Dec 1, 2010

DI ANTARA KECEK KELATE DENGAN SPEAKING LONDON


VS


Diantara kecek Kelate dengan speaking London , aku rasa speaking London lagi mudah di pelajari dan di fahami.. dah hampir 2 tahun aku duduk dekat sini tapi satu sebutan ayat pun x betul lagi ..kalau toksei , tubik dan perkataan mudah yang seangkatan dengannya boleh la aku sebut tapi cube kalau buat satu ayat confirm bunyi macam apa je... jangan kata budak kecik je x faham apa aku cakap orang tua pun same.. kadang dah macam itik dengan ayam , lain orang tanya lain aku jawab.. tambahan time sembang dengan orang yang baru kenal .. kena dengar betul2 kadang aku x mau banyak cakap aku iya kan je faham x faham buat2 faham je..hahahahaha(",) senang habis cite..


p/s: kat rumah en.hubby kecek dengan aku tapi kenapa x boleh cakap juga ye.. apa liat benaw lidah aku nie , ada idea tak macam mane nak mudah faham orang kecek kelate dan diri boleh kecek same?? selain makan budu ye sebab aku sangat sensitif dengan budu..geli weiiiii!!!

18 comments:

Sheherazade said...

salam

xper..pelan2 dear :)

Kakcik Seroja said...

Agaknya, Amy kena berfikir pun dalam loghat Kelantan! :)

Ayu said...

salam~
haha..buat2 faham..sy penah buat..tp bila dia tanya balik mula la menggelabah..hehe..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

slm..

hehe...sy lg tak pahem...

Ati Masrif said...

salam

kena kecek sokmo
mimpi pon kecek kelate deh

eB ezrin said...

hmmmm... the way 2 utter words mayb diff.. ;p

ibu qaleesya said...

muahahhaa ayat di atas salah sama sekali.. kecek == or keceh???

me suya said...

ololoooo..sabar sis..tapi kan, xcakap kelantan pun its okew la..since u are not local from there kan.. hehehehe tapi just learn utk faham aa kan.. caiyok sis :)

ibuintan said...

hahaha... jgn macam ayam ngan itik ngan ce hubby nye udah la ye.....

takpo belajar pelan2

INCHIK PIPI PAU PANAS said...

adoiii...cian tol akak ek..sabao2...2,3 tahun ag compem dh leh kecek ngan lancar...akak dk kelantan area ane ea?

Mek Onie said...

alaaa,senang ja kecek qlate ;)

Siti Safiyyah said...

hehe, bahasa kelantan best di dengar tau..for me lah..sampai teringin nak ada kawen dgn org kelantan..hehe,

oh ya, salam kenalan drpd siti.. =) terima kasih dtg blog saya..

azwa amani said...

akak...tunang aamani pun klate gak....adeeeyyy..aritu cakap ngn ummi dia...tergeliat telinger nak dgr...lidah apetah lagi...huhuhuhu

Sarah Syazwani said...

huhu..samela kita..tp sarah dok luar xpela jugak..cuma bila blik kg tu mmg kene arr paham btl2 apa diorg ckp

Nadyahoney said...

hubby sy jgk org kelate tp bler blik saner, family mertua y ckp KL ngn sy..hehhe

Nik Black said...

margi kawe ajar demo,limo ya jah se je.. tapi kawe bekeng takok keno maghoh demo laghi sakpeghaktako...

Lelaki Ini said...

relax..
pelan2 kayuh..
blaja skit2..
xnk budu mkn kepok lekor...
kah3..

yanie said...

yanie ore kelate..^_^
kgkwn pn kte ssh nk blaja klate..da ajar diorg,tp time diorg sebut,bunyi mcm siam pn ade..hehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign