Dec 23, 2010

TAK SEMUA ORANG MENYUKAI DAN SETUJU APA YANG KITA LAKUKAN JADI AKU SEDIA HENTIKANYA


Seperti yang aku katakan sebelum nie.. aku tahu x semua orang yang melawat blog aku nie menyukai aku dan tidak semua juga yang bersetuju dengan apa yang aku tulis dan ceritakan di sini.. itu memang lumrah!! aku terima semua tue..

Aku berblogging kerana aku ingin berkongsi pendapat dan pandangan dengan semua.. jadi sekiranya aku di tegur aku terima teguran itu dan cuba perbaiki kelemahan yang ada.. malah aku berterima kasih lagi kepada mereka yang sudi menegur aku.. bukan apa aku nie bukan sempurna mane pun sedikit sebanyak pasti akan melakukan kesilapan , walaupun aku dah cuba untuk tidak melakukannya...

Aku x pernah marah apatah lagi tidak puas hati dengan mereka tapi yang aku kesalkan kenapa masih ada orang yang suka hentam orang lain sesedap rasa di dalam blog.. mungkin itu salah satu cara untuk dia melepaskan rasa x puas hatinya !! tapi ikhlas aku katakan kalau rasa x puas hati atau ada yang rasa x selesa dengan aku just cakap je aku ok.. aku boleh terima.. aku nak tanya sikit beberapa soalan dengan korang...

1 - Salah ke aku buat review blog sebagai tanda terima kasih aku kepada korang yang selama ini banyak menyokong Sinar Raudah..

2 - Adakah dengan review blog nie korang rasa aku mempergunakan korang untuk mencari jalan mudah menaikkan trafic blog aku?

3 - Salah ke kalau setiap pemberian dari rakan blogger , aku postkan pada satu entry tanda aku menghargai pemberianya..

4 - Ada masalah ke kalau aku suka blogwalking dan meninggalkan komen walaupun hanya sekadar bertanyakan khabar?

5 - Adakah salah sekiranya aku menjawab tag yang di tag kepada aku?

Masih ada beberapa perkara lagi tapi rasanya cukup la nie saje.. serius aku terkilan sangat walaupun aku cuba abaikan semua tue tapi sedikit sebanyak menyentuh hati aku.. aku cuba tidak mengambil hati dan menganggap ia satu cabaran untuk aku terus berblogging tapi hati aku rapuh sedikit sebanyak pasti tercuit juga...

Di sini aku nak bagitahu kalau korang rasa dengan review blog nie aku di anggap macam tue aku sedia hentikan semua nie.. kalau ada di antara korang terfikir yang aku mempergunakan korang untuk menaikkan trafic blog aku , korang salah same sekali.. niat aku sekadar nak mengucapkan terima kasih tanpa meminta balasan.. begitu juga dengan pemberian yang aku terima.. kalau korang rasa x suka aku blogwalking blog korang just let me know i can stop it!!! kalau korang rasa aku jawab tag korang untuk mencari tarikkan sila jangan tag name aku lagi .. aku hanya akan jawab tag bagi orang yang tidak berfikiran seperti itu saje..


p/s : aku x cakap pada semua tapi aku cuma cakap kepada yang hantar mesej malam tadi.. jadi kalau korang rasa ada singgah mane2 blog yang ada pertikaikan semua seperti yang di atas jangan la korang memulaukanya pulak.. anggap la ini salah satu pendapat dan pandangan dia..aku terasa hati kejap je insyaallah nanti ok la!!...





40 comments:

eB ezrin said...

hadoi... naper 2-3 hari nih eB nyk baca n3 negative yer?.... eb x braper suker la... hu2...

peace no war

Ayuni said...

hm, sye x pk camtu....sis ok je....

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Amy, nape ni? Sape yang da wat awk marah ni? Bersabar bebanyak ek? Rambut same itam tapi ati lain2 kan..

Saye pon nanti nak minte Amy review blog sy tapi nanti lah.. Jemputan Amy untuk entry 'kongsi detail' tu pon lom jawab lagik.. :)

Pe pon, keep in blogging. Jangan dikisah ape yang orang kate. Be as you are.. :)

Sheherazade said...

salam dear

pia suke amy,blog amy keep it up

ignore yg xsuke kite,ramai lagi yg suke

~Cikgu Deen~ said...

biar je la sis... teruskan buat review... kalau pertikaikan bab traffic tu namanya jeles... biaq p kat dia..

Sricahaya said...

bt tak tahu je org cam tu..
dia sorang je kot yg tak suke..org lain suke..

me suya said...

lorh, sis jgn sebab sorang due komen pelik2 kan, akak berubah angin.. People do judging..tak kan habis puny..nak nak kalau stalker yg sama je duk bagi komen. anon~

keep it on

Anonymous said...

tulah betul kata EB kita nie nak berbloging dengan hepi mengikut cara masing2..tak maulah negetif2 mcm tuh..

white rose said...

dah amy...
jangan kau heran dengan manusia2 jenis macam ni...
semuanya jeles tau tak...

dorang ni xcukup ilmu berblog, tu pasal cakap yg bukan2...

dorang jeles dgn kau...

dah2 amy, bawa cool...
aku kan ade...


(wah, terus berubah panggilan aku ya...hahahaha)

aibaks said...

mungkin depa2 ni cume segelintir manusia yang beri kata2 -ve kpd amy.. jgn la risau sbb de ramai lagi yang sokong amy..

ibu qaleesya said...

ada orang dengki.. bani pun dapat msj jugak malam td,...

sabar sis.. terkilan tu ada tp masih boleh sabar..

@cik_ezati said...

walaupon zati baru jadi follower akak tapi zati faham perasaan akak, sedikit terasa ati walupom sekadar mungkin hendak mengabaikan sahaja mereka

bagi zati dunia blog nie bulat, mane-mane pusing situ juga jumpe, macam akak cakap tak semua orang suke dengan kite, ye sebab haters ada di mane-mane sahaja

biarkan sahaja mereka yang berkata-kata, mereka hanya tau berkata tapi adakah usaha mereka untuk memajukan blog mereka?? TAK ADA LANGSUNG

mereka hanya berkata sebab mereka ada PHD, perasaan hasad dengki, biarkan mereka & akak teruskan niat baik akak

zati yakin ramai lagi yang menyokong akak di sini =)

Nazz@Purple said...

siapa yg antar message tu..yg hantar tu blogger jgk ke?erm kalo blogger rasenye kene saling sokong menyokong..nape nak dengki dan memandang serong org lain..blog ni kan hak peribadi..suka ati nak wat pe pun..awk jgn amik ati sgt dorang tu..

Karisma Izzah said...

sedihnya...

mungkin orang tu tak faham kot maksud HADIAH @ PENGHARGAAN...

hadiah tak semestinya dalam bentuk duit, FM, dll yang ada fizikalnya, tapi juga dalam bentuk N3 post...

kalau kita di tag, jawab la tag...
kalau kita di beri hadiah, ucap la terima kasih dgn upkan N3 ucapan beserta gambar hadiah...

bukan nak manunjuk kan..?

Ade sesetengah orang tak tau yang REVIEW ni penting...sama ada untuk menaikkan atau menjatuhkan nama produk (tapi biasanya bukan la utk menjatuhkan.)
dan produk yang Kak Amy review adalah blog...

cumenye...mungkin orang yang bagi komen tu tak bersedia blognya di review...sebab review ni sort of mcm bagi nasihat/komen. kalau orang tak minta nasihat, tak sedia nak dgr nasihat, bebuih mulut kita nasihat pun umpama masuk tlinga kiri, kuar tlinga kanan.

kat luar negara, banyak syarikat berebut2 hantar produk diorang utk di review oleh blog2 yang memang buat review produk.

ada satu blog tu, sebelum dia mula review produk secara serius, sebenarnya dia mula berblog cite pasal anak dia, pakaian apa yang sesuai utk baby, material yg macam mane, produk yg mcm mane...tau2 dia dapat emel dari syarikat yang baca blog post dia kate nak hantar barang dan minta dia buat review skit...
pastu start la inbox dan rumah dia dibanjiri emel & barangan2 sample utk dia review. dari barangan rumah hingga pakaian dia sendiri...

It's a BIG thing in overseas countries...

so jgn putus asa k... sesape yang terpilih utk di review oleh Kak Amy adalah sangat bertuah sebenarnya...

Ms. Qhayal said...

adoi.. sabar jela eh. orang kita ramai yang ada pHD (perasaan hasad dengki). buat je apa yg kita nak buat. blog kita, bkn blog diorg.

atuk said...

Assalamualaikum Amy

drp review blog SR...saya dah dapat hasilnya

Wassalam

munna said...

biar jelah diaorg nak kata apa2 amy... kak munna suka klu ada org review blog kat munna ... tapi belum merasa lagi ada org nak review kan ...

yanamib said...

abaikan je sis..bia la kalo sis nk tarik traffic mcm mana sekalipun pon..sis xkaco org kn...usaha masing²

lebih ramai yg suka cara sis...so sis ikut majoriti je lah..kita mmg xleh nk puaskan ati sume org..ecehh ayat artis tu =P

Zura Tahir said...

xsalah rase bende2 cm tue amy...itu tanda kite menghargai org...org yg berckp tue adalah org yg xth menghargai org lain...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

amy...mmg semua org x sm...masing2 ada pdpt mereka...

sy pon kdg2 tpk org suka ke x blog sy..ada ke pnulisan sy yg akan membuat org x suka...tp kita bknnya perfect....kita ada kelebihan dn kelemahan masing2...jd kita buat apa yg tbaik je kan....ini blog kita...hak kita nk buat apa pon...

Ayu said...

Assalamualaikum..
nape amy?apa semua ni..sy x faham..
kenapala ada org nak busuk ati kat sini..kita berblog nak hepi2..nak beramah mesra..
abaikan la amy..biasa la tu..
kita x ble nak puaskan ati sume org..

BERT said...

huhu cabaran dalam dunia blogging.. sabar yer kak

Qaseh Dalia said...

manusia ni xpernah senang dgn org yang lebih dari dia..juz ignore lah sis..blog kite kan...kita boleh buat ape pun... :) jgn terlalu fikirkan kritikan2 yg lgsung xmembina..ramai yg support sis dun woryy

CIK TOM said...

sabar amy..xsgka plk ade org yg xpuas hati..teruskan je apa yg amy rasa nak buat selagi tak salah...

erk cik tom baru je publish n3 terima kasih utk amy dan review blog amy..niat cik tom nak menolong je sbb cik tom dah ckp 2 hari lepas lg kan..xde niat utk dpt trafik dr mana2..

http://www.ciktom.com/2010/12/sinar-raudah-bagi-hadiah-yang-comel.html

jgn sedih2,...happy blogging :)

Lelaki Ini said...

lex je weh..
lantak je orang nak cakap ape..
blog ko, bkn nenek die pnye..
kah3!!!

Cikbelog said...

sis amy, sabar je lah yea. ignore je orang camtu. selamat berblog sis :)

ieda Qema said...

mana ad salah semua betul! hehehe.. amy, kita ada tag amy kontes.. hahaha.. nanti cakap kita x bgtau lagik! hehehe..

Mek Onie said...

akak amy .....jangan la terpikir macam tu . biaq p depa nak cakap pa . belog kita ,halk kita . pedulikan kata orang ......

review blog?memang tak salah . sepatutnya orang tu kena menghargai :D

segala-galanya tak salah kak . yang penting kita dengan cara kita :D

semoga akak happy dalam dunia blog . meaw ada kak :D

sarah-najwan said...

aduss amy..

jika nk kira ketidakpuasan org..abislah kita...

abaikn seme amy..buat semak kepala jika fikir
meh kita teruskn hepi2 blogging deh...

Adinda Amy Sensei said...

salam puan amy...saya singgah dan komen di sini...sabarlah dgn dugaan dalam dunia blog ni..macam2 karenah kan...

man yusoef said...

semua tu terpulang pada masing2..susah kadang2 nak paham orang ni akak..lain org, lain perangai..hehe..tp sangat kagum..sebab akak suke komen blog org lain...

akak..sy just nak tegur yang adalah lebih baik akak tukar perkataan 'As-salam' tu..kepada 'Salam' tu singkatan kpd Assalamualaikum...

ni ada entry pasalnya

http://manyusoef.blogspot.com/2010/11/peringatan-sesama-muslim.html

harap akak tak marah sy tegur ni...hehe..

Ummi Hanie said...

lumrah tu kan amy ... dlm idop ni takkan smeuanye suke/syg kat kite...xapelah,biar Allah redha dgn kita,itu menjamin kejayaan hidup ;)

Kaseh NazLieza said...

lieza suka dgn cara akk menghargai stp pembaca akk..akk jgn ambil port sgt dgn teguran yg membinasakan itu...truskan berblog dgn gembira kak..

ieda said...

alah dikk kicik punye hal ..
x suke sudah .. x leh nak puas kan hati semua org .. kita berblog nie semua x kena .. yg mereka2 nie duk sebuk2 masuk dan nak komen asal pulak .. herghhh

abaikan jer .. teruskan niat tuu .. pada akak semua nie kecil punye hal .. ada banyak hal lain lagi yg lebih besar .. x tahulah kalau ada sesetengahnye tidur + kawin + laki + bini dgn blog hahahahha ...

kita nie nak suke2 nak kawan ramai2 bukan nak cari musuh .. so take it easy ..

anyway adik nyer BR tuu best x sabar tunggu blog akak pulak hehehehe

Rina Rossoneri said...

biasalah tuh, abaikan je kalau kita rasa apa yg kita buat tu betul..pasal yg blog review tu kan kita ada baca komen negatif kata blogger tu saja nak amek kesempatan ke atas traffic..rasa kelakar plak.. sebab buat contest pun salah satu cara nak tingkatkan traffic, buat segmen review pun samalah.. benda yg sama je..dari situ dah nampak blogger tu jeles..dont take too seriously lah pasal blog nih.. kata nak amek kesempatan lah,kata buat entry sampahlah...wutevar lah..

noor said...

ignore jer org cam nih amy..
apa yang penting
noor suka kwn ngan amy
walaupun xpenh jumpa noor tau amy seorg yg baik
lg satu org tuh xyah nk kritik org nak buat apa..benda yang ok kita support sama2

mrsKhairul said...

abaikn je komen2 yg negatif sis.. bg akak yg br follow blog sinar raudah ni, suke baca2 entry2 yg ade... menaikkn semangat akak yg baru bertatih kt dunia blogging nie ..

F. A said...

salam sys...
ala....dorg jeles la sys...
biaq pi la...
zana suke je bc...
sbb blog sys banyak bagi peluang zana kenal dunia yan g zana blm terokai lagi...blm jumpa lagi....

i'll support you sys...

omurice said...

first time singgah cni..sbb cik tom nyer n3...hurm..susah jugak yea..berblog pun ade org tak puas hati...nape mesti nak jd camtu...senyap2 dah la...hurm mungkin Omu belum sampai tahap tu lg...kalau dah sampai baru omu paham perasaan amy...

omurice said...

maksud Omu senyap tu bukan amy tau tapi org yg tak puas hati kebaikan yg kita buat...huhu...takut amy salah anggap pulak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign