Dec 17, 2010

PENDAPATAN AKU SELAMA 6 BULAN BERSAMA NUFFNANG


Sedihnya la bile tengok 3 BE aku yang dah bertukar status .. baru last week rasa happy sangat sebab dapat BE baru tapi hari nie dah pergi meninggalkan aku huhuhuhu!!! aku sangat sayangkan BE aku tapi apakan daya aku x mampu menahanya ... harap Mr.Nuff lepas nie kasi la lagi ye...




Ok settle cerita pasal BE aku nak cerita and share sikit dengan korang terutama blogger2 baru seperti aku nie.. tadi masa aku blogwalking aku ada singgah satu rumah nie.. entry dia seolah2 macam dia frust kerana dah berbulan dia berblogging dan bersama Mr.Nuff tapi dia masih x terima BE..aku faham apa yang dia rasa jadi di sini aku sharekan sikit pengalaman diri aku macam mane aku boleh dapat BE...

Walaupun usia Sinar Raudah sudah mencecah setahun 5 bulan tapi baru tahun nie aku mendaftar blog aku bersama Mr.Nuff... mula2 tue aku frust jugak sebab bile pergi rumah2 orang pasti mereka dok perkatakan pasal BE sedangkan aku langsung x ada BE yang aku terima hanya kempen yang berapa sen tue je tapi aku tetap bersyukur.. ok la kan dari x de langsung..lame2 aku tanam kat diri , orang boleh buat kenapa tidak aku dan setiap kali orang dok perkata BE sedikit sebanyak membakar semangat aku untuk mendapatkan BE seperti mereka...

Sedikit demi sedikit aku cube perbaiki kelemahan Sinar Raudah dan aku mula mengatur strategik bagaimana untuk mendapatkan ramai visitor sekali gus menaikkan trafic blog aku.. aku start dengan menambah jumlah entry setiap hari.. entry tue pula aku publish masa paling ramai visitor berkunjung sebagai contoh pada waktu pagi dari pukul 9 ke 11 dan tengahari pula 1 ke 3 dan akhir sekali malam selalunya 10 ke atas..jadi sebelum tido aku akan pasti post satu entry..

Kalau korang nak tahu masa yang paling ramai orang datang berkunjungan ke blog kita, korang boleh la check dekat analytics.. baca graf tue masa bile paling ramai orang berkunjung... kemudian aku tambah jumlah blog setiap hari untuk aku blogwalking.. dari 100 buah blog sampai la 500 ke 600 buah blog.. insyaallah kalau aku ada lebih masa lagi aku akan buat lebih daripada itu... jadi bila visitor kita ramai Mr.Nuff pun bermurah hati la bagi BE..( kalau korang x percaya boleh lihat dekat blog archivement aku jumlah entry yang paling banyak tue la yang banyak meningkatkan visitor aku ) ok berbalik pada Mr.Nuff tadi..

6 bulan aktif bersama Mr.Nuff itu tetap di kira baru berbanding dengan blogger2 otai yang dah lame bersama Mr.Nuff .. tapi aku tetap bersyukur walaupun 6 bulan aku bersama pendapatan aku mula meningkat sedikit demi sedikit... BE pun dari sehari ke sehari mula bertambah.. dari 25 sen sampai la beratus ringgit.. satu pencapaian bagi aku , pernah jugak aku rasa give up tapi alhamdulillah en.hubby dan kawan2 sentiasa memberi kata2 semangat kepada aku untuk terus berblogging sehingga la apa yang aku dapat hari ini.. walaupun x banyak seperti orang lain tapi aku tetap bersyukur dengan pendapatan aku selama 6 bulan nie..




Jadi kepada blogger baru yang selalu mengeluh atau frust kerana tidak dapat BE , aku nasihatkan jangan la bersedih atau kecewa.. rezeki tue ada cume lambat dan cepat je.. pasni korang kena rajin sikit dan jangan sesekali cepat putus asa...insyaallah korang pasti akan dapat hasilnya..



p/s : Aku tunjuk jumlah pendapatan pertama aku nie bukan sebab aku nak bermegah tapi sebab aku nak korang tahu kalau kita bersabar dan berusaha kita pasti akan dapat hasilnya.. aku harap dengan entry nie kepada yang cepat berputus asa tue bangkitlah semula dan yakinlah pada diri yang suatu hari korang juga akan menerima same seperti aku dan blogger2 top lain...







42 comments:

Sheherazade said...

salam

terima ksh bg semangat ;),kagum la baru 5bulan

atuk said...

Assalamualaikum Amy

Alhamdulillah
Tahniah

Wassalam

Penjejak Mimpi said...

Salam.

TQ Amy for the info. Banyak ilmu sy dapat ari nih.. :)

Kakzakie Purvit said...

Salam Amy,

Terus terang kakak tak boleh buat macam Amy buat tu. Tuntutan routine harian kakak confirm tak boleh buat macam Amy buat.

Syabas kerana Amy memang rajin berjalan-jalan. Itu yg kakak pasti....

azwa amani said...

wahhhhhhh..best2 ... :) alhamdullilah rezeki akak dan suami..

sarah-najwan said...

whoaa..amy..byk tu..bila nk blanje akak...ehhehe..

akak pom baru 4 bulan..tapi xde la sebyk amy..bole la buat byr berukbens 2 bulan...hehee

ieda said...

sedappnya gulai kawah tuu dik .. terliuq akak dibuatnya ..

BE .. sungguh akak x pandai dgn nie huhuhuh

tiefazatie said...

pergh!mantap gle la sis!jeles ai..hihi..chaiyok sis!keep on blogging!

Syafiq Rosli said...

salam..sis leh blnje la..hehe

Nadyahoney said...

byk jugak la tu kak...sy ni bru jer dlm dua minggu wat nuffnang..mmg xde aper lagi la..

Pn Razlina said...

banyaknye akk lawat blog dalam shari.

Ellen said...

wow..banyaknya ni sis, 6 bulan leh sampai gini..satu pencapaian yang baik..thanks juga sharing info ngan semua spcly ngan ellen...

noor said...

wah smangat2..nor blom dpt BE still kempen biasa lg huhuhu

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

sy br dpt BE....tp x cecah lg pun rm50....x per kita blogging bkn sbb nk dpt duit kn..dl sy mula2 blogging ni x tau apa itu nuff pon..hehe..

CIKGU NAMAN said...

dah hampir dengan yang saya dapat setelah setahun lebih..wow

♥cikmOt♥ said...

wow...memberangsangkan...

Chekgu Azrine said...

salam perkenalan...bestnya!!

nba-Nur said...

Salam ziarah. Pertama kali datang blog Amy ni. Tahniah ye.. Semoga Amy terus berkarya.. Kak Nur walaupun dah lama berblog masih tak capai angka ratus pun. Terima kasih kerana sudi berkongsi. Salam perkenalan.

shahjiehan said...

SJ baru sebulan dah dpt beribu~!!!

ececeh..xde la..melawak ja..~

salam ziarah

Robot | Sakti said...

uihh..
banyaknya dapat.

tahniah

:)

Ati Masrif said...

thanks amy,
for sharing the info

selamat bershopping yek

Siti Safiyyah said...

tahniah! dan saya pun nak jadi macamtu jugak.wahh kene ubah strategi la pasni..hehe :)

Ujang9897 said...

wow..tahniah...,saya smggu baru dpt rm1..hihi..tak phm BE tue apa..hahaha

aibaks said...

wa... 6 bulan cecah 5rat.. bestnyer...

Ms. Qhayal said...

tahniah!!
blog sy pun bru 5 bulan
tp xmencapai lg la bnyk ni..hehe

ardinihumaira said...

banyaknya kak..
tahniah! :D


p/s: akak.. hari tu dni ada g mydin mall... pastu ada nampak macam perempuan iras akak tapi tatau betul ke tak tu akak. kot kalo akak ada g mydin mall ye kot dni memang jumpa akak. kalo tak, sori salah silap. hee... :) teringin nak jumpa akak tau

Zura Tahir said...

500 - 600 buah blog..aduiyay...letih tue..

thomas said...

Wow! Banyaknya,saya lepas setahun baru separuh dari tu.

Normaliza said...

salam Amy,

terima kasih share info. kena lebih gigih pasni.. :)

Anonymous said...

tahniah amy..leh g shoping2 tu.. :)

eh! akak x amik ati pun pasal N3 amy tu..gurau jer..dont wori be hepi..

hv a great weekend ya..MDT cuti seminggu :)

Ayu said...

Assalam amy..

Belanjee....hehe

Ayu said...

Assalam amy..

Belanjee....hehe

aibaks said...

aibaks da update la amy.. yang amy duk komen tu sticky n3...kan aibaks da tulis sticky sampai jumpe pemenang kontes aibaks tu.. hehe

Mama Zharfan said...

congrats amy! byk tu!! siyes me kagum dgn usaha u ber BW samapai 600 ratus blog sehari--memang me tak leh celen bab BW tu :) keep it up yer

me pun baru 6 bln aktif dgn nuff (since july)
tp berbanding dgn blog lain yg byk BE -termasuk blog u, BE kat blog me cuma satu atau dua ajer running ppd satu2 masa, now pun cuma ada satu BE tgh running ..so tak berapa nak masyuk sgt lah income my nuff ni..

me suya said...

best kan kak dapat BE.. heehehe arap sinar raudah trus success

munna said...

fuyooo... banyaknya Amy... klu open table jgn lupa jemput kak munna sekali ye

aanie said...

wow, banyak tu...terbeliak biji mata ni..sy ni nak dpt seringgit sehari pun susah..huhu...chaiyok2..

Myra Jay said...

Wow Sis, thniah ye.. pendptn pertama dekat sebelah tgn.. bestnyerrr..
Mmg mmbakar smngt blogger baru cam MJ nieh nk teruskan usaha.. TQ ye Sis

ieda Qema said...

be kita tggl satuuuuuuuuuuu.. huaaa... lain dah metered!

☾SHiemaCMa786☾ said...

wah...bestnyer amy..tahniah..
tq 4 sharing..
jdik pembakar semangat nieh..=)

AtieAbid said...

wah bestnyaa..baru 5 bulan dah dapat banyak tu..
sekurang2nya amy bakar semangat atie lagi:-)

apdm said...

salam


syira tag akak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign