Jul 19, 2011

Jumpa handphone dalam panggung wayang



سلامت تڠهاري

Tak mau mendom² lagi uat sakit kepala je. Anyway terima kasih semua di atas pandangan kalian. Nanti en.hubby pulang aku akan minta dia bawakan aku ke balai polis. Sekarang nak kuar sendiri pun dah takut! Serammm Ooo..

Ok tinggalkan story pasal pagi tadi sekarang aku nak story pasal lain pulak. Korang pernah tak kenakan orang! maksud aku kenakan kawan² ke atau sapa² saja. Kenakan tue bukan kenakan sebab nak cari pasal tapi kenakan untuk suka² atau lebih tepat untuk bergurau. Kalau time bujang dulu aku dengan member² serumah memang suka sangat kenakan member². Bila salah seorang daripada kami terkena apa lagi , pecah perut la ketawa.

Tapi kan ada sekali tue niat hati nak kenakan member sendiri sekali terkena pada orang lain yang tidak di kenali.Perghh!! memang haru ow tapi yang bestnya bila lihat reaksi dorang.Time tue nak tengok wayang dan kebetulan pula barisan seats aku tue ada la kosong dua tiga seats. Jadi aku keluarkan handphone dalam handbag dan letakkan di atas seats yang kosong tue selang beberapa seats dari aku duduk.Kononnya nak bagitahu member aku ada handphone atas seats sebelah , sekali ada satu geng mamat nie duduk di seats tue. Apa lagi mengelabah jugalah aku! bukan apa sasaran tidak mengena. Nak tak nak aku kena teruskan juga , x kan nak minta malu ow..

Masa salah seorang mamat tue nak duduk dia terperasan la ada handphone atas seats dia.So mamat tue pun cepat² la duduk dan ambik handphone tue simpan dalam poket seluar dia. Aku pulak just pandang dari jauh je bersama empat lagi member yang aku x jadi kenakan tue. Sampai kesudah mamat tue dok simpan je handphone tue dalam poket dia tanpa membelek². Mesti dalam hati dia berkata handphone free sorok cepat² nanti kuar panggung dah clear baru nak belek.

Bila tayangan dah habis aku pun dengan member bangun la nak gerak keluar. Kebetulan masa tue pintu keluar kena ikut atas. Jadi kitaorang pun ushar je la mamat tadi dari atas. Sekali kita orang lihat geng² mamat tadi sedang ketawakan dia.Mane taknya mamat tue siap kecoh bagitahu member dia yang dia jumpa handphone kat dalam tadi. Sekali tengok handphone tipu wakakakakaka...

Kita orang yang dari tadi dok gila² tahan gelak akhirnya ketawa bagai nak gila. Apa tidaknya mamat tue mesti excited bila dapat handphone free pastu canggih lak tue. Sekali hampeh!haha Lagi satu kita dapat lihat reaksi orang kalau jumpa barang yang berharga macam mane.Bukan nak di serahkan kepada pihak yang berkenaan tapi nak di jadikan harta sendiri pulak. Mamat tue pulak ambil handphone tue pergi letak pula dekat tempat duduk.Datang pula mamat lain dan buat aksi yang sama macam mamat. Sekali dia tahu handphone tipu terus dia buang dalam tong sampah.Kami terbahak² gelak. Agaknya setiap orang yang jumpa handphone macam tue kot rupanya:D.

Note: Nie kes tak dapat masuk rancangan wakenabeb la nie tue yang buat rancangan wakenabeb sendiri! miahahahaha tak kan la aku sanggup nak kenakan orang dengan meletakkan handphone betul. Orang gila pun x kan buat camtue hehehe...


16 comments:

Unknown said...

hahahaha..tu balasan orang tak jujur..
padan muka dia ! henpon tipu jeh..hahaha

No name said...

hahaha..mcm ada kamera jer.. mana tau entah2 kene bang bang boom

eima said...

tu aku pelik pesal ko leh rileks je bila mamat tu amik HP ko .. rupenye dr awal lagi mmg tipu punya

Unknown said...

mana nak dapat tepon camni??....boleh pekena orang ni

Kak Amy said...

azam : handphone display yang selalu letak dekat kedai tue hehe...

Unknown said...

bagus jugak cara tu,..
kita boleh tau dia jujur atau tidak..
heheheh

sarah-najwan said...

bagus gak kenakan gtu..rasakan..kita ni kene jujurkan..

rasa2nya la..dr 10 yg kita kenakan..ada tak seorg yg jujur???

Sarah Syazwani said...

mmg niat dia nak amik hp tu..hahaha sekali hp tipu..dr situ dh tau dia jujur ke x..

ozzy said...

kalau bab kenakan org mmg seronok lah ye hehe..gelak sampai x hengatt.Mcm tulah juga bila org lain kenakan kita balik haaa baru tau.

Hudalatip said...

nampak sangat mamat tu tak jujur kan..

☾SHiemaCMa786☾ said...

hehehe..dasar...bole plak ade hp tipu tu..
padan ngan muke dia..wawawa..
^_^

Kakcik Seroja said...

Mesti malu setahun tu...

eiela said...

huhu ruginya saya takde sekali kat sini. kalau ada, mesti best tengok reaksi diorang dan tumpang gelak sekali. hehe

Bionic women said...

anak sedara eily pernah kenakan eily, dia bawak balik henpon blackberry, katanya jumpa kat tepi jalan masa tengah main..
pastu eily tanpa soal selidik trus gitau hubby cepat ler check, kot2 jumpa no yg boleh dihubungi.
memang eily ler yg kalut lebih, skali anak sedara tu gelak guling2 kat eily, upenya dia amik yg org buat display kat kedai tepon tu, kebetulan anak org sebelah rumah tu ada kedai tepon..hampeh

Unknown said...

hehehe.....handphone tu amy, nampak yg canggih pulak tu, walaupun 'dummy' mesti mula2 ingat betul. Ramai yg macam tu kan, tak nak lepas peluang..huhu

Sheherazade said...

malu kalau terkena ,hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign