May 15, 2010

JANGAN TERSALAH PILIH


Sambil2 layan cite korea,aku menyempatkan diri untuk meng update blog. Bukan ape nanti klu aku menyepikan diri takut korang lupa pulak kat aku hehehe..cewah perasan habis,bukan popular mane pun ngeee..Actual fact, memang terasa ke sibukan sedikit sejak demam facebook..demam world cup..demam piala thomas yang melanda rakyat malaysia akhir2 ni.Termasuk juga dengan aku yang asyik dok melayan facebook..sampaikan demam2 pun masih sibuk melayan facebook...


Cerita pasal facebook ni..ramai juga di kalangan kita menjadikan laman sosial ini tempat untuk bercerita mahupun untuk di kongsikan bersama.Mane x nya ada yang nak cerita pasal world cup la..piala thomas la,pasal diri la,shopping dan macam2 lagi..dan laman sosial nie juga dapat menemukan kenalan2 lame dan juga dapat menambah kenalan2 baru same ada di malaysia mahupun di luar negara..sungguh menarikan...


Tapi hari ni aku nak share dengan korang pasal kenalan...x kisah la sama ada kenalan baru mahupun lame.bukan ape aku x nak korang tersalah pilih kawan..di dunia cyber sekarang ni macam2 boleh berlaku..ada yang baik di depan tapi sebaliknya di belakang.dan ada juga yang sering menceritakan keburukan orang lain tapi di masa yang sama dia sendiri melakukan juga..pelik la manusia macam ni.Aku nasihatkan korang di luar sane berhati2 la memilih kawan..berkawan biar sebanyak mane tapi jangan sesekali korang terpengaruh dengan mereka.

Aku pun x terlepas juga dari menasihati kawan2 aku,.as a friend aku dah jalankan tanggungjawab aku..selebihnya terpulang la pada diri sendiri..jadi berhati2 lah memilih kawan dan jangan sesekali korang tersalah langkah...hidup hanya sekali jadi hargailah masa yang ada sebaik mungkin...





8 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Amy

facebook !!!!
oarang ada
saya janji ada je

Wassalam

kasihibu said...

Zaman sekarang macam macam boleh berlaku...

Kak Amy said...

tue la mcm2 sekrang nie kan....

AkU said...

hope for the best n strive for it..kan sis..

Afzainizam said...

Keluk kemudi tidak dilupa,
Baru seimbang pelayaran kita;
Para Guru amat berjasa,
Bakti Guru disanjung mulia.
~~~@@@~~~
Selamat Menyambut Hari Guru
”Guru itu bukan lagi lilin yang menyuluh sedang diri sendiri dibiar terbunuh”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

uhhhh pasal salah pilih tu
kalau dalam face book tak yah percaya sangatlah....
zaman sekarang ni dah tak cam dulu... orang jenis putar alam punya orang..

sorry lama tak ziarah aku pun demam ni tak kebah-kebah

Kak Amy said...

alahai sianya..jangan lupa makan ubat ok..semoga cepat sembuh.

_izis_ said...

hihi..btol2..kte mmg kene pilih kwn..

tp sblm pilih kawan yg kte nak...kte perlu jd seperti itu dulu.. :)

azhariahzuber said...

tak susah nak pilih kawan di fb...ignore je kalau tak suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign