Apr 19, 2010

ADIK KU NANIE...

As'salam...
Salam sejahtera...
and Good afternoon...

Jawab dapat pahala x jawab dapat dosa hahai..Urmm...1st day for this week..have a good monday...starting ur work dengan mood yang baik..senyuman yang manis.. semanis madu lebah..madu ishh..sensitifnya aku dengar madu2 nie..minta simpang ok.. lagi sedap kalau aku sebut semanis honey lebah hehehe...honey i like u!!!!u all pun mesti like kan...mane x nya bukan setakat minum honey je but siap panggil kekasih hati gitu..tapi kalau gaduh,agak2 korang panggil ape ye..honeydew kot hahahah...terlebih sudah.. opss... ya ampun aku sudah melalut daaa...

entry aku kali ni aku nak cite pasal sowang minah ni..dia ni satu2nya adik perempuan aku..name dia "NANIE"and still available lagi ahak...but nak ke korang ngorat adik aku yang ala2 tomboy ni...adik aku ni x la 100% macam laki...bertudung..ayu gitu tapi fizikal dia yang kasar membuatkan keayuanya hilang...kalau dia baca ni mesti hangin satu badan..sowie erk..kira settle kat luar je la hehehehee....

Ni la dia adik aku...kalau aku gile berfb..dia lak gile amek gambar...kemana saje pergi x lekang dengan kameranya...tengok la ni kat shopping kompleks pun nak bawa kamera..ape daaaa...ada gaya profesional ke tue hahahaa...

inilah motor yang aku hadiahkan padanya..lepas dapat keputusan spm dulu..Time ni aku panggil dia minah rempit..mane x nya dari ipoh ke k.l dia boleh bawa motor sowang2..korang bayangkan la..dia nie keje dekat klia..duduk lak dekat sungai pelik...hari2 dok berulang naik scooter kesayangan dia nie...kadang balik keje tengah malam tunggang motor sowang2..jalan dekat kawasan kelapa sawit..dah la gelap dengan kete x banyak lalunya..kita je yang wisau kat dia..dia uat muka toya je...sikit pun x takut..mungkin sebab duduk dekat sungai pelik..orang2nya pun pelik2 belaka hahahahaaa....

Suddenly adik aku amek keputusan untuk bersara dari dunia merempit...hahaha...sekarang dah beli kereta...alhamdulillah!!!x de la mak ayah aku wisau lagi...skg motor kesayanganya telah di berikan kepada adik laki bongsu aku...turun temurun lak...happy bila tengok adik aku maju setapak...wangsamaju dekat dengan setapak hehehe...melangkah lagi setapak la...sebelum ni belajar berdikari now dah pandai cari aset sendiri...syukur im proud of you my dear...good luck and all the best on ur life...



14 comments:

Mak Su said...

salam kenal qna :)

ckLah @xiiinam said...

Terima kasih atas kunjungan..


Selamat berblog ya...


Akak dah jadi follower ke 50.

Kak Amy said...

salam kenal juga mak su...

thanks sis and selamat berblog juga...

Unknown said...

promote ke nie??

ehehhehe...

merempit best...kekekeke

Che' Pit said...

jengah balik ni, hehe

salam kenalan jua.. terima kasih sudi jenguk CCP..

al-lavendari said...

t.kasih kerana sudi melawat blog saya. saya ada masalah penglihatan .. maaf saya tak dapat baca entri awak barangkali kerana tulisan dan warna latarnya yang hampir sama.

tak tahulah saya orang lain, barangkali mereka tak ada masalah kot !

nak tanya sikit boleh .. awak ikut pintu mana ?

Kak Amy said...

Che pit : mekasih ye...

Al-lavendari : ow ye ke..maaf la ye..

Kak Amy said...

~o~ ; best la sangat hahahahaa...

LYaFRINA said...

heheh.. nampaknye adik amy ni sekepala dgn lya la..
aiyokkk..lya ni pon mmg giler gambar..kamera slalu bersama..xkira kemana-mana.. k ofis pon... mmg bawak..

**opsss...blum apa2 dh bg komen.. btw.. tq cz sudi visit blog lya n follow lya.. ok.. salam pkenalan n b a friend yer.. dtg la blog lya..

Unknown said...

Amy..
semuanya cantik..
cuma lebih elok sekiranya warna tulisan tu U tukar kepada putih atau yg lebih jelas..
Kaburlah dgn latar belakang kurang ngam..gitu..
cuba ye..
TQ

Unknown said...

ha ahh..
sekarang dah okay..latarnya warna hite..

tunbegia said...

sungguh jeliter uolss,

salamm,

CRAZYBEAUTIFUL88 said...

bagi adiah motor, waduh memang nanie dapat kakak sebaik adik

Kak Amy said...

Lya : hahai x per...ok pasni same2 follow k..jgn serik datang ke teratak amy k...

Lana : ow late amy cube perbaiki ye...mekaseh atas teguran...

Tunbegia : salam juga ye...

Crazybeautiful : heheheh...motivate adik supaya dengan hadiah tue dia leh dapat keputusan yang bagus...bile dia dapat bagi apa yang kita nak..kena la kotakan janji

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign