Jul 5, 2010

APABILA TELEFON BERBUNYI

kring..kring..kring...

handphone aku berbunyi..
apa lagi !!!
cepat je tangan aku mencapai..
dan terus menjawab..
sekali hamek kau miss call daaa..
bijak sungguh orang yang membuat panggilan nie..
aku sangkakan bangla aku tadi..
rupa2nya adik aku la..

aku pun terus tipon balik..
suara adik aku macam sedih je...
asal lak nie !!!!
tiba2 terfikir macam2..
bukan ape last week baru hantar dia pergi belajar..
wisau la kalau jadi ape2..
dah la masa daftar hari tue
tiba2 dapat panggilan telefon
abang kemalangan...
patah tangan dan tempurung lutut lari...
so jadi fobia aku bile dengar suara sedih2 nie..

huhuhuhuhu...

Bile di tanya rupa2nya x de pape..
just nak bagitahu pasal keperluan utk belajar
dia memerlukan laptop...
set kamera digital..
dan beberapa barang lain..

adoi sakit kepala terus..
barang2 dia nak bukan murah lak tue..
tapi dah tanggungjawab aku
nak tanggung dia belajar
so kena la belikan...

baru aku tahu
betapa sukarnya ibu bapa
nak menanggung kita belajar..
untuk mendapatkan segulung ijazah..
jasa dan pengorbanan mereka x ternilai
jika di bayar dengan wang ringgit....















4 comments:

Kakcik Seroja said...

Bukan sedikit belanja untukm menimba ilmu, kan? :)

Kak Amy said...

salam kak cik...betul cakap kak cik bukan sikit belanja...pendaftaran je dah habis beribu sementara nak dapat duit tajaan kena la kuar duit sendiri dulu...nak beli brg yang dia nak pun dah bape ribu...kamera bukan digital biasa lak tue...

kasihibu said...

salam amy
tidak ternilai pengorbanan mereka kan?

Kak Amy said...

salam SSibu...memang x ternilai pengorbanan mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign