Aug 23, 2010

BUNYI MERCUN' MELATAH TIME SEMBAHYANG


Salam readers...

Dekat seminggu aku bertapa
menjengah kat sini pun x de masa
maaf la ye kebelakangan nie agak busy
nak berblogwalking pun x berkesempatan

Baru beberapa hari tinggalkan
dah naik habuk teratak aku nie
hari nie kena kemas2 sikit
bersihkan mana yang patut
nanti tetamu datang bosan pulak

X de apa di sediakan ha..
nak sediakan hidangan
kena tunggu time berbuka nanti
cite pasal berbuka sedar x sedar
dah masuk hari ke 13 kita berpuasa
cepatnya masa berlalu...

Bagi kita yang dah dewasa nie
sayang rasanya nak tinggalkan bulan ramadhan
tapi lain pula dengan kanak2
dowang dok menghitung hari nak raya
nak duit raya la katakan..

cite pasal duit raya nie
korang dah tukar ke belum duit raya
better tukar awal2 takut nanti
di saat2 akhir dah x de pula
aku tukar sikit je tahun nie coz
balance tahun lepas masih banyak lagi


Kalau tengok kedua2 pic nie
mesti korang tahu apa yang aku nak katakan
pelik sangat kerajaan dah bagi amaran banyak kali
jangan main mercun jangan jual mercun
tapi makin menjadi2 pulak aku tengok
kat area umah aku nie setiap malam
mesti berdentam dentum bunyi mercun

Terkezut kezut di buatnya
nasib baik x de lemah jantung
kalau x dah lame kojol..

Sakit hati Oooo...
tambahan pulak time solat
x pasal2 aku kena sembahyang banyak kali
macam baru nie 3 kali aku sembahyang isyak
terkezut punya pasal..
kalau terkezut tak berbunyi x per
nie sekali berdentum meleret2 bunyinya ha

Bukan bunyi mercun ye
tapi bunyi mulut aku nie
aku nie melatah sikit
Opss bukan sikit tapi banyak

hehehehehe....

sekali berdentum aku melatah
kalau dah 2 3 kali korang bayangkan la
macam mane nak sempurna solat aku
tapi bile aku fikirkan balik
zaman aku kecik2 dulu pun macam tue
sekarang giliran aku pula rasa
macam mane jiran2 aku rasa dulu...

huhuhuhuhu....

sakit hati..


p/s : kalau ada sape2 yang tahu cara nak hilangkan latah nie
bagitahu la..latah aku nie dah tahap mak cik2 punya ha..huhuhu!!!

20 comments:

Kakcik Seroja said...

Salam Amy..

kalau baca tajuk, macam mercun tu yang melatah waktu sembahyang. Hehehe.. mana ada mercun sembahyang, ye tak. Rupa2nya MAKCIK AMY yang melatah. :)

Selamat berpuasa, Amy. :)

mrnoble said...

bleh sakit jantung ni sebab bunyi kuat sgt, kalu ada anak kecil, confirm menangis

Kak Amy said...

salam kakcik...

saje kak uat tajuk camtue..bile orang tengok cam pelik mesti dowang nak tahu kan heheheheehe...

selamat berpuasa juga buat kak cik..

ataicha said...

yupp.. kalau ada sakit jantung leh inalillah..
hmm sabar je laa..

Kak Amy said...

salam Mr.Noble...

tue la tapi kalau kerap bunyi mau dapat serangan jantung..kuat sangat...nasib rumah x de budak kecik...

atuk said...

Salam Ramadhan Amy

kalau latah, ramai kawan
kerana ramai yg nak mengusik
he he

saya pun tak pernah dengar ubat latah

Wassalam

Kak Amy said...

salam ataicha...

apa yang mampu amy buat bersabar je la...

Kak Amy said...

salam atuk...

amy pun x pernah dengar latah nie ada ubat kecuali diri kita sendiri..mind set kita huhuhu..tapi still x leh control la

-Sara- said...

ooh kaki latah ruee..ehehe..mst besh klo usik nii..hehe :P

Kak Amy said...

salam myr yus...


orang yang mengusik seronok la tapi org yang melatah la parah..huhuhuhu

Anonymous said...

paling x suka kalau gangguan mercun time smbahyang..

Kepada Yang Berpuasa; Fuck you Off!

Kantoi! Ustazah Curi-Curi Makan Di Bulan Puasa. hoh!

Kak Amy said...

salam red...

amy sokong sangat..x suka gangguan masa sembahyang

ozzy said...

salam Amy..
Nak buat camana dah budak2 nak main walaupun dh larang.
Time sembahyang tu permudahkan aje..sumbat telinga dgn kapas at least x de sampai nak ulang sampai 3 kali kot...letih gak tu.

Yaya said...

yaya pun salu tekujat tekezut..luruh jantung rasenya...

azhariahzuber said...

amy ingatkan sy belum lagi tukar duit raya..huhu....dah lah bonus takde,...adeh

Kak Amy said...

salam en.ozzy...

kalau sumbat kapas still leh dengar gak la en.ozzy...kuat sangat...

Kak Amy said...

salam aleeya.

betul tue luruh jantung di buatnya...pastu terketar2 badan terkejut

Kak Amy said...

salam alfa...

x per kasi yang termampu je alfa..pemberian duit raya nie x de paksaaan kan...

AngahSayang2314 said...

salam ramadhan

opocot.... hehehe melatah ye.... yg penting jangan melampau sangat2 tau hehehe

Kak Amy said...

salam angah...

masalahnya melatah amy nie dah teruk sangat...meleret2 di buatnya...penat ow..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign