Dec 10, 2010

PERUT AKU BERDANGDUT SAKAN NIE



Aku ada satu masalah yang agak kritikal yang aku sendiri dah x tahu macam mane nak buat lagi .. masalah perut aku yang suka berbunyi walaupun aku tidak atau kurang lapar..i know growling stomach is because of the stomach and small intestine are doing their jobs as well as the muscles contracting thus making this sound.. masalahnya , selalu sangat sampai aku sendiri dah x tahan menanggung malu terutama bile berurusan dengan client...kalau keadaan masa tue bising ok lagi dapat la aku cover tapi yang x tahannya kalau keadaan sunyi dan sepi..confirm orang boleh dengar punya..

Kalau bulan puasa pulak jangan cakap la dah macam bunyi cacing berdangdut dalam perut nie.. nak kata angin memang x di nafikan la sebab angin dalam badan aku nie memang banyak.. sampaikan ENO halia menjadi teman sejati aku kemana saje aku pergi...ada yang kata sebab gastrik tapi masalahnya kalau time aku di serang gastrik aku akan terasa sakit pada bahagian perut , cepat pedih lulur hati dan keadaan nie akan terjadi sekiranya aku lambat makan atau terlebih makan.. sebab orang mengidap gastrik nie x boleh biarkan perut terlalu kosong dan terlebih kenyang sebab sistem penghadaman sudah kondem...

Aku ada try makan gaviscon , ubat sakit angin , herba tuju angin dan air akar kayu tapi masalah aku tetap x berubah.. langsung x menunjukkan perubahan...agak2 korang la cara apa lagi yang harus aku buat untuk mengatasi masalah aku nie..plssss!!! kalau ada ubat yang berkesan ke , tips atau petua ke kongsilah dengan aku ye...


p/s : everytime the growling people would laugh at me..malu ow kalau yang jenis dah faham tue x pe la tapi takut yang jenis x faham mau dowang ingat aku melepaskan bunyi lak..adoi!!! masalah2... ( masa untuk blogwalking tungguuuuu!!!! kehadiran ku hehehehehe)


19 comments:

Sheherazade said...

salam

alamak same la,tp bukan hari

malu huhu

norihan said...

dulu kalau orang kata perut berbunyi ada cacing..tapi kalau dah besar camni tak surelah amy...

Puteri Iqa Izyan said...

kak amy. ade award utk kak amy :))

http://puterizyan.blogspot.com/2010/12/award-purple-youuu.html

Shafa said...

hye amy... samalah masalah kita. mudah sangat perut ni berbunyi. tapi orang kata masalah angin kot byk. hehehe...

Fazleyatul Aini said...

perut berbunyi tanda perlu di isi

♥cikmOt♥ said...

owhhh cam gitu plak...
camne tuu???
perut saya berbunyi kalu lapo teramat...

misz myza said...

mesti malu kan kalau perut berbunyi time sunyi sepi... semua org leh dgr... ahhahahahha.. hai la perut...

Kakzakie Purvit said...

Salam Amy,

Mesti ada benda yg Amy alah bila makan. Jangan alah makan nasi sudah. Huhuhu...

Kaseh NazLieza said...

agak sadis jg mndgr cerita akk..xpe t lieza ada petua lieza bgtaw akk ea..

MY HEART said...

Perut saya berbunyi bila kenyang hahaha.. bila lapa elok plak dia dok diam tak bunyi2.. tak normal kot hiks... ^_^

white rose said...

owh...berbunyik2 ek...
kesiannye...

sy gastrik jugak, tapi xde la sampai berbunyi2...

org kata, kalo kita bole dengar bunyi angin2 berjalan dlm perut kita tu tandanya perut kita nipis...

kalo tebal, jrang dengar...

masalah nak hilangkan bunyi tu sy xtau...masalah gastrik tu, semua benda akak dah taip...

eB ezrin said...

singgah ptg... tq yer... alhamdulillah... im feeling better...

n3 terkini kat sini

http://mamaaerish.blogspot.com/2010/12/impian-tinggal-impian-coventry.html

>_<

sahromnasrudin said...

KNE PI MAKAN ANGIN KOT HAHAHAHAH

::..dYa..:: said...

Jarang perut berdangdut
tapi kalau sekali bunyi orang lain dgr malu laa jugak

Anonymous said...

cuba kerapkn mkn tp mkn skit2..tp bulan posa x leh la buat cani..hehehe

bunga_rose said...

amy, gi la tanya doktor.. diorang lebih pakar.. huhuhu.. at least puas ati dh dgr penerangan diorang, kan

Panglima7 said...

Salam Amy...minumlah Vitagen atau yogurt. ianya baik untuk perut dan sistem penghadaman. Bukan nak promo.....tetapi cubalah....manalah tahu berkesan.

SEEPOT SEEDOT said...

cuba Herba Tuju Angin dari HPA.
atau Herba Pelawas dari HPA.
insyaAllah...

Anonymous said...

masalah kite same ler...segan pon ade, lg2 time bulan poce...dah cube mkn oat tp still x bkesan..rs2 nya kne slalu kunyah mknn kot..wonder why others seem ok je, xde mslh perot..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign