Aug 12, 2010

MUNTAH~PITAM~PENGSAN


salam...

alhamdulillah bersyukur aku ke hadrat illahi
kerana masih mampu bernafas dan menunaikan
kewajipan aku berpuasa untuk hari ke dua..

dugaan betul semalam...
lagi setengah jam nak berbuka
aku sakit perut yang teramat sangat
sampai peluh sejuk keluar dan hampir pitam
dengan tidak segaja aku termuntah..
alahai sayang sangat lagi setengah jam je
kalau muntah tidak segaja x batal kan??

kesian dekat hubby
time berbuka x dapat berbuka sama.
aku just minum seteguk air soya
than terus muntah x henti2
sehinggakan badan aku lembik selembiknya
dan pengsan...

huhuhuhu...

dugaan !! dugaan !!
baru first day dah teruk macam nie..
harap2 untuk hari nie dan seterusnya
allah akan permudahkan segala urusan aku

x sanggup dowh
padahal masa sahur
segala ubat2 semua aku dah telan
x tahu cara apa lagi aku nak buat
harap kejadian semalam
tidak akan berulang lagi hari nie

sampaikan sembahyang pun
x dapat di laksanakan..
sedih sangat...

kalau korang ada cara
macam mane nak mengelakan diri
dari di serang gistrik yang teruk
bagitahu la ye..
pertolongan korang amat di perlukan
terima kasih

p/s: ya allah permudahkanlah segala urusan ku
dalam melaksakan ibadah puasa ini..amin!!!



18 comments:

Kakcik Seroja said...

Salam Amy..

dah dapatkan nasihat dan ubat dari doktor ke? Kesian Amy sampai jadi cam tu.

Acik Erna said...

cik amy..kesian nya..akak dulupun pernah kena..tapi..masa tu amalkan spirulina dan selepas sahur..mesti makan ubat

Anonymous said...

uit! terok gak ye..mujurlah sy x diserang gastrik time bulan2 pose ni..

mgkn jin gastrik saya punkena ikat kot dibulan ramadhan..hehe!

selamat menjalani ibadah puasa ye..tapi kalau dah sampai pitam, elok jgn diteruskan, nnti memudaratkan pulak

Rizziela said...

Saya kena masa last year...1st day puasa..sebab breastfeed anak kan

Linglung said...

tak tau apa tips psl gastrik. jangan tinggal sahur la.

slmt berpuasa. take a good care of yourself :)

http://www.facebook.com/album.php?aid=16565&id=138340999539414&saved#!/photo.php?pid=195431&id=138340999539414&ref=fbx_album

http://www.facebook.com/album.php?aid=16565&id=138340999539414&saved#!/pages/Aku-Linglung/138340999539414

hadiah dah dapat!! thanx a lot :))

Kak Amy said...

salam kak cik..

amy dah dapatkan nasihat doc...dugaan kak

Kak Amy said...

salam kak erna..

tue la amy pas ahur terus telan ubat tapi x jalan jugak kak...

Kak Amy said...

salam makdara...

hahahaha..boleh pulak macam tue pape pun selamat menunaikan ibadah puasa

Kak Amy said...

salam sis..

keadaan tue amy lum alami lagi..kena gastrik nie pun dah tahan sangat

Kak Amy said...

hai linglung..

selamat berpuasa juga..
most welcome hope awak suka dengan pemberian yang tak seberapa tue ye

AngahSayang2314 said...

salam ramadhan

amy bermakna gestrik kriktikal la... ermm kalau tanya angah susah la nak bagi tahu..angah tak tahu sangat kalau tak bole pose tak yah la.. sebab amy bersebab

-Sara- said...

la siannye awk..
hmm sorry sy xde plak pnglmn gastrik..
hop u'll b fine tuk puase seterusnyee :)

Kak Amy said...

salam angah..

terima kasih angah

Kak Amy said...

salam..

hopefully macam tue la..amin anyway thanks ye

JULYA said...

salam sis
hope akak bersabar dgn dugaan Nya ye
get well soon

Kak Amy said...

salam julya..

thanks ye julya..harap2 macam tue la

Lieya said...

Try cari ubat yg namanya dandelion, biasa kat farmasi ade. Botol dia 4 segi tp x ingatla brand ape. My mom dulu kene gastrik teruk, pastu try makan ubat nie. so far nampak ok, and i oso makan ubat nie pasal i oso ade gastrik. Heeee

Kak Amy said...

salam lieya..

ok nanti amy gi cari dekat farmasi..anyway thanks lieya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign