Jul 21, 2010

KENANGAN RAMADHAN BERSAMA BEN ASHAARI ~ RAMADHAN DI KELANTAN


Salam readers...

Terujanya aku bile dapat tahu
En.Ben buat segmen nie
kenangan ramadhan bersama En.Ben
rasanya x perlu la aku cite siapa En.Ben nie
aku pasti korang mesti dah kenal
sebab En.Ben kan fofular..

hehehehehehehe....

Urmm..

cite pasal kenangan ramadhan nie
bagi aku ramadhan tahun lepas
adalah paling bermakna dalam hidup aku
korang jangan salah faham pulak ye
bukan ramadhan sebelum nie x bermakna
tapi kira ramadhan tahun lepas
lebih sikit dari tahun2 sebelumnya...

aku tahu bukan aku sorang je mengalami detik manis nie
tapi setiap pengantin baru pasti merasainya
same juga lah dengan aku last year buat pertama kalinya
aku menyambut ramadhan bergelar seorang isteri...
perasaan jangan tanya la
mesti la happy...

tambahan pula aku sambut di tempat baru
di negeri kelantan...
teruja sangat bile pertama kali
aku menjejak kaki di bazar ramadhannya
pelbagai jenis juadah ada di jual

kalau dari segi lauk pauk
aku x de la pelik sangat
tapi kalau dari segi kuih muihnya
memang rambang mata..

macam2 ada mana tidaknya
pelbagai jenis kuih aku dapat lihat
sama ada yang pernah aku makan
sampai lah yang x pernah aku makan pun ada..
barulah aku tahu kelantan nie mewah dengan makanan..


Ini adalah salah satu kuih yang aku suke sangat
sebelum nie aku x pernah jumpa lagi
kira first time la aku rasa
kalau orang kelantan cakap
macam orang darat x pernah lihat
tapi serius aku memang x pernah lihat


Kalau macam murtabak nie x de la pelik sangat
kat mane2 pun ada sampaikan kat kedai wanggei pun ada
betul tak!!!! tapi cuma ada satu murtabak nie je lain sikit
cume boleh dapat di kelantan je iaitu murtabak raja..
aku cukup suka makan muratabak raja nik serimah
kira tersohor juga la murtabak rajanya..


macam yong tau foo nie
kat mane2 pun boleh dapat
antara sedap dan x sedap je


tengok je minuman
rasanya x banyak beza dengan tempat lain
cume specialnya di sini aku dapat minum air tuak
first time tue aku minum kalau kat luar sebut je air tuak
orang mesti ingat air mabuk tapi kat sini air tuak ada jual di mana2..
sedap tau tambahan pula yang ada gas tue..

perghhhh...layannnnnnn


p/s : semua pic2 nie aku search kat google je..
orang kata kalau kita tambah sedikit perisa kan lagi sedap..
samelah macam bercerita kalau ada gambar x de la bowink
sangat tol tak.. hehehehehe !!!!

10 comments:

Miss Izah Mohamed said...

TIME PUASA KAT KLATE MMG MERIAH PON.. HEHEH
BYK JUADAH2 YG DIJUAL.. :)

atuk said...

Assalamualaikum Amy

saya cadangkan kali ni en hubby yg pilih kueh
sebab dia penjimat orang nyer
he he

Wassalam

Kak Amy said...

salam miss izah..

sebelum nie x tahu bile dah merasainya memang best...

Kak Amy said...

salam atuk...

ala atuk bulan puasa amy x membazir..semua juadah dapat di habiskan...

JULYA said...

pejam celik dah nak pose balik kan...makin cepat bumi berputar skang

Kak Amy said...

salam julya..

betul tue masa berjalan terlalu pantas sekarang nie..lagi beberapa bulan 2010 akan menutup tirainya..

Anna Boleyn said...

kak apa sepcial nya mertabak raja tu compare to mertabak biasa yang lain? nak tau.... :)

Kak Amy said...

salam anne...

erm actually x banyak beza..isi dalamnya same je cume murtabak raja dia besaw je than kuah pun lain...

AngahSayang2314 said...

amy fuhh terliur angah tengok murtabak nie tapi kan time bulan pose memang belambak2 org jual kan??

Kak Amy said...

salam angah..

yap murtabak kat mane2 ada jual tapi murtabak raja jarang ada jual kat luar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign