May 20, 2010

DAH MACAM2 AKU TRY BENDA ALAH NIE

HellOoo...

Im back again..
jangan bowink ye
tadi aku cite pasal makan
skunk lak aku nak cite sal benda alah nie..
benda alah..
benda ape tue..??
releks ar nanti kat bawah aku cite la.
sabar ye..

hehehehehe...

Actually aku baru baik dari demam
tapi masalahnya skunk
demam dah ok
batuk lak x hilang2 lagi
makin menjadi2 lak
sepatutnya buat masa nie
aku x boleh makan makanan berminyak
tapi aku redah jugak
skunk rasakan lah
x senang duduk di buatnya

dok...

koh!!!koh!!!koh!!!

adoi wei tolong la
ada x cara lain selain makan ubat batuk
korang tengok kat bawah
nie dah macam2 ubat aku telan
tapi x ok jugak..
dari ubat klinik..
farmasi..
kedai cina..
semua aku dah try..
last2 lalok macam tue je..
hilang kejap than datang balik..

kalau korang ada pape petua
untuk menghilangkan batuk nie
korang letakan je kat ruangan komen tue
nanti aku try..
mane tau kot2 petua korang tue menjadi

Ubat batuk nie memang lalok...pas minum confirm mata mendom nak tido..

Ubat klinik pun aku try juga..tapi langsung x berkesan..huhuhu!!!:(

Hubby beli lagi ubat batuk cap ibu dan anak pulak..tapi same je!!!

Nie pulak mother in law aku belikan...ubat batuk cap kelapa laut...belum tau lagi keberkesananya coz aku baru try malam nie..

16 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Amy

buat sementara jagan makan benda berminyak
kena minum air kosong banyak3
minum air kelapa muda, sejukkan badan
he he

Wassalam

Kak Amy said...

wasalam atuk..

tue la tapi amy nie main redah je,x bole berpantang kejap...air kelapa ok esok amy try...mekasih ye

MR. SYAH said...

klu saya batuk saya minum air suam jer.. lega skit..

Ruziawati Bukhari said...

salam kenal..

tq sudi singgah ke blog kak t.. kak t dh follow u tadi.. tq follow kak t ye?

nanti minum air suam byk2 ok? rehat secukupnya.. smoga cepat sembuh.. amin..

u take care ok?

Kak Amy said...

wasalam kak T...same2 kasih,pasnie bole la kite saling berkunjung ye..mekaseh pasni amy akan minum air suam banyak2...

Kak Amy said...

mekasih syah..nanti amy minum air suam banyak2..

Yaya said...

ala amy tak sihat yer, jgn benti mkn ubat tau..take care..:)

Hami Asraff said...

Ubat batuk yang beli kat farmasi tu memang sangat kuat penangannya.

yanamib said...

sy pon batuk gak..wuwuwuwu..tensen je bila mkn pedas..Tsk...
err bykkan minum air mineral je kut..tu la yg sy wat skrg..hehe =)

Young Millionaire Cik Mariah Sazali, said...

cian nye..sbr ek..myb dugaan dr NYA =))

Kak Amy said...

salam aleeya..terima kasih ye awak pun jaga diri taw

Kak Amy said...

salam Hami Asraff..asyik lalok je la huhuhu:(

Kak Amy said...

salam yan..tansionkan batuk nie,buat semua benda x jadi.

Kak Amy said...

ar!eyko san tue la dugaan..sabar je la

Anna Boleyn said...

hye c's. dis is my 1st tym vsit 2. :) Emm..hana pernah kena batuk cam sis ni. Mkn ubat batuk pon tak berkesan gak. Lama lak tu batuk. Cuba c's amek madu..letak 1 sudu kat air panas( x de r panas sngt melecur lak tekak tu kang. hehe) lepas tu minum. Insya4JJ1... Lepastu amalkan mandi ngan air panas sampai batuk tu elok... Try lh kay. ni yang hana amalkan. Mak yang bagitau.

Kak Amy said...

Salam..terima kasih sudi berkunjung ke sini,
ermm..tue la kan lame naw nak sembuhnya ha..
penat dah..ok mekasih ye insyaallah nanti amy cube..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign