Apr 27, 2010

TING TONG!!!ABG POStMaN daaaa....

Sedang dok layan cerita bella
sambil menikmati sup tok ayah
menu makan tengahari nie
tiba2 loceng berbunyi...

ting tonggggg..!!!

terkezut aku yang tengah melantak
apa lagi..
melatah la...

apocottt...

parah tol penyakit aku nie
makin teruk pula latah
x bole terkejut sikit
mula la..

sian abg postman tue
kena tunggu dulu
aduhai la amy
bile la latah nie nak hilang...

siannnnnnn...

wah ada surat..!!!

Urmm...

salah satu surat tue ada name aku
jarang dapat surat nie
tengok2 dari bank persatuan
dengan x sabarnya aku terus buka
al maklum la org jarang dapat surat
perak la kejap ahaks...
nak tau ape isi surat tue
sekali buka ada kad daaa...

kad ape nie..!!!!

Oow baru aku ingat
last year aku ada masuk saham bank persatuan
so kad nie kira kad keanggotaan la..

hari tue aku ada janji gan korang kan
nak cerita sikit sal bank persatuaan nie
so alang2 dah poyos nak tunjuk kad nie
aku cerita la sikit sal bank nie

sikit2 bole la aku share
selebihnya korang leh la rujuk
kat website bank persatuan
atau pergi terus ke cawangan yang berhampiran anda

salah satu benefitnya adalah
kadar dividen yang tinggi
syer keanggotaan dengan kadar dividen
sebanyak 10% selepas zakat
pembiayaan peribadi dengan kadar ttp 4.75%
sehingga 15 tahun

sampai kat sini je aku tahu
yang lain x katam lagi
hahahahaa..
bukan camtue takut salah pulak
naya aku so...

untuk keterangan lanjut korang bole la
melayari website ini..


sekian terima kasih..

hahahaha...

kuat sungguh mengempen nie
actually aku just nak berkongsi gan korang
benda baik elok kalau kita berkongsi bersama
tak gitu..

hahai..


Kad ke aggotaan yang baru aku dapt sebentar tadi...

Ini pulak pic bank persatuan cawangan kota bharu..
kepada yang duduk di pantai timur..bank persatuan ini terletak di wakaf che yeh jalan kuala krai...so mari pakat ramai2 kita simpan pitih hehehehee...sowie la klu salah kecek dok panda sangat..sebab teman org perak....


p/s : di entry sebelum nie ada dua tiga
org yang dok tanya ape bank persatuan nie
korang bole tengok kat website dia
confirm detail punya


14 comments:

Unknown said...

maklumat yg baik sekali ..TQ..
First time..
tahu ada bank persatuan nih..

Kak Amy said...

welcome...no problem perkara baik kan...

Kakcik Seroja said...

kakcik pun tertanya2 tentang bank persatuan ni, bila baca blog Amy.. ok.. kakcik nak menjelajah jap.. :)

atuk said...

Assalamualaikum Amy

Alhamdulillah
muda2 dah beringat
bagus menyimpan dari sekarang

Wassalam

Kak Amy said...

kak cik : ok sis...selamat menjelajah hehehehe...

Rozali : wasalam...terima kasih...

ardinihumaira said...

wah bestnya dividen tinggi. rasa nak cuba.. :)

Ben Ashaari Hampir Mengatasi Ranking Alexa Red Mummy

Kak Amy said...

DNI : try la akak semua dah join...saham..saving..FD cume loan je x...

icee-yah said...

em..nice info untuk budk mcm me nih...:)

_izis_ said...

wah..first time kte dgr pasal bank persatuan ni....

thanks amy 4 d info..mcm best je.. ($_$)

Kak Amy said...

welcome...

echah_syed said...

hi Qna..salam kenal.tx singgah blog combi.

mmg sepadan Qna dgn huby sama cantik sama hensem ;)

kasihibu said...

melatah ye...

opocottttttt.............

Afzainizam said...

Salam ziarah salam muhibbah dari
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

welcome at my blog... thanks ye visit me.... salam kenalan dari kami gak... yup first time dgr pasal bank persatuan ni....

pesssttt kat sii boleh pinjam loan tak... alah gurau aje...

thank 4 yor infor.... boleh dapat untung ni....
yup i folowr you back ... lain kali jengah selalu blog kami ni ye

Kak Amy said...

afzaini : ok nanti amy amy ziarah blog u k..

s.s.i : erm mcm tue la nampaknya...x sembuh2 penyakit nie...

echah : hehehehe...senyum sampai telinga nie kena puji...anywere thanks ye..nanti amy ziarah pula blog u ye...

Khadijah : thanks ye puan siti...hope kepada para blogger leh la dapat sedikit info tentang bank nie...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign