Jul 22, 2011

Bila suami mula mengangkat tangan beginilah jadinya


Cinta Hati Aku dunia dan akhirat..


As'salammualaikum...

Lewat pagi nie aku update entri! Nie semua gara² kejadian malam tadi la.Huwaaa!! aku sedih korang bangun pagi nie pun mata aku bengkak akibat terlalu banyak menangis semalam. Tak tahu nak cakap macam mane dan tak tahu juga macam mane nak meluahkan. Tapi serius apa yang terjadi semalam sedikit sebanyak mengganggu emosi aku.

Sudah hampir 2 tahun lebih aku mendirikan rumahtangga bersama en.Amirul. Selama tempoh masa itu tidak pernah sekali pun en.hubby memukul aku , apatah lagi meninggikan suara. Kalau setakat marah² manja tue biasa la. Selalunya en.hubby seperti air mudah sejuk dan aku pula seperti api murah terbakar dan panas. Tapi berbeza dengan apa yang terjadi semalam.Aku di pukul! di pijak sampai badan aku jadi lemah tak bermaya. Darah mula mengalir dari hidung dan mulut aku. Apa salah aku sampai en.hubby buat aku begitu.

Aku tahu sejak dua menjak nie en.hubby terlalu sibuk dengan kerja sehinggakan hampir setiap hari dia akan pulang lewat ke rumah tapi jangan la sampai lepaskan tekanan tue kepada aku. Ibu bapa aku sendiri pun tak pernah buat aku macam tue. Di mana perginya kasih sayang dan cinta yang selama ini sering di ungkapkan di bibirnya. Ya Allah besar sungguh ujian yang Kau beri kepada hamba mu ini.

Air mata aku mula membasahi pipi! Mengalir deras seperti air terjun yang tinggi. Aku merayu dan terus merayu agar tidak di perlakukan begitu. Kalau perlu aku sujud aku sanggup sujud kakinya.Maafkan aku kalau ianya berpunca dari diri ku tapi jangan buat aku begini. Aku hanya insan lemah yang tidak mampu berbuat apa². Sambil teresak² dengan nada suara yang tersekat².En.hubby langsung tidak menghiraukan aku. Dia hanya bersuara sambil membelakangan aku.

Korang tau apa yang terjadi lepas dia balik kan muka kepada aku. Aku yang mengerang kesakitan tunduk dan terus merayu dengan tangan memegang kedua kakinya. Sebaik en.hubby memalihkan mukanya kepada aku. Sekali aku terpandang , Ya Allah sapa kamu! Terus aku tersentak dan terjaga dari tidur dengan air mata yang masih mengalir di pipi. Uish!! ngeri sungguh la mimpi aku nie. Kenapa tadi macam muka en.hubby sekali bila dah toleh nampak macam muka seekor binatang bertanduk.Terus aku terfikir akan gangguan telifon misteri baru nie yang membaca mentera tue. Subahanaallah x akan ada kena mengena pulak! Terus aku lihat handphone , ada tertera 2 missed call no yang sering menganggu aku tue. Now fikiran aku masih memikirkan mimpi malam tadi. Adakah ianya sekadar mimpi atau sebaliknya. U all rasa macam mane........


Note: Sian en.hubby macam mane boleh bertukar jadi garang begitu pun tak tau la hahaha.. Tapi x sesuai ok! dia seorang yang sangat cool , x pernah marah apatah lagi nak cari pasal dengan orang.Apa la punya mimpi lain kali pakai muka orang lain la. Saja mengusik dan memujuk diri agar tidak terlalu memikirkannya...Mood tonggang langgang..



33 comments:

Cik Bahgia a.k.a Zet said...

wat saspen jerk.. ingtkn betul.. hihikkk

Liyana said...

uish igt betul2 td, seram nk bace, rupe2nye mimpi sajo..hehe

tido x basuh kaki kot malam td.. =)

kasihibu said...

muhahahahahaaaa..
tahu dah mesti cerita mimpi punya

tp kadang bila kita mimpi tu rasa macam bebetul je kan amy ;p

ANDAIANNYA said...

sedihnya..hehehehe...buat saspen je

eB said...

kalo mimpi kena patuh ular bgs tau ;p

Unknown said...

panggilan baca mentera ? takot lak...

Unknown said...

tengok muka asben amy pun dah tahu, tak mungkin dia tergamak buat mcm tu.

Kadang2 mimpi ni satu petanda juga, tapi mimpi biasanya mainan tidur.

Kalau amy rasa takut, cubalah bertanya kepada yang lebih arif, mana2 ustaz atau orang yg lebih tua...

sarah-najwan said...

suspen lak akak bace..huhu
mimpi ajo tu..xde kaitan

yg ade kaitan ialah..terminate no lama tu..buat no baru..baru pemanggil misteri xle call dah..

IMA SALSUZAIMA said...

adesss..kahkahlkah..mimpi je kot..moga takde apa2..just mainan tidur..:)

Anonymous said...

mimpi itu mainan tidur..

berdoa sahaja ia tidak berlaku..

Sarah Syazwani said...

dasyat juga mimpi tu..hubby pulak penah mimpi bunuh sarah sbb curang..ngeri betul

Kak Amy said...

Sarah-Najwan : Nak terminatekan number tue susah sikit kak , kak mostly sedara mara dan kenalan rapat serta client yang close dengan amy tahun number tue..so bila terminate number tue sikit sebanyak akan menjejaskan amy nanti. Hope pihak berkuasa akan mengambil tindakan la.

eima said...

memula aku baca aku dah tau ni bkn kisah sebenarnye ... tak mungkin akan aibkan suami die ....
bab mimpi tu kadang tu ..ia adalah petunjuk dr Allah... aku cadangkan ko pegi jumpa org yg pandai ilmu agama tanya pendpt dan cite sekali pasal misteri called tu ... kadang ade manusia ni yg dengki ngan kite .. risau aku bila tau mende cam ni ..aku tak nak pepe terjadi pd ko ngan suami ko ....

aku doakan semoga Allah lindungi ko dr musibah dan kejahatan ...

zaidah said...

mimpi tu mainan tidur tapi kekadang mimpi tu sebagai petunjuk untuk kita berhati2...better amy jumpa ngna ustaz atau yang pakar tentang perkara berkenaan....

Semut Senyum said...

Terkejut cik semut... suspen sungguh.. sebelum tido bace2 la surah mana patot, zikir2 skit... yakin dgn Allah.

Kakzakie Purvit said...

Kakak baca saja dah agak mesti mimpi atau saja AMy nak gurau. Kakak tak percaya walau sebesar kuman Amierul buat macam dlm mimpi tu.

Chekgu Azrine said...

wat suspen je amy nih

Nazz@Purple said...

mimpi dr bisikan syaitan mungkin..b4 tido bce surah 3 qul dan ayat kursi..yg pasal pangilan misteri bace mantera tu..serammya..

Biar Tinggi di Langit said...

ingatkn cter betol2... nak cadang wat report polis... amalkn minum air bacaan yassin sebelum tito, insyaAllah x de yg kacau daah- saalaam kenal dr gadis butterfly... ceria2 selalu :)

Atiqah Wadiah said...

kalau btol2 nih,serammm!!nasib baik mimpi

azwa amani said...

ishhh akak ni.. seram sejuk adik bace tauu... tak mao lah gini..

Unknown said...

amy terlalu memikir sangt kot..
itu sekadar gangguan syaitan je tu..
lain kali kalau mimpi gitu bangun2 terus solat..

Nizam Ijam said...

saya harap dpt isteri mcm suami awk...sejuk jer :)


” Nizam Ijam Dot Com”

Nur Hawa Mohd Zin said...

Ya Allah kak...meremang bulu roma awe bace tau..mimpi buruk adalah mainan syaitan..utk menakot2 kan dan melemahkan semangat manusia kak...

insyaAllah kebahagian adalah milik akak :)

Hudalatip said...

memula baca pun dah agak mesti mimpi,cuba cari jalan agar tak diganggu oleh pemanggil misteri tu lagi eh..

☾SHiemaCMa786☾ said...

innalillahiwannailahirajiun.....
dasatnye mimpi amy...
cma x penah lg mimpi camtu..mntk djauhkan..
nauzubillah...sib baik cuma mimpi jer..
huhu...

Unknown said...

mimpi selalu jadi sebaliknya....
dijauhkanlah dari benda yg tak elok kan...

Yasminhamid said...

kadang kala.. mimpi itu petunjuk.. cuba la bertanyakan orang yang lebih arif..

Mizz Atie Zieya Shukri said...

kak amy!! ish...suspen gila baca..
hampir2 call talidera td...nk laporkn kes kak amy kena dera..hehehe

Arizakiah said...

Akak dah dapat agak dah...ni mesti mimpi lagi.....

jangan percaya pada mimpi amy....syirik.

cik LOLA said...

cik LOLA singgah sini..
haha..mimpi rupenye..mainan tido la tu..
basuh kaki ye sblm tido..haha

singgah la sini
http://kasuttinggiakuh.blogspot.com

kakyongnida said...

uish. takut la dengar cerita akak ni. senang2 akak tukar jela num tu. pastu selalu amalkan ayt2 pendiding. lepas semayang amalkan baca surah Fatihah. ayat2 qursi. 4 Qul. mathurat pon kalau boleh jgn tinggl amalkan tiap2 hari. :)


ni sy tau dari darussyifa' :)

Sheherazade said...

menakutkan btl,dear jage diri ok

semoga kita dilindungiNya..Amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign