la tue.
aku jawab sorry husband x izinkan
memang kalau dengar cite dia sedih
rasa nak bantu but i know itu semua acting semata2

u all tahu after aku cakap macam tue
terus dia maki hamun aku anak harun tol la
dah x kasi kita lak dia nak marah
banyak cantik muka nasib la fasting month
kalau x dah kena maki dengan aku balik
macam la aku x tahu dah x de mangsa nak kikis
aku pun jadi apa punya jantan la...

bukan x tahu aku dah kawen
siap soh sampaikan kat hubby lagi
yang dia really2 need money...
dari aku bagi kat dia
baik aku sedekah kat orang2 susah
dah tentu puas hati kan..

p/s: korang jangan mudah bagi orang pinjam duit
kalau tidak jadi macam nie la,sekali kita bagi pasti ada
kali kedua dan tiga




















17 comments:

Kakcik Seroja said...

Kakcik juga pernah terkena. Siap dia jual nama suami kita lagi, kononj suami suruh mintak kat kita. Bila tanya, rupanya suami tak tahu apa2 pun. :(

Satu lagi kes, minta dahulukan duit untuk beli barang - sampai sekarang tak bayar sesen pun!

Kak Amy said...

salam kakcik...

tue la macam2 sikap orang nie kan...

ozzy said...

salam amy..
Tengok pada peribadi dia pun dah tahu ..takkan nak beri pinjam gak lagi..mmg la simpati

p/s - Lain kali kalau dia kata susu anak abis & nak pinjam duit suruh bini dia yg dtg jgn beri kat dia..tgk apa plak kata bini dia hehe

mukasurat17 said...

lelaki sejati takkan pinjam duit kat perempuan... hahahaha

Kak Amy said...

salam en.ozzy...

bagus juga cadangan tue..insyaallah kalau dia tipon lagi amy cakap camtue..anyway thanks en.ozzy selamat berbuka

Kak Amy said...

salam...

hahahi..kalau dah terpaksa pinjam gak

eelobor said...

apapun tak nafi mmg wujud jantan2 jenis macam gitu. kebiasaannya mst ada something wrong kt jantan tu

Kak Amy said...

salam eelobor...

amy sokong awak 100% mesti ada something wrong..

mrnoble said...

dah tak bagi pinjam, bleh lak dia nak marah2. kesian.. tak betul ke kawan u tu?

Kak Amy said...

salam...

tue la pasal..dah x bagi kita lak dia maki hamun..x tahu pulak la tiba2 dah x betul...

JULYA said...

betul tu kak
kite iye2 la kesian kat die
sebab kite rase may be ni hari die
mane tau sok luse lg besar die tlg kite
tp haram
time nak mintak pulang blk duit tu
msg pun tak di layan
agaknye klu jumpe msti buat2 tak kenal langsung kn

azimask said...

senangnya mintak duit orang.. kasik pang kan sikit.... huhuhuhu

Kak Amy said...

salam julya...

amy setuju sangat apa yamg julya cakap...selalu terkena macam tue la..

Kak Amy said...

salam kak iza...

bulan puasa kak kalau x dah lame kena pang pung pang dah..

hamzah ian said...

gua tak nafikan ramai je jantan pisau cukur.. tp nape la ponpuan tu pegi layan.. yg tak kaki cukur kan ade..

Kak Amy said...

salam hamzah..

satu kelemahan perempuan ialah mudah kesian..tambahan niat kita nak membantu dan akhirnya org amek kesempatan

Kaseh NazLieza said...

perempuan + murah hati...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign