Jul 26, 2011

Hadiah pemenang contest tak padan dengan baby


Selamat malam..

Sudah berapa hari aku menunggu pemenang baby contest menginform aku akan barang yang telah di hantar , sudah terima atau pun tidak. Aku hanya menerima maklum balas dari kedua orang juri je tapi untuk kedua orang pemenang masih tertunggu². Sampailah petang tadi aku membuka email dan melihat salah seorang daripada pemenang contest menghantar email dan menyatakan yang hadiah yang di hantar sudah pun di terima.

Jadi happy la aku dengar kalau tidak risau juga.Risau kalau barang tue x sampai je! Tapi ada satu perkara yang buat aku rasa macam x best sikit. Hadiah yang aku berikan itu tidak muat pada babynya. OMG! so sorry dear aku x sangka pula baju tue boleh tak muat. Sebab kalau ikutt pada detail hari tue babynya berusia 7 bulan dan hadiah yang aku berikan itu untuk 9 bulan. Aku sengaja mengambil size besar dengan harapan muatlah si comel untuk memakainya. Sekiranya besar pun still boleh di simpan untuk masa akan datang..

Baju untuk anak juri pun aku ambil size besar tapi alhamdulillah memang sesuai dengan dirinya. Aku harap pihak sana jangan ambil hati ye! kalau menurut pada size baju tue hanya ada size untuk baby berusia 9 bulan ke atas saja.Tak sangka pulak baju tue boleh tak muat. Sorry ok! Risau la takut orang cakap apa pulak. Macam aku bagitahu dekat blogger tue tadi dia boleh sent balik kepada aku dan aku akan hantarkan yang lain...Tapi sejujurnya aku tak tahu boleh jadi macam nie. So sorryyyy!!!

S - 9m (lenght 38cm)
M-12m (lenght 42cm)
L-18m (lenght 45cm)



Note: Boleh ukur pada baju itu mengikut size yang amy letak ini. Serius dan jujur amy katakan baju tue bukan seperti yang saudari katakan bersize 3-4 bulan. size yang ada hanya 3 size ini saja...Hope boleh pulangkan kepada amy asap! Maaf di atas kesilapan ini huhuhu...

14 comments:

kasihibu said...

amy
kadang anak anak ni besar dari usia, contoh anak anak akak;p

tp benda tu bukan salah pada sesiapa pun, cuma tak saiz je
janganlah amy rasa bersalah pulak

azwa amani said...

takpelah kak..nnati try cari saiz lain tuk pemenang tu semula k..

exora said...

sian amy yer...nk kn post2 2,3 kali lak..

sarah-najwan said...

xpe la amy..kdg2 baby ni kita xdpt nk agak size sbenarkan sb bukan berada depan amy..

nati bg size lain..insyaAllah akan muat..

Ummi Danish said...

Sorry amy, sy sgt sibuk. Hadiah for danish da sampai. Baju and seluar ok but kasut tk muat tuk danish ;) kasut tu kecik. Danish pki smpi nangis coz ketat. Tp dia suke. He he he

Unknown said...

it's okaylh sis..mungkin badan baby tu agk besar sikit..mungkin kita sangka sesuai tpy tak plkkan..

Unknown said...

biasa la tu amy..
budak2 ni saiz nye bukan sama..
ada yang bulat bam bam..
ada yang umur setahun tapi badan halus je..hehehhe

Yasminhamid said...

rasanya baby size besar kot.. macam anak saya.. masa umur 6 bulan dia dah pakai baju setahun..

Kamsiah yusoff said...

hehe amy...baby ni walau sama umur tp saiz badan berbeza..anak bongsu akak dulu...umur tak sampai setahun tp berat badan 28 kg...pampers saiz xxl...

marinahunny said...

yes, setuju dgn sayangsayangibu, kdg2 baby ni cepat sgt membesar. so amy xyah rasa bersalah kan..

eB said...

hik3, tringat baju yg aed dpt arituh... ;p

Adila Khairy said...

salam amy, takpe2.. dh menang dan dpt hadiah pun bersyukur sgt dh.. :)

hmm.. sy bukan kata baju tu saiz 3-4 bulan, tp cutting dia rasanya muat utk baby umur 3-4bulan.. baju ni jenis cutting kecik..

amy jgn lak terasa, sy just inform je, tak niat pun nak komplen ke ape ke..

takpe2.. nnti boleh simpan, manalah tahu ada adik baru ke nnti kan.. anak sy badan dia kecik je takde la besar mana, tp dia tinggi sikit, so baju tu jadi singkat..

nway, thanks so much... takpe2.. :)

Sheherazade said...

kalau nti kite(me n u) dpt baby nanti insyAllah amin

jgn beli baju baby byk2,baby cpt besar hehe

tamansyurga_87 said...

kak amy.. cantiknya baju nie.. boleh beli x? :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign