Jul 23, 2010

AKULAH BOS AKULAH KULI




Salam readers...

tinggal 2 minggu saje lagi kita akan berpuasa
korang dah ganti puasa ke belum
aku harap semua dah jalankan kewajipan ye

urmm...

cite pasal bulan puasa nie
pening kepala jugak di buatnya
bukan pasal nak puasa
tapi sebab banyak keje yang belum selesai lagi
sepatutnya minggu nie aku dah out station balik
tapi memandangkan hubby x izinkan aku travel jauh2
so semuanya terpaksa di tunda..
x tahu la bile boleh settle
nak harapkan pekerja yang buat memang x harap
kerja yang simple pun dowang x leh handle
inikan pula kerja berat..

adoi la.....

Bile aku fikirkan balik ada benarnya kata hubby
keje aku nie terlalu berat dan x layak
untuk perempuan yang dah berumahtangga macam aku
sering out station,berdepan dengan pelbagai masalah
keje nie hanya layak untuk lelaki saje
hubby kalau boleh memang x nak aku keje
tapi apakan daya minat aku
dalam dunia perniagaan nie terlalu mendalam
insyaallah kalau ada rezeki lain
aku akan buka bisness baru yang sesuai dengan diri aku

mesti korang pelik kan aku keje ape
out station selalu..
bile dah penat bekerja pergi holiday pulak
tenangkan diri dan rehatkan otak
gaya macam orang kaya je
cari duit than habiskan duit..
ish2x boleh pulak..

korang jangan fikir macam tue ye
walaupun aku seorang yang boros
tapi aku x de la sampai nak habiskan duit macam tue je
semua yang aku lakukan bersebab
ace'ce'ce boleh percaya ke..
sure can..!

kalau aku katakan aku nie ajen pekerja asing
agak2 korang percaya x..
percaya atau tidak itulah hakikatnya
dah hampir 3 tahun aku menjalankan bisness nie
menyediakan perkhidmatan pekerja asing bagi warga bangladesh
so korang boleh bayangkan la macam mane lasaknya keje aku nie
bukan satu dua aku kena handle tapi 450 orang satu malaysia
jumlah yang banyakan dan pelbagai juga ragamnya..

macam2 masalah ada
kena tangkap polis la..
tempat keje x sesuai la..
x cukup duit renew permit la..
dan macam2 lagi..
mane x sakit otak aku
sebab tue la setiap kali lepas out station
aku mesti akan ajak hubby pergi bercuti
bukan ape untuk nak merehatkan otak je..

orang kata jadi bos nie seronok
tapi padahal x de seronok mane pun
keje melambak2..
cume harapkan income je kencang
bak kata orang kalau nak income lebat
kejenya pun mesti la berat
jadi baru la kita akan dapat bayaran yang setimpal
ada ke bos yang dok goyang kaki
cukup bulan damn!! duit dapat
mungkin ada tapi x de banyak mane pun
semua memerlukan usaha...

p/s: korang rasa aku patut teruskan bisness nie ke
atau bersara saje..minta pendapat ye!!!!

























17 comments:

Rizziela said...

Bestnya kalau dapat income berdebuk...saya income ciput ajer

izyantyPersonalTaste said...

bersara je lah kot, tol le keja nie utk org laki je. selalu kena p outstation cam xsesuai je coz dah jd wife heheeh....y not cuba bisnes yg xyah kuar jauh2...lagipun your husband mampu sara u. buat bisnes yg jd hobi kita pun best gak heheh...so simple xyah fikir2 banyak, lebih enjoy.

AngahSayang2314 said...

amy tanya pendapat ngan angah ye..ermm angah rasa tepuk dada tanya selera..Tapi dari segi status angah rasa tak bagus sebab amy dah berkeluarga tak syok la kalau kita selalu berjauhan ngan hubby tul tak?? Tambahan lak dalam kitab menyatakan isteri mesti di sisi suami tul tak?? so jawapannya bye2 amy paham kan?? apa2 pun tanya pendapat husband & keluarga..pastikan yg amy punya finance ok every month..jadi renung2kan

Kak Amy said...

salam kak rizziela...

kak income ciput pun x pe kak janji keje x de la teruk sangat

Kak Amy said...

salam izyanty...

tue la masih berfikir lagi...

Kak Amy said...

salam angah..

insyaallah amy akan cube fikir semasak2nya..
terima kasih di atas pendapat angah ye

Anna Boleyn said...

sayang jugak kalau akak berhenti. huhu. apa2 pon kalau dah sampai masa, and akak dah betol2 tak larat,.berhenti je la. banyak duit tapi tensen pon tak ley gak kak. hope akak success selalu. :)

Kak Amy said...

salam anne...

tue la yang buat akak serba salah dik..erm pape pun terima kaseh ye.......

aziazib said...

Amy ada berurusan ngn JIM ke?
Soklan cam lari tajuk je..

Kak Amy said...

mesti la..kenapa ye aizara??

Acik Erna said...

Cik Amy..saperti kata amy..akan cari bisnes lain..kalau dah ada peluang lain nanti..beralih la..memang kerja ni berat bagi amy..walau pun amy mampu..mungkin en.abang amy..tak berapa mengizinkan..kita ni isteri kan..

Kak Amy said...

salam kak erna...

betul tue kak..hubby nak lepaskan amy pun seba salah...insyaallah satu hari amy akan bersara juga kak..cume masa je

ozzy said...

salam...
Saya berpendapat elok dikekalkan kerja tu cuma perlu cari jalan bagaimana utk manage..utk menceburi bidang baru sedikit memakan masa untuk mahir sedangkan kerja yg sedia ada kita telah faham & melalui byk pengalaman disitu..sebolehnya train seseorang yg berpotensi utk ambil tanggungjawab dan anda hanya monitor serta handle masalah yg major shj..kalau x dimulakan sampai bila pun keadaan tetap mcm ni

Kak Amy said...

salam en.ozzy.....

erm bernas jugak idea nie...insyaallah amy cube pertimbangkan kemudian..harap sangat segala kesulitan dapat di selesaikan........

atuk said...

Assalamualaikum Amy

kita ikut sunah Nabi
berapa lama Nabi menegakan Islam, baru berjaya
sebelum itu menghadapi perbagai dugaan dan rintangan

Wassalam

aziazib said...

my sister keje kat JIM, serba sedikit tahula psl agen2 pekerja asing ni.. sy pn keje bwh KDN..in conclusion fhmla beban tugas amy...
Buat pilihan yg terbaik ok...

Linglung said...

jadi boss pun susah...tp jadi kuli sbest pulak..gua jadi tgh2 la :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign