May 9, 2011

Tanda gigitan cinta (Love Bites) trend muda mudi sekarang



Selamat Pagi ..

Alhamdulillah bersyukur aku ke hadrat illahi kerana masih di beri kesempatan untuk bernafas dan berpeluang untuk berkongsi cerita dengan kalian semua. Maaf semalam aku agak sibuk menyiapkan beberapa urusan kerja sehingga tiada kesempatan untuk membalaskan kunjungan anda. Ribuan terima kasih aku ucapkan kepada mereka yang sudi singgah di sini samada meninggalkan komen mahupun tidak. Kepada mereka² yang aku tinggalkan nota kaki tue , terima kasih kerana email anda sudah pun aku terima dan simpan sebaik mungkin. Kenapa dan mengapa buat masa ini biarlah rahsia dulu ye! Jangan risau tiada perkara yang membahayakan pun hehehe~

Ok untuk pagi nie aku nak berkongsi pendapat dan pandangan dengan anda semua , satu sikap yang mana aku rasa agak pelik dan menjadi satu trend di kalangan muda mudi masa kini. Setuju tak kalau aku katakan kehidupan muda mudi melayu sekarang nie kelihatan cukup membimbangkan. Mereka suka hidup bebas hingga lupa batas agama dan adat ketimuran. Berpelukan serta berkelakuan romantik dengan pasangan di khalayak umum tanpa rasa segan silu sehingga ada yang aku rasa ia sengaja untuk menunjuk².

Ada pula yang bangga dan tidak rasa malu mempamerkan bekas gigitan cinta nie *atau lebih di kenali dengan panggilan love bites* walaupun belum berkahwin. Sementara yang sudah berkahwin pula lebih malu dengan cuba menyorokkan tanda itu walaupun di lakukan dengan seseorang yang sudah di nikahi. Tapi ada juga yang sudah berkahwin pun dengan bangga sengaja menunjuk².Sebagai contoh semalam di facebook ada seorang wanita yang boleh di katakan sudah lame berkahwin memaparkan gambar dirinya yang bertanda di leher dengan tanpa rasa segan silu.Malah gambar itu di jadikan bahan perbualan bersama rakan².Pada awal perbualannya mungkin tidak menyentuh sesuatu yang tidak sepatutnya tapi lame kelaman perbualan tadi * komen* menjadi rancak lalu perkara yang tidak sepatutnya pun di ceritakan dan tanpa di sedari ia telah di paparkan kepada umum.

Kebiasaanya tanda gigitan cinta nie pada leher tapi ada setengah orang tue merata satu badan ada gigitan cinta bagaikan bintang di langit pula.Adakah anda di antara yang memang suka memperagakan gigitan cinta kepada orang lain dengan bangganya atau sebaliknya?? Adakah dengan gigitan cinta ini ia dapat membuktikan yang pasangan kita lebih menyangi kita. Kalau tanya aku , jawapannya tidak sama sekali sebab aku yang dah mendirikan rumah tangga lebih dua tahun nie pun , sekali tidak pernah melakukan perkara begitu. Bagi aku ia satu perkara yang menjijikan *maaf sekiranya ayat yang aku gunakan ini terlalu kasar*Kenapa perlu tanda²kan diri , pelik sungguh la !!! Mari kita bincang dan beri pendapat............

27 comments:

Unknown said...

salam,

ada peringkat umur orang yang sakan citer hal dalam kain ni. cuba tengok orang yg letak kat FB tu umur dia berapa? ada tak dalam 40++ gitu?

so far, adalah dalam 3 out of 5 org 40an yg me kenal mmg sakan citer... tak malu sungguh :P

Sheherazade said...

Alhamdulillah,bersyukur kita ;)

wah rahsia ek?hehe

xfhm btl kan,blh pula bangga ;(

Kakzakie Purvit said...

Haram mendedahkan maruah suami pada org luar. Love bites tu tak payahlah tunjuk lagipun aurat wanita adalah keseluruhan melainkan tapak tangan dan muka. Fikir-fikirkanlah. Wallahualam....

SHM said...

sgt setuju dgn remaja melayu skrg dah mla melupakan agama dan budaya ketimuran . kat mana - mana pun berlaku sekarang ni .

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe pernah jumpa kak...tak tahu nak cakap ape..dah la tak malu buat pastu tak malu tunjuk kesan2..lepas tu tak malu buang kesan kerja mereka (buang bayi)

::FAIZ:: said...

kalau aku, kena gigit nyamukpun aku malu org tgk... huhu..

::FAIZ:: said...

sbb aku takut org fikir bukan2....

nurkass said...

amboi..panjangnye taring tu..hehe
emmm..kass pun ada jugak jumpa ngan orang camtu..takde segan silu lansung..malah berlagak pulak depan kita..haihhh..

sahromnasrudin said...

perghhh....depa jadikan artis sbg idola ..tue yg teruk sgt bebudak la nie huhuhuhhh

Nor Adzwaty Rokkafella said...

biarpun sy blum kahwin rasanya x sesuai la jgk benda ni dtygkn...xkira la dah kawin ka blum...lagi2 la yg blum tu kan...bg yg dah kawin tu pun x elok la membincangkan hal peribadi di public, lebih2 lg hal melibatkan rumahtangga...suma org akan baca...so, x bgs la...ia akan mendatangkan pelbagai tanggapan...last2 jadi bhn umpatan org sana sini...xpatut xpatut...

BeloG MTT said...

sebab nk tunjuk yg dh taken kot..Haha

Anonymous said...

hal2 suami isteri memang tak patut diceritakan pada umum, lebih2 lagi nanti menjatuhkan maruah suami..

seram masyarakat sekarang ni..

Sarah Syazwani said...

kalo ada pun love bites x perlula nk menunjuk2..bkn ke tu rahsia rumahtangga (bg yg dh kawin)..yg x kawin lg tu hmm xtaula apa nk jd budak2 skrg ni..

sarah-najwan said...

walaupun akak da kawin 11 thun..akak malu weh nk tayang2 mende tu....lagipun mmg xbuat pun..buat ape nk buat..xde kelebihan pun..

kalu ada anak2..malu kat anak2 sket..budak2 skrg advanced..kecik2 da tahu tau..

sama2lah kita beringat..ada mende2 bole kita tunjuk..ada juga xle tunjuk..kalu tunjuk jugak..kita juga yg maluuu...

Hanis Azla said...

pada akak kalau sudah berumahtangga tu tak kisah klu mahu ada atau tidak love bites tu.. sbb ianya terpulang pada individu itu sendiri dan pasangannya.. tp bab nak menunjuk pada org lain itu mmg nampak tak kena sgt lah.. klu yg belum berumahtangga, lagilah mcm nak tonjolkan rendahnya moral yang ada pada mereka.. sbb sudahlah buat perkara yg salah.. mahu menunjuk2 pula..

faiz said...

org zaman sekarang bangga dgn dosa dieorng dibuat...patutnya dieorng malu dgn perbuatan terkutuk tu...

munna said...

Ya Allah..apalah nak jadi skrg ni... nak berlove bites tu klu dah kahwin mmglah x salah...tapi jgnlah satu dunia nak tayangkan...

Scha406 said...

as salam...tq yer sudi jd follower i...nice n3...

Yana@Nana said...

SALAM SINGAH.. ye ada betuiye jugatu kak..

Nisa Greennnpanda said...

Org mlayu zaman skrg nie mmg dh terpengaruh ngan org putih..maybe influence dr movie2 org putih gak.. Mmg xpatut pun tunjuk2 kat public, eventhough dh kawin, coz ape2 kaitan tntang hbgn intim between suami isteri adalah rahsia n xleh diwat public.
Xtau la nk ckp ape ngan org mlayu zaman skrg nie...aisy..

NM02 said...

love bites, sape yg tunjuk mesti bangga giler, mcm depa je yg paling bahagia saat tu. pernah teserempak ngan sorang lelaki, yang keliling tengkuknya penuh ngan love bites. masa tu kat klinik. jumpa doktor utk ape? amek ubat sakitkah? sakit sebab keliling tengkuk dah jadi darah beku gamaknya. hehehe

☾SHiemaCMa☾ said...

adehhh..hehe..cma suka gigit2 ni..(ahaha...gataiiii)tp x suke la nk menunjuk2 kat org..buruk benor rupenye..
simpan dlm tudung..

lalink7 said...

stuju dengan kak amy..betul ape akak cakap tuee..mmg bufdak zmn skrang xtahu maluu langsungg..naik nyampah sy tgk..mcm nak tegur pun ade..

orang yg kawen pun malu klau ternampak..

eelobor said...

tak paham....huhuhuhu

kurus said...

entah ape2 kan dik .. huhuh akak yg dah kawin 11 tahun nie .. ermm sekali je pernah buat ekkeke ..
tapi seyesss cakap bukan nye syok punnn sakit ader ler !

entah kebenda yg di bangga2 kan tuh huhuhuh hubby siap tanye .. tu utk ape ?? adehhhh lagilah akak blurrrrrrrrrr

Unknown said...

zaman akak muda2 dulu pun akak biasa tengok jugak pompuan2 dan lelaki2 yang lehernye macam kena sengat..
heheh..
dah kawen ni tak pernah jumpa..
tapi suami ada cerita la kat tempat kerja dia
ada jugak lelaki 2,3 orang yang leher kena gigit...
tak de segan pun depa..

hahahah

KUREKURE COMEL said...

fuuhhh...benda agak biasa bg golongan yg suka benda ni lah....


mcm mina alami sndiri...siap bangga kemain bercerita dan menunjuk tanda tu...


susah lah nk bg nasihat....boo layan je mina ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign