Dec 23, 2010

PERGI JAUH-JAUH AKU X SUKA LA !!



As'salam....

Aduhhh!!! aku jatuh sakit lagi.. pelik bin ajaib betul la x sampai sebulan baru sembuh dari demam ini datang balik... seram sejuk seram sejuk acum!acum! ohok!ohok! finally demam.. serius x suka demam tambahan pulak demam mengejut macam nie.. rasanya berjangkit dari en.hubby kot sebab en.hubby dua tiga hari nie x berapa sihat.. hujung2 tahun nie baru kena padahal dia dah lame x demam mungkin demam nak besar kot huhuhu :(...tapi yang aku nie demam nak apa lak??

ishhh!!! dah la esok aku nak out station... kalau aku makan antibiotik nie mesti badan aku x mudah di hinggapi penyakit tapi doktor pulak melarang aku dari mengambil antibiotik katanya sebab aku ada gistrik...apa kena mengena antibiotik dengan gastrik lak erk??? ada sape2 tahu tak?? aku rasa antibody badan aku lemah sangat kot sebab tue mudah jatuh sakit....

26 comments:

apdm said...

salam


kak makan la ubat , sekarang ni dah hujan, badan mmg cepat lemah :(

bunga_rose said...

musim hujan sekarang kot.. tu yang ramai orang asik tak sehat ni.. cepat sehat k

Sheherazade said...

salam

jage diri dear,cuaca kot
mkn ubt ye

Kakcik Seroja said...

Kakcik juga sedang srot sret ni.. harap2 member sebelah tak tutup telinga dengan kapas! :(

al-lavendari said...

semoga segera sembuh ..

tapi penyakit tak boleh berjangkit melalui line internet kan ?

Fazleyatul Aini said...

sama la
saya pon x sihat
hidung tersumbat
sengsara btol nak bernafas

Zaidah said...

amy ko demam nak ade2 kot....semoga cepat sembuh yer amy...

atuk said...

Assalamualaikum Amy

banyakan berdoa

Wassalam

F. A said...

get well soon...

walaupun zana pharmacist to be...zana blm tahu lg apa kaitan antibiotik dan gastrik....

^^

Ayu said...

Assalamualaikum..
amy,mintak2 demam 'ada isi' (",)
tp kan skrg ni kena jaga2, klu demam takut denggi la amy.. ari 2 baru kena kan?
makan ubat k n jaga kesihatan..

Kakzakie Purvit said...

Salam Amy,

Alahai kesiannya.... makan ubat yg doktor bagi aje. Dan jangan kata jangkit dari cik abang awak pulak. Allah nak uji tu... Aaaa... atau mungkin dah nak tambah ahli keluarga kot. He...he....

Karisma Izzah said...

demam penghapus dosa...

sabar je ye...

mungkin sebab ni akak demam:

-semalam akak balik rumah dalam keadaan penat sangat, then akak terus mandi.

-akak baru baik demam, pastu akak terus mandi. badan belum ready nk kena air...tu sebab akak demam. next time bagi masa rehat kat badan dulu pas demam... lap je badan dgn tuala basah...

teori je...

kalau tak leh makan antibiotik, cari la ganti... makan madu lebah sesudu sehari pastu bilas dgn air masak...
Banyak khasiat madu lebah ni... tak yah la beli yang beratus ringgit... beli yang biasa kat supermarket tu pun ok...tapi semak label dulu (mcm iklan susu plak). jgn amek yang ade letak gula...(ade ke?)

hehe...saranan jek...

ieda said...

skrg nie musim ujan dikk .. take a good care of u .. bukan budak jer mudah demam .. kita org dewasa pun mudah :)

ermm kenapa kan x leh makan antibiotik kalau gastrik sbb mamber opis pun ada kes mcm nie .. akak dgr jer .. nak cakap x pandai hehehe

Sarah Syazwani said...

semoga cpt sembuh...u need a rest tu

norihan said...

Salam,
amy,makan ubat ye..semoga cepat sembuh ye...

Wonderful Life with Mary Kay said...

Moga cepat sembuh.. Kesiannya, mmg letih kalo asik demam jer...

Take care, jaga mkn...

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Muge cepat sembuh... amin :)

Ati Masrif said...

kalau dr ckp mcm tu ikut je
takut jd lain pula

moga cepat sembuh ye

MY HEART said...

Amy,

Get well soon... ^_^

Nur Mudrikah said...

anggaplah penyakit tu sbgai kifarah kekhilafan kita sebagai hambaNya..

actually bdn kita sebenarnya dah ada antibiotik semulajadi..

papepun, take k

noor said...

take care amy..
sian sakit
nor pun sakit gak huuhuh
sakit mata

eima said...

get well soon
patut la aku jarang kena demam ...sbb aku mls mandi ek izazatul iman ???
hehehehe

Tieah Madian said...

Take care ek..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

mkn obat le...nk g outstation mn tu?

tk cr ye..

Lelaki Ini said...

xpe weh..sakit tande ALLAH masih syg dan igt kat hamba die..renung2kan n slamat beramal..

Kaseh NazLieza said...

akk..bykkan mkn vitamin c..insyaAllah..antibodi jd kuat mcm saya..ahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign