May 11, 2010

MACAM-MACAM ADA

Salam..

wah sekarang nie main nyorok2 lak
kejap ada kejap x de..
bile rajin tue banyak la pulak nak dikongsikan
bile time malas..hamik kau!!!
senyap sunyi blog aku nie..

hahahahaaaa...

dua tiga hari nie kurang sihat la
sana sini kita dengar orang dok sakit
sakit tekak la..
batuk la..
demam la..
macam2 la...
Boleh di katakan sekarang nie
musim orang sakit
mane x nya cuaca panas sangat..
sampaikan pasang aircord pun
still panas lagi...
kalau tengok kat luar2 tue
tanaman semua habis layu
kurang air..
bagi kita sebagai manusia nie
apatah lagi..
so make sure banyakan minum air
kalau boleh kurangkan minum ais

tapi...
aku yang x minum ais nie batuk jugak
sakit tekak gak..
ape cite..
itu jawabnya kurang minum air
aku bagi nasihat kat korang bukan main lagi
padahal aku pun kurang minum air masak
aku lebih suka minum air manis
boleh di katakan sehari aku just akan amek
dua gelas air suam
selebihnya aku akan minum macam2 jenis air..
x caya moh kita tengok kat bawah nie...

Inilah minuman yang wajib aku minum setiap hari.Bangun pagi je aku akan pastikan minum segelas air suam before aku menggosok gigi..orang kata ia baik untuk kesihatan.pastu baru la aku membersihkan diri dan menyediakan sarapan untuk hubby gi keje.Breakfast pulak aku jarang minum air panas..macam milo ke...,tea ke...,nescafe ke..,aku tak tahu la kenapa mungkin sebab dari dulu lagi aku jarang minum air panas.aku just minum segelas kecil jus oren..makan roti bakar dengan minuman chocolate dutch lady or corn flakes dengan susu segar dutch lady.
untuk minuman harian yang wajib aku minum and boleh di katakan minuman kegemaran aku susu kacang soya.sehari aku akan pastikan 2 atau 3 kotak besar soya akan aku habiskan..jadi ketagih dowh kalau x dapat..keje hubby aku lak,kena pastikan stock sentiasa ada..Minuman nestle tu adalah sampingan di malam hari...

Macam2 ada.ini la makanan sampingan hubby aku.Macam2 coklat ada..dia kalau malam je mesti cari coklat.boleh di katakan stok coklat sentiasa ada. bagi aku lak kurang sikit coklat2 nie.diet x mau gemuk hehehehee...hubby aku x pe la makan banyak2 sal badan dia memang dah slim so boleh la menambahkan berat badan dia...

14 comments:

Anonymous said...

salam amy..makcik berkunjung balas kerumah amy..nice blog..amy tinggal dimana sebab suami station dikb..rasanya tak terlambat mak cik ucapkan selamat pengantin baru..baru setahun..masih dalam honeymoon kan.

azhariahzuber said...

sy pun sama..tak leh hidup tnpa coklat...release tension ok

Kak Amy said...

salam aunty...amy tinggal di kota bharu..terima kasih aunty...

alfa : wah suke makan coklat juga ye..nyum3x...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam Qna,

mama datang ziarah ni...nice to know you.

Kak Amy said...

wasalam...terima kaseh mama...

TREAT AND TRICK said...

Salam kenal Amy....

AkU said...

xsuke coklat..but suke koko..aduh..saket mata...*pitam..

mfisma said...

Salam Amy@QNA..saya singgah kali pertama ke blog Amy..selamat kenal..

JULYA said...

suka mam coklat jugak bile da lapa sangat. tapi bukan coklat bar. saya suka makan milo. sebab tu milo kat umah 2 kilo pon seminggu bleh abes. tp x pe sebab yang beli pon saya jugak.kuang3. julya pun baru baik demam. nasib baik demam xlame. sebab julya ni demam jenis ngade2 sikit. suka susahkan org. hehe

kuntumz said...

wah, rajinnya minum susu..bagus2....
saya tak suka susu...tpi saya suka minum air kosong..ngeh ngeh ngeh...

salam ziarah

Kak Amy said...

TAT : salam kenal juga..

Mfisma : salam kenal juga mfisma...

JULYA : tue la hari nie makin menjadi lak...harap jangan la melarat pulak...

Kak Amy said...

Aku : awat pitam lak nie...

Kuntum : itu yang bagus sebenarnya..susu sampingan je..wah kita nie terbalik lak he3x...

Anonymous said...

hoh! lama x makan coklat:D

Kak Amy said...

pasni bole la cik red pergi mencari coklat ye..nak kasi jauh naw..anyway thanks sudi menziarah blog amy..keep in touch ok

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign