Dec 8, 2010

TIPS POST ENTRY SEHARI BERSERTA TUTORIALNYA



Ramai yang bertanyakan macam mane aku boleh blogwalking banyak macam tue dan dalam masa yang same aku boleh postkan dua tiga entry satu hari.. macam mane aku bahagikan masa keje dengan blog aku.. jawapanya senang saje aku x mengadap blog 24 jam tapi aku cuma mengambil masa sejam untuk blogwalking , sejam di pagi hari , sejam di tengahari , sejam di petang hari dan sejam di malam hari...kadang dalam masa sejam tue aku boleh blogwalking dalam 150 buah blog tapi bergantung juga pada entrynya..kalau banyak entry yang panjang2 jadi kurang la blog yang aku singgah tapi kalau pendek2 entrynya jadi banyak la dapat singgah...

Pasal entry pulak , aku rasa ramai yang dah tahu tektik nie.. kebanyakan blogger2 otai dan blogger2 yang busy dengan keje selalu mengunakan cara nie.. caranya senang je auto publish , time2 free selalunya di malam hari sebelum tido aku akan buat dua tiga entry untuk satu hari dan aku akan setkan masanya untuk publish..kalau korang perasan dekat sinar raudah kalau ada entry yang lebih dari 3 tue aku tambah itupun kalau ada idea atau cerita yang menarik.. senangkan jadi masa yang ada di siang hari aku gunakan untuk blogwalking...pasni korang pun boleh guna cara yang same , sangat mudah .. kalau ada yang x tahu lagi macam mane cara nak auto publish nie , di sini aku ada sediakan tutorialnya...


Sebelum kita nak setkan auto publish tue kita kenalah buka kat new post , dah name pun nak create entry baru kan..



Bile korang dah siap buat entry , jangan sesekali korang klik publish post lagi..Amek post option than kat sebelah kanan bawah label korang boleh lihat post date & time.. klik kat scheduled at than tukarkan date & time ..





Dah siap tukar date & masa yang kita nak publishkan , barulah boleh klik publish post.. kalau korang lihat entry tue x akan keluar itu la namenya autopublish.. entry tue akan muncul ikut tarikh dan masa yang korang dah setkan..


Settle !! tengok entry tue x publishkan..status tue akan jadi scheduled dan akan publish pada tarikh dan masa yang telah di tetapkan..




16 comments:

Sheherazade said...

salam

terima kasih tips itu :)

kadang2 pia buat auto post gagal

mizayusof said...

thanks sis for the tips :)

eima said...

slalu dah buat nih .. hehe
anyway TQ ...
entry kasut kiko yg comey tuh kite dah buat tau .... hehe

F. A said...

zana pun da mula bt da...
tp asyik kekeringan idea....

♥cikmOt♥ said...

yup, samalah kita...banyak auto publish...
melainkan citer yang segar dari ladang...hehehe...

Dr. Amirah said...

kalau kite,mase tadek internet kite karang kat microsoft words dulu*untuk microsoft word 2007*

cara dye kite bukak words pastu tekan button bulat at ats sekali belah kiri,pilih publish pastu pilih blog..save la brape banyak entry nak..pastu bile da ade internet,publishkan je :)

Hanisham Ab Halim said...

Saya mmg gunakan teknik ni. Kadang2 2 3 hari tak bukak blog waktu siang tapi still ade posting.

munna said...

kak munna kalu idea banyak mencurah2 selalu gak buat auto publish .. takkan nak post sekaligus kan rugilah

Anonymous said...

salam amy

rajin awak BW eh?
sy kesuntukan ms nak buat mcmtu

apdm said...

salam...

baru syira tahu...

terima kasih sebab kongsi info nie..

akak, husband akak student UKM ke? dah lama nak tanya, tapi asyik terlupa :)

atuk said...

Assalamualaikum Amy

pernah buat
tapi selalu tiada banyak n3
orang baru...

Wassalam

Nadyahoney said...

tq atas info..slalu gak buat tp xtau nak tulis ape

Aida Azryn said...

Thanx 4 sharing.. ^^

norihan said...

amy
baguslah info ni...

kai azmier said...

tips ne bagus le.. terima kasih tahun keladi.. =)

Mek Onie said...

tengs akak tips nie ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign