Mar 19, 2012

En.hubby buat hal mujur x makan penyepak



Kepala aku rasa berat sangat..semua nie gara² kejadian malam tadi..Terkejut punya pasal sampai rasa nak pengsan di buatnya..Mujur la masih under control kalau tidak, tak tahu la apa akan jadi..Rasanya mau tercampak laki aku kena sepak..tak pasal² dapat dosa pulak kerana sepak suami huhuhu!

Tapi tue la sekali sekala bila suami kita buat hal memang menguji kesabaran..Aduahi sabar je la amy.. nak buat macam mane dua kali lima je..kalau tak aku yang buat hal , mesti en.hubby yang buat hal.. Lumrah orang berumahtangga macam tue la..so terima je la ye!

Sound macam x best tapi hakikatnya memang x best pun.Semalaman aku tak boleh tido gara² di kejutkan dengan kejadian tue. Tuhan je tahu macam mane perasaan aku time tue.Jantung aku rasa nak luruh di buatnya.. mengeletar seluruh tubuh aku..mujur x kojol je huhuhu!

Papa next time please jangan buat macam tue lagi. Rasa macam hilang nyawa aku kejap.. Mane taknya tengah aku sedap² tido , tiba² aku di kejutkan dengan satu cahaya..Bila aku buka mata sekali aku lihat lampu torch light sedang menyuluh muka en.hubby..mau x terperanjat! aku sangkakan pencuri tak pun macam kes dalam entri INI tapi rupa²nya en.hubby..Aku pun terus bersuara hei kenapa nie?? slumber je dia jawab x de pape..tido ye tido...

Pastu dia boleh sambung tido balik tanpa menjelaskan apa² pada aku.Dah la aku bangun terkejut , jantung berdegup kencang , habis mengeletar seluruh tubuh aku.. macam mane la aku nak sambung tido balik.. kepala dok fikir asal laki aku tadi erk! so kesannya , pagi nie kepala ada berat sikit..

Bangun pagi nie terus aku tanya en.hubby.. papa kenapa semalam? Boleh dia jawab entah mungkin papa nak suluh jam kot.. dalam hati aku berkata nak suluh jam apa tengah² malam..Bila dia jawab macam tue terus aku tersenyum..ala suluh jam konon!! nie mesti kes mengingau nak sakat orang suluh muka dengan lampu torch light , kalau tidak kenapa dia buat macam tue kan hahahaha....malu nak mengaku la tue.. so pagi nie sedap la aku ketawakan dia.. baru nie dia sedap ketawakan aku kan so kali nie giliran dia pulak la!hahaha....laki bini sama je suka mengingau pelik²..

*** hari tue mengigau tendang bola , nie mengingau suluh muka dengan lampu pulak! adoi toink..toink..toink

sekian..
baru lepas makan ubat now nak sambung Zzzzz balik....




25 comments:

Unknown said...

siannya kak Amy.. hehe :D

*SiRibenMerah said...

hehehe.. gelak baca entry neh.. teringat kat abah saya kalo tido mesti letak torchlight sebelah bantal.. reason dia nk suluh tikus.. hahahaha~

Cik Ecah said...

hahha klako ler laki bini ni ;p

Sheherazade said...

hihi,en suami amy suke mengusik sweet

tp tu la taip tido xblh kaco,pia pon bad mood

Kakcik Seroja said...

Kadang2 seronok tengok orang mengigau ni. :)

Dee said...

suami isteri bergurau mcm tulah..kdg2 kasar kan..mcm hubby dee suka bila kita tgh jalan..dia julurkan kaki..kalau bini dia ni jatuh patah kaki..baru dia tau..huhu..

hana said...

haha..
mesti terperanjat gile kn..
mahu tercabut jntung tu..
hihihi

munna said...

hehehe..klu kak munna pun mesti terkejut..lagi2 pikirkan skrg ni byk kes samun pecah rumah area sini...mesti ingat perompak...mesti rasa tercabut jantung di buatnya

Unknown said...

hehehee...adat berumah tangga..kdg2 kalu husband nak bergurau tp x kena gaya...husband lini selalu sakt lini masa lini tgk memasak..x pun duk ralit tgk tv..mula dia dia start merangkak2...alahai....sakit jantung jap

eMMe said...

kes igau ke? hahaha... macam ner de lampu suluh?? memang standby kat tepi katil ekk... leh sakit jantung tau...mujur la, igauan sahaja...

bunga_rose said...

haahahah.. comel je.. seronok tengok pasangan ngigau,esoknya gelakkan dia haahah

Salina@IbuAqil said...

Dia nk bergurau senda tu.. ;)

eima said...

mcm hal la korg ni ... aku rasa dah lama takngingau ..huhu

norhidana said...

aduhla... gurau senda itukan penyeri rumah tangga... hehehe tp tak agak2 tul lah gurau senda cik abg akak tu... heheheh

kalu dana comfirm dh bergegar 2 apatment dek jeritan dana yg penakut nih... ahak2

sisdee said...

ngigau? ni mcm kes my son le klu ngigau hehehehehe

dear anies said...

sabo je la..

Anum said...

hahahha
ngingau rupanya

suria lekatlekit said...

sama la mcm asben kita kuat menyakat.. dah pernah kena mcm tu. memang rasa nk pijak2 je org yg buat. kekekeke

Nurmala Mazlan said...

Hahahahahaha...
Comeyyy jeks ngigau macam tu ek..

Ckin Kembaq said...

haha..ganas gak..hehe lumrah tu akak...sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri...

p/s : asalkan bahagia..hehe

Unknown said...

alamak....
kisah amy buatkan kak ayu y rasa terkejut..
aduh...
en suamimu nak kena piat dengan kak ker??hehheheheh

Liza @ Adzriel AB said...

kalau kak liza memang sah kacau balik le..

☾SHiemaCMa786☾ said...

hehe..mcm2 suamiisteri ni..
^^_

zulkbo said...

salam..
ada la apa yang dia suluh
malam-malam tu..mungkin
semut hurung tilam ke apa?
:)

Akak Kembang said...

kaki mengigau rupernye..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign