Jul 13, 2010

TANSION~STRESS ~LUAHAN HATI AKU



Sakitnya kepala otak aku nie
bile orang ajukan soalan yang paling
sensitif dalam hidup aku..
dah berbuih mulut aku bagitahu
tapi still nak tanya juga..

dah x de soalan lain ke nak tanya..
kadang sedih jugak
dowang nie x faham bahasa ke
atau saje buat x faham..
x ada sape nak jadi macam nie..
aku x pernah minta semua nie terjadi pada aku
tapi aku redha ini ketentuan illahi..
mungkin belum rezeki aku lagi

dowang x tahu macam mane perasaan aku
bile berdepan situasi nie..
mungkin sebab apa yang terjadi kat aku
dowang x pernah rasa...


Di sini la tempat aku meluahkan suka duka aku
kalau ada yang kurang senang aku mohon maaf..
bukan aku x nak luahkan pada teman2
tapi bagi aku dowang semua x akan faham
melainkan apa yang terjadi kat aku
dia pernah mengalaminya

mesti korang tertanya2
ape yang membuatkan aku marah dan sedih sangat
actually aku dah berdepan dengan masalah nie
masa aku keguguran anak pertama lagi..
sehinggalah kali ketiga
awal tahun hari tue..

sape yang tidak tertekan
kalau sering di ajukan soalan yang same
padahal dowang dah tahu situasi aku
tapi still nak tanya lagi...
lagi pun usia perkahwinan aku baru setahun lebih
bukanya dah bertahun2 pun..
jadi dowang x layak
nak buat apa2 kesimpulan tentang diri aku

ada yang kata aku x boleh mengandung
selagi aku x pergi mengurut denganya
dan ada benda x baik dalam badan aku ..
pasti akan mengalami keguguran lagi

yang aku pelik sape dia nak cakap macam tue..
dia tuhan ke yang tahu apa akan terjadi kat aku
padahal doktor bagitahu yang rahim aku lemah
dan sebab itulah berlaku keguguran peringkat awal kehamilan
jadi x de kena mengena dengan apa yang dia cakap

jujur aku katakan aku memang x boleh terima
apa yang di katakan...
aku berserah je pada allah s.w.t
sesungguhnya dia lebih mengetahuinya..
dan aku yakin apa yang terjadi pasti ada hikmah
aku akan terus berdoa...
















21 comments:

Aida Azryn said...

sabar je la kak... mulut org mmg xleyh tutup.. klu nk ikutkan hati,nak aje sound kat org tu.. sibuk je bz body hal org.. akak jgn la risau.. insyAllah ada la rezeki nanti... ;) sabar ye..

Kak Amy said...

thanks dear...tu la kan dugaan sebab mulut org kita lak merana asyik dok tertekan adoi...

ozzy said...

salam qna..
pertama sekali saya ingin ucapkan rasa simpati dgn keadaan yg menimpa dan rasanya saya amat memahami tekanan tersebut..
kedua..gunakan saluran yg ada utk melepaskan tekanan/bebanan selagi ianya tidak mengeruhkan masalah yg sedia ada krn jika disimpan masalah akan menjadi bebanan.
ketiga...karektor anda boleh dikenali melalui wajah blog ini..seorang yg kemas bersih dan sensitif

Kak Amy said...

wasalam en.ozzy ..

Terima kaseh kerana masih ada orang yang simpati dengan keadaan saya..saya hanya mampu luahkan di sini sekurang2nya ringan sikit apa yang saya tanggung...terima kaseh sekali lagi en.ozzy...

aini aziz said...

sabar dan snts berdoa kepada Allah..mmg btol ape yg amy luahkan tuh..biarkan shj ape org nak kate..manusia itulah..melepaskan ape² yg tidak baik utk kepuasan hati mereka..amy seorang yg tabah kan..

Kak Amy said...

Terima ksih aini...insyaallah amy x kan berhenti dari berdoa..terima kaseh sekali lagi di atas kata2 semangat ini...

Kak Amy said...

thanks a lot puteri..

azhariahzuber said...

amy ni semua rezki dari-Nya..boleh cuba try buat solat taubat n hajat sekali....ada kawan takde anak jugak, sekali dia bernazar, lepas tu memang lekat....alhamdulillah nazar dia dah seelsai mengerjakan umrah dgn wife n si kecik

Kak Amy said...

terima kasih alfa..amy akan cube

Cik SHiNJU said...

Salam...

Sabor jelah sis...
jwb jer blum ade rezeki...
itu semua keje tuhan...
tak try Biodex ker?
byk sya tgk testimonial dlm magazine...
dia boleh kuatkan rahim..
saje jer suggest...jgn marah yer... :)

Sharinginfoz said...

jangan tenson2 ya

Kak Amy said...

wasalam cik shinju..terima kaseh ye...amy belum cube lagi sekarang just amek folic asid je

Kak Amy said...

salam sharinginfoz..insyaallah amy cube

JULYA said...

salam sis...huhu kita senasibla. tp kita di ajukan soklan bile nak kahwin. sape yg tak nak kahwin. tp dah parent blah laki yg blom bagi nak buat camne. klu ikut kan boleh je kitorg kahwin sebab belah saya xde prob.tp tak best lah kan tak pat restu. huhu. mereka mmg tak kan pernah mengerti....bawak bersabar bnyk2 ye kak

Hanisham Ab Halim said...

Salam. Dah follow dah. Apa-apa pun sabar dgn situasi tu. Masalah org keliling ni mmg susah kalo nak hendle bab bercakap ni. Mulut ngan lidah ni biaselah, kalau dapat bercakap semua nak cakap sbb tu kat Akhirat esok Mulut dan Lidah akan direhatkan. Suh anggota lain plak bercakap.

NomborSebelas said...

sabar erk...mungkin tak de rezeki lagi tu.
percaya pada ALLAH.....






http://nomborsebelas.blogspot.com

Kak Amy said...

salam julya..terima kaseh ye di atas nasihat awak dan kak amy harap juga julya bersabar k dengan ujian yang di beri insyaallah kalau dah jodoh x akan ke mana

Kak Amy said...

salam Echam..terima kaseh di atas nasihat anda amy akan cuba jadi seorang yang lebih kuat lagi...insyaallah

Kak Amy said...

salam no11...mekaseh ye

Anna Boleyn said...

belom rezeki lagi tu. pedulikan je lah ape yang orang nak cakap ye kak. senyum selalu. yang penting akak bahagia dengan suami tersayang. :)

Kak Amy said...

thanks anne.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign