Dec 8, 2010

TRAGEDI KASUT TUMIT TINGGI AMY SYAQUENA


As'salam...

Kebanyakan perempuan memang suka memakai kasut tumit tinggi.. ini kerana dengan mengenakan kasut tumit tinggi seseorang itu tampak lebih cantik , anggun dan bergaya berbanding mereka yang hanya mengenakan sandal biasa dan lebih2 lagi bagi mereka yang x cukup ketinggian seperti aku nie..

Aku yakin pasti semua dah tahu yang kasut tumit tinggi nie memang banyak kelemahannya dan sekiranya korang adalah salah seorang peminat kasut tumit tinggi , korang perlulah memilih kasut yang bersesuaian dan selesa dengan korang agar ia tidak mengundang masalah pada kita..paling penting elakkan memakai kasut terlalu tinggi kerana semakin tinggi kasut tue semakin tinggi la risiko yang akan kita hadapi dan di sebabkan itulah aku lebih memilih kasut jenis tapak rata @ kasut wedges..

Sebelum nie aku suke pakai kasut tumit tinggi tapi sekarang tidak lagi..nak tahu kenapa!! sebab aku pernah mengalami situasi yang sungguh memalukan dan selepas kejadian itu aku terus fobia sampai la sekarang.. perkara biasa yang memalukan , bile kita tengah sedap berjalan tiba2 kaki terpelecok depan orang , perghhh!!! malu ow tapi situasi nie sudah menjadi perkara biasa bagi perempuan yang memakai kasut tumit tinggi.. berbanding dengan situasi yang aku pernah alami..

Korang bayangkan la masa tue aku baru kuar dari meeting dan ramai2 menuju ke lift untuk ke tingkat bawah..tiba2 kasut yang aku pakai tersangkut pada alur pintu lift.. tarik punya tarik tetap x boleh sampaikan aku terpaksa tanggalkan kasut tue dari kaki aku.. tapi malangnya kasut tue still x boleh keluar dari alur pintu lift kerana tumitnya sangat la halus betul2 ngam2 lubang alur pintu lift tue .. last2 terpaksa panggil abang maintenance untuk settlekan kasut aku tue , kalau tidak pintu lift tue x boleh tutup...

Mane yang dah berada dalam lift terpaksa keluar balik dan naik lift lain..masa tue korang bayangkan la macam mane muka aku menahan malu .. buat tebal muka je la dalam hati jangan cakap la sumpah seranahnya pada kasut tue..lepas beberapa minit settle la kasut tue , tumitnya terpaksa di patahkan.. aku ingatkan settle la menanggung malu tapi rupa2nya tidak.. aku terpaksa pakai kasut yang sebelah bertumit dan sebelah lagi tidak bertumit.. nak sampaikan ke dalam kereta hanya tuhan je yang tahu.. malu wei!!! semua mata dok memandang aku...huhuhu lepas kejadian tue serik sangat nak pakai kasut tumit tinggi nie lebih2 lagi yang jenis tumit halus tue , serik dan bertaubat sangat..




p/s : haipppp!!! korang ketawakan aku ye , x baik tau .. so kepada wanita yang gemar memakai kasut bertumit tinggi nie berhati2lah ye..jangan jadi macam aku sudah nak bergaya punya pasal sampai dapat malu semalu malunya..pengajaran betul huhuhuhuhu :(






21 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Amy

he he he
ketawa simpati

Wassalam

CIK TOM said...

xgelak...sb cik tom pernah experience terseliuh kaki pakai heel masa hari raya aritu...hihi..

Unknown said...

ieza pun ada tragedi kasut tumit nie.. kat klcc plak tu.. masa tu malu nye.. skrg dah ada anak x berani nak pakai kasut tumit lagi..

Azman Roslan said...

kasihan.. heheh.. agak-agak berapa tebal muka time tu.. heheh

LyNn HaMzAh said...

ada juga tragedi dgn kasut tumit tinggi nie...huhuhuhu...

♥cikmOt♥ said...

owhhh...seumur idup tak pernah beli atau pakai kasut tumit tinggi...hehehe...

Sarah Syazwani said...

alamak..mmg malula mcm tu..apela kata org maintenance tu kan..hehehe

SyerAgh said...

nasib baik x terpeleot dan terkehel kaki tu

Sheherazade said...

salam

high heels ni cantik dimata,sakit dikaki

pendapat sendiri hihi

Ayuni said...

btul2, pakai tinggi2 nnti ssh nk pregnant...

Zaidah said...

ciannyer dia...masa anak dara aje suka pki tumit tinggi bila dah kawin n dah makin comel tak bleh pki nanti sakit kaki...

me suya said...

penggemar tegar wedges choppp..
tapi kalau high heels tu beli untuk pakai 1-2 masa dinner je :)
xbest untuk buat jalan2 :)

p/s: waaa suya dapat bayang plak mukak sis tyme tggu kasut tu kan :)

apdm said...

salam...

takkan ku pernah serik walaupun seribu kali terjatuh :)

Alin said...

sy pon tak suker pakai kasut tumit tinggi..rimas..nak jln kena sopan...pakai crocs lagi bgs...hehehehe

Cik SHiNJU said...

Hehehe...saya x ketawa..senyum jer nih...Saya suka dedua,tumit halus suka,wedges pun suka..ade gak 2-3x terpelecok masa tgh jalan..hikhik..
Yg penting kita rase konfiden kalau pkai kasut tumit tggi ni..btl x? :P

Rinna said...

Alahaii kesiannyaa.. Amy.. iye laa kita tak tahu akan jadi gini kan.. Dolu masa akak aktif pakai kasuti tumit tinggi nie..penah gak laa sangkut.. tapi masih leh tarik keluar.. Skrg nie.. badan dah comei gini tak larat dah nak pakai kasut tumit nie.. Skrg suka pakai kasut wages jer..balace sikit laa badan..

yanamib said...

hoho kisah benar rupanya..hihi..

sy suka pakai wedges..selesa...pehtu tapak dia rata..so xperlu risau tersangkut kt lobang (^^,)

munna said...

aduhai!! tragis nya tragedi kasut tumit tinggi amy..

kak munna lagu suka pakai style wedges .. boleh menambah ketinggian tapi selesa bila pakai...

masa anak dara dulu plg tinggi 3 inci je sanggup pakai...

Kaseh NazLieza said...

penah gak melalui pengalaman mcm akk..tp xdela tragis sgt..ahahaha

Mek Onie said...

kahkahkahkah.....nak ketawakan gak ni,hehe...memang lawak r kak, serius meaw teringin sangat-sangat nak pakai high heel..tapi, jalan tak boleh nak cover ayu pasal tu lah tak terpakai lagi,haha!

bunga_rose said...

hihihii... nak gelak kecian tapi klu tak gelak tak tahan hihihih.. takpe2 pengajaran ni, lepas ni kena hati2 la naik lif hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign