Apr 19, 2010

MENU HARI NI...

Dinner time...

Menu makan malam aku hari nie...tomyam campur...kerabu mangga...ikan tenggiri goreng..telur dadar..sambal belacan dan pencuci mulutnya rock melon fruit...makanan untuk 4 orang...sedap sampai sekak perut aku dia buatnya...bile dah kekeyangan jadi ular sawe la...terbongkang depan tv...huh memang best...puas hati makan hari nie...kalau ada ikan siakap 3 rasa lagi meletop... macam makan kat kedai pulak...nyum..nyum...

kalau ikutkan ikan nie x kena sebenarnya dengan menu aku hari nie tapi terpaksa sediakan untuk father in law aku...my dad nie ada penyakit gout...so dia x leh makan makanan seperti seafood.. kekacang..belacan dan beberapa makanan lain...but dad sental jugak kuah tomyam...terliur siut...sape leh tahan depan mata..so jamah kuah pun jadi la..ikan and telur huhuhu...sian kan...

kerabu mangga nie jiran aku buatkan...orang dari thailand...dia ada restoran sendiri...actually story dia macam nie...depan rumah aku nie ada pohon mangga..so tadi petang kami beramai2 kait la...ingatkan nak cicak colek tapi macam cannot go je...so jiran aku nie amek bawa balik and buat la kerabu mangga...memang best...sebab ada kerabu nie la aku masak tomyam..baru kena gunya hehehehe....

kalau ada tomyam and kerabu mangga...telur dadar juga wajib ada...baru kena..telur dadar nie tanpa bawang..klu goreng sekali gan bawang confirm bawang tue di ketepikan..dari pada membazir better x payah taruk...

menu terakhir aku malam nie sambal belacan...ini menu memang x bole tinggal ow...tue yang makin menjadi resdung aku...pas makan confirm gatai hidung..x pun bersin berpuluh2 kali huhuhu...penangan sambal belacan...walau pun ia menyiksa diri aku namun ia tetap menjadi pujaan aku setiap kali makan nasi...

Pencuci mulut malam nie...rock melon fruit...actually ini kali pertama aku makan buah nie...kalau tengok dari luar memang hodoh...tapi bak kata orang biar rupa tiada janji hati baik ewah2x hehehehe....so same la cam buah nie rupanya memang x de tapi rasa pergh...sungguh sedap...manis lebih kurang cam honeydew..sedar x sedar hampir separuh aku belasah...nie betul2 kenyang nie...mata pun dah naik mendom...klu tido confirm cik bun..pun naik la...buncit la..!!!!oh.. tidakkkk... lebih baik jgn di layan mata nie...tue yang aku dok layan blog nie....leh la cover mata nie dari tido...at least 2 jam..baru leh tido...petua tue kalau nak body maintain....maintain ke body aku nie ahak...perah santan betul la aku ni...ngeeeee....

11 comments:

Lady of Leisure said...

wow menu tu semua sangat sedap esp tomyam n telur dadar... memang kena sangat hehe

Tru L.C. said...

hye kak syaquena i follow urs too. :) n sedapnye mkn mlm dgn tomyam n telur dadar ! ! sy mkn kfc snack plate je T.T

kasihibu said...

perrgggg....masuk masuk je menu ;p
sib baik jauh beribu batu, kalau tdak, harus hulur pinggan
salam kenalan dan ziarah ari sya.

rezeki said...

salam amy

alhamdulillah, byk lauknya utk dinner

pak itam tak makam malam psl selalu heavy lunch

mlm minum dan makan yg ringan spt roti

tapi hari sabtu malam belasah juga makan malam hehe

Kak Amy said...

L.O.L : hahahaha...memang kena sangat...

B.Q : hai dear..kfc pun sedap ape...but akak jarang makan kfc mlm jaga badan hahahaha...

S.S.I : hahai...amy tolong makan kan untuk SSI je la ye...

REZEKI : pak itam diet erk....

Catwoman said...

Salam Amy....

Akak dtg m`baca di sini....
Thanks 4 coming to my place ye.

Semoga Amy dan suami bahagia m`jalani k`hidupan b`rumahtangga ye. Jaga diri...

:)

al-lavendari said...

tetiba je perut saya terasa tersangat lapar. ni baru pukul 10.20 pagi.

bye .. nak pergi melawat Azhar Maju kejap !

CS said...

Salam Amy, I balas kunjung nih :-)

Rajin you masak lauk2 tu. I nih kalau boleh 1 lauk campur segala, lagilah I suka; tapi mana boleh cenggitu kan?

4-a&nazrah said...

aisey..tgk menu meletp macam tu di masa2 begini, aduhai.. ni yg lapar ni

Kak Amy said...

C.W : walasam...thanks kak...

A.L : alhai sinya..sabo ye hehehehee....

SOMU : wasalam...terima kasih ye kerana sudi membalas kunjungan...hahai...time rajin je masak byk2 klu x 2 jenis je...

4-a : sabar ye...nanti pergi la dapatkan menu sebegini...time tue cite kat amy tau...confirm amy lak terliur hahahaha....

*~ eLiEnZ 87 ~* said...

pergh.. lapor dibuatnye tgk mkn sodap2 itoohhh :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign