Mar 20, 2012

Tanda² awal menunjukkan seseorang blogger itu harus mengundurkan diri dari dunia blog



Entah mengapa sejak beberapa bulan nie mood berbelog semakin hari semakin ke laut. Kononnya bila masuk tahun baru, berazam nak tingkatkan lagi mane yang kurang dalam belog aku nie tapi hampeh! angan² je la..

Dah masuk 3 bulan rasanya aku dah kurangkan aktiviti di belog. Ikut mood!! kalau aku rasa nak update aku update kalau tidak bersawang la belog nie..Kalau ada post baru pun, sekadar post yang tiada isi dan info.. post yang tak ada hala tuju.. bak kata orang post yang syok sendiri je lebih.. xde yang special..Kadang kalau di fikirkan balik mesti orang pun naik meluat baca post aku, asyik² cite pasal benda yang sama je.. BOSAN!

Nak blogwalking pun kena tengok pada mood , x macam dulu .. kalau dulu lepas je update mesti aku terus ke belog rakan² blogger yang lain tapi sekarang lepas update post baru , aku tinggalkan macam tue je. Jangan katakan belog yang jarang² aku singgah , belog yang rajin aku singgah dulu pun dah jarang aku pergi baca dan komen..Hai la adakah ini tanda² awal menunjukkan yang aku harus mengundurkan diri dari dunia belog nie.. Hurmmm..mungkin juga!

Aku pernah terfikir untuk meninggalkan dunia blogging nie.. Memandangkan masa aku lebih banyak di habiskan dengan bisness online membuatkan aku semakin hari semakin tawar hati nak berbelog.Serius setiap kali aku lihat belog aku nie akan timbul satu perasaan yang sukar untuk aku luahkan. Perasaan sayang , sedih , kecewa , serba salah semua ada..

Sayang kerana dengan belog aku dapat kenal ramai orang malah relationship alam maya nie lebih jujur berbanding alam realiti.. sedih sekiranya aku mengundur diri aku akan kehilangan semua rakan² yang aku kenal di alam maya nie.. kecewa kerana aku telah menghampakan reader mahupun silent reader belog aku nie..Serba salah kerana aku dah jarang ke belog rakan² yang lain.. sedangkan setiap kali aku update post baru rakan blogger yang lain sudi singgah dan komen di sini..

Aduhai tak suka betul perasaan begini. uollsss apa patut aku buat adakah aku patut melupuskan saja belog ini atau aku perlukan sedikit waktu untuk pulih keadaan seperti dulu , bersosial bersama rakan² blogger yang lain tapi bukan berbelog untuk diri sendiri...

Ada sapa² pernah rasa macam nie tak??

Traffic belog semakin hari semakin jatuh merundum 

Nuffnang pun merajuk traffic 14hb pun hilang entah ke mane..







22 comments:

☾SHiemaCMa786☾ said...

huhu..
apepun cma ttp suka menyinggah ke sini... ^^_

Sarah Syazwani said...

Saya pun dah lama x update bz sangat...byk dah kot labah2 buat sarang...hehe

dear anies said...

ambil ms la..x pe kalu jrg updates tp jgn tggl terus.. bw pon bkn 1 benda yg wajib...

Liza @ Adzriel AB said...

trafik kak liza rendah je.. antara 100 ke 200.. semalam je yg pelik beno sampai 600 lebih. sayang amy.

zulkbo said...

salam..
blogging tetap blogging
cuma di kurangkan masa
mengadapnya saja..(saya
sekarang)

kurus said...

x tahu akak nak cakap ape dah amy ..
seyes akak cakap , adakalanya akak pun ada perasaan same macam amy , dah bosan sikit .. tapi tulah akak nie dgn berBLOGlahh dpt menghiburkan hati sikit .. sbb dah x der laman lain dah kan ..

nak berFB dah lama berkubur .. lagilah , membazir je berFB nie ekekek

Kakzakie Purvit said...

Kakak pun kadang rasa macam itu Amy. Tapi kakak buat biasa saja sebab kakak pun memang tak aktif dan tak ada apply iklan utk blog so bila free buat kalau tak just let it be quiet gitu je...

SN said...

janganlah stop blogging kak .

hoyahadis said...

samela..sye pun dah dua bln tk hupdate blog..padahal mbik upah design blog..kdg2 tk tahu nk taip ape..dgn brokben yg sgt slow..lame2 jd pedup..skrg ni plk bru nk brjnak2 ngan bisnes online..brhubung kt facebook jelah jwbnye..(^_^)

Unknown said...

sabarr

munna said...

sayanglah amy kalau nak lupuskan blog ni...takpelah amy update dan blogwalking bila ada masa terluang rakan2 blogger yg lain pasti paham

Anum said...

anum belum pernah rasa mcm nie

Ckin Kembaq said...

cepat pujuk akak..hoho

me suya said...

sama lah kita sis..kadang2 rasa kekangan masa ni yg mengubah cara berblog.. tp nk delete rasa xsampai hati lagi~

cheqna said...

cheqna pun rasa something skang sbb busy..tapi harusku terjah jugak..

Ibu Amani said...

chaiyok2 amy...

Sheherazade said...

ade juge perasaan itu,but dear jgn la stop blogging
nti pia rindu

Hanis Azla said...

kdg2 akak pun ada perasaan yg sama.. rasa mcm taknak teruskan dah.. tp nak tinggalkan rasa sayang pula pada blog yg kita sayang ni..

eelobor said...

sama lah...dah hampir x de mood. terpikir nak tutup jer akaun nih. tengok dulu sehari dua nih mcm mana

Panglima7 said...

Assalamualaikum wbr. Amy. Anggaplah blog amy ini batu karang di tengah lautan alam maya....walau dihempas ombak dan badai, ia tetap di sini buat kunjungan sang camar.

Akak Kembang said...

Amy...pernah rasa camtu satu ketika dahulu..lebih2 terasa jeles bl tengok org lain dpt cek dr Nuffnang tp den tak dpt2 lagi even dah 2-3 tahun berblogging. Tapi....kt buat blog untuk tatapan anak2 ms hadapan. Biar mereka tahu btp kt menyayangi mereka terus tak jadi berenti berblog..hehehe

Kakcik Seroja said...

Kakcik pun semakin hilang ilham untuk berblog. :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign