Jul 18, 2011

Bila suami memujuk dapat jam tangan




Perghhh!!! Suspen gile entri aku tadi. Actually x de suspen mane pun saja buat gimik je hehehe. Excited korang nak tahu erk! Ok sambung balik dari entri INI. Sementara menunggu mil dan fil membeli belah barang dapur aku pun masuk la dalam satu kedai nie. Kedai jam tangan! Mula² just lihat² je sekali aku terpandang satu jam. Jam yang sama persis dengan jam yang aku pakai tapi bezanya pada warna di dalamnya. Jam aku warna biru dan jam yang ada di kedai tue warna putih. Ia bukan kebetulan tapi sebab jam yang aku pakai dengan jam yang ada di kedai tue sama company.

Aku pun minta la adik tue kuarkan jam tue sebab nak lihat apa perbezaan dengan jam yang aku pakai. Belek punya belek memang tak ada perbezaan lain selain warna dalamnya saja. Tapi bila aku lihat harganya below than 300 terkejut beruk aku sebab time aku beli dulu jam tue bernilai below than 400. Perghhh!! Tepuk dahi aku bapak murah. Beza harga 3 tahun dulu memang buat hati aku sakit. Jadi malas nak tambahkan kesakitan tue aku pun lihat la jam lain..

Skodeng punya skodeng sekali terjatuh hatilah aku pada satu jam nie. Serius memang cantik. Bila dah terbekenan aku pun telifon la en.hubby bagitahu yang aku berkenan gile dengan jam tue. Than en.hubby pun tanya berapa harganya? Dengan perlahan aku jawab RM800+ ada less dapat la dalam RM700+. En.hubby pun x de la terkejut mane tapi dia cuma jawab kenapa x cari yang seribu lebih je. Aku terdiam tanda merajuk la dengan jawapan yang en.hubby bagi. Masa ngah sembang tue mil dan fil dah keluar dari kaunter pembayaran. So aku pun meletakkan telifon.

Masa otw nak ke kereta sempat juga tunjuk pada mil jam tangan tue. Mil dan fil pun cakap cantik sebab jam tue bertali gold dan ada dimond².Mil tanya nak beli ke! Aku jawab nak beli tapi en.hubby macam x kasi je sebab harganya more than 500. So mil pun senyum je la kat aku huhuhu.. Frust ow time tue. Aku nie walau beli dengan duit sendiri tapi kalau en.hubby tak izinkan memang aku tak akan beli. So pulang la aku dengan penuh kekecewaan sebab tak dapat beli jam tangan tadi.

Malamnya pula aku buat muka x puas hati dekat en.hubby. Tapi haram dia nak pujuk! dia sound lagi ada la huhuhu. Mane taknya masa aku bagitahu dia yang aku dah settle di hospital dan otw ke mydin. En.hubby sempat berpesan pada aku , nanti sementara nak sampai ke Mydin tue kalau ada kedai singgah. Beli jangan tak beli pula perhabiskan duit yang ada sambil dia ketawa! tengok kau laki aku kalau perli serahkan padanya. Sakit hati dowh! Tapi slumber aku jawab dont worry mama x akan beli pape sebab hari nie x de mood nak shopping. Ha hamik kau hanya dengan perkataan yang aku kuarkan tue en.hubby tuntut. Bila dia remainkan balik kat aku terus aku diam huhuhu..

Keesokannya seperti biasa! Tak de la nak merajuk bagai. Aku pun dah x nak fikir pasal jam tangan tue. En.hubby pun x ada tanya lagi! So teruskan rutin harian seperti biasa. Petang masa hubby pulang dia kasi aku satu bungkusan.Wahhhh!!! Ada hadiah nie mesti kes nak pujuk aku nie. Sekali buka yeahhhh!!! dapat jam tangan tapi x de la macam yang aku tengok kat kedai tue. Tapi rasanya jam yang en.hubby belikan nie lagi cantik dari yang aku lihat. Aku pun dengan terharu ucapkan terima kasih dan sempat juga bertanya how much? Dengan slumber en.hubby jawab harganya sesuai dengan aku nak pakai setiap hari dan yang pastinya tidak semahal yang aku inginkan. Terus aku buat muka jebek huhuhu...

Begitulah kisahnya...





34 comments:

SoLy SoLicious said...

waahh... sweetnye... kene majok slalu la nih,,,teeheee

munna said...

wah... bestnya.... sweet je hubby amy....

Kakcik Seroja said...

Bukan nilai jam itu yang penting, tapi nilai kasih sayang suami yang lebih berharga. :)

azwa amani said...

sweet like candy.. hehe..muka jebek tu ape kak ??? cuber lukis sikit,,,

Nazz@Purple said...

sweet la tu..pandai en abg tu pujuk ek..

Sarah Syazwani said...

hahahaha...en hubby perli manja2 je tu..kan dh dapat jam..

kurus said...

syukur suami amy sgt2 memahami .. alangkah beruntungnya .. :)

Unknown said...

wah bestnya, dapat jam baru terus..hehe

Pos Terkini ~yus~ .::Ahmad Nisfu??::.

eima said...

wahhhh ... nanti leh majuk lagi kan ... hehehe
aku klu merajuk tak sah kate nk dpt hadiah ...pujuk pun tidak ...hahahha

seb baik la aku payah benar nk majuk ...

mrs kayrul said...

bestnya dapat jam baru..hari2 merajuk pun ok gak..hehhehe

Anonymous said...

tp kalau majuk selalu pun tak elok jugak!
lainla kalau dpt suami yg pandai memujuk..kalau yg jenis tak ambek kisah..nangis la sorang2..sob..sob..sob..

zura_habibhaariz said...

untung2

Kakzakie Purvit said...

Dah dapat jam baru yg lama jadi koleksilah nampaknya. Amirul tak nak belikan kakak ke Amy? Hehehe...

Bionic women said...

yg pasti jam tu sangat cantik hokeh..hehe

sarah-najwan said...

alahai...sweetnya dpt hadiah gtu..
kalu akak..tido pun senyum..hehehe

me suya said...

waaaa.. sweet3

Unknown said...

nak merajuk jugak la..
hahhahah...

Marina said...

mmm...bestnyer...tak sampai hati tengok wife merajuk kot...hehe

Hudalatip said...

bertuah badan..:)

marinahunny said...

best best! terus baik dr merajuk hahahaha

☾SHiemaCMa786☾ said...

wah...sooooo suwett....

betuah amy..dpt jam...

ozzy said...

Assalam Amy..

Tergelak saya baca entri ni sebab saya pun buat wife mcm tu juga hehe..saja suka nyakat.

p/s - org pompuan ni kalau bab2 mcm ni suka sgt walaupun yg lama elok lagi kasut,handbeg & jam.

atuk said...

Assalamualaikum Amy

jenama kesukaan saya tu...

Wassalam

Panglima7 said...

Assalam Amy, Panglima setuju dgn pandangan Kak Chik. Semoga bertambah rukun dan sentosa.

nurkass said...

alahai..so sweet..
merajuk2 manja gitu ye amy..hehe

eelobor said...

huhuhu...kalau saya buat derkk jer sebab memang tak mampu beb nak beli mahal2 bagai

iyan shazlind said...

kalau camni boleh merajuk selalu ni..merajuk dpt hadiah...wah best :)

JunAina said...

bertuah le badan amy...kalau kak aina dia buat dekkk jerk sampai tahun depan...

Abang Kacak said...

haha... sweet giler.... :)

white rose said...

hahahaha...
amy, jam2 lama u mane?

meh sedeqahkan je kat i...

amal jariah...




muahahaha...

bestnye ade suami...
huwaaaa...!!!

Unknown said...

aloooo....alo.......

so sweet..
amy, hubby u mmg sangat2 romantik tau..

kak ayu tak dan nak merajuk, en zalie dah majuk dulu..
hehehe

belog|amiyo said...

jeles... :P

Bunga said...

hahahhaa....sweettt la sis..

Sheherazade said...

alolo sweetnya

best dpt hadiah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign