Apr 10, 2012

Blogger mengamuk pasal post semalam , i got prove ok!



Hai la cukup la semalam dah buat hati aku panas , nie buka je belog ada malaun mane pulak tinggal komen x puas hati pasal post aku semalam..Aduh panas..panas.. kalau kita rasa panas hati baik la cepat beristighfar supaya syaitan tidak terus menghasut diri..

Aku cuba pergi ke belog tersebut tapi yang peliknya bila aku lihat belog itu kosong seperti belog yang baru di create sebentar tadi.. Be gentle la kalau nak sound pun.. tunjukkan saja diri buat pe nak main sorok² , kalau betul seller tue x bersalah kan! Ke anda terasa diri anda yang aku perkatakan...

Ko cakap aku saja reka cerita sebab nak dapatkan traffic tinggi ye! Ha meh sini baca satu persatu.. I got prove ok! aku bukan jenis nak mengada²kan cerita.. Apa aku dapat! Aku kongsi di belog ni pun sebab aku x nak orang lain turut sama terkena..Ambil ikhtibar dengan apa yang terjadi pada aku , terutama sekali bagi seller online.. jangan kerana ada segelintir orang macam nie , orang lain yang berniaga jujur turut terkena tempias...




Part nie memang aku confuse pasal aku nak postpone order lepas tu aku pulak bagi masalah kat dia.. Padahal dia sendiri cakap barang yang aku nak xde dalam stock so bila aku nak tunggu , aku pulak bagi masalah..camner tue meh tolong jelaskan kat aku uolllsss , kot aku nie memang jenis x faham bahasa huhu...

Tiada pejelasan di beri..

Sms pagi semalam

Alasan yang di berikan..



Time dia jawab dah pos than bila aku minta tracking number terus senyap

Sampai ke sudah x di reply , pagi ni aku call x di angkat
sms x di jawab! jawapannya kena tipu la huhuhu!


Adoi sabar je la , aku tak marah kalau bab duit tue sangat tapi yang aku marahkan kenapa kalau yang menipu tue je orang melayu...Pastu tipu sesama melayu lak tue!Buat malu betul la.. Kalau ia pun nak duit berusahalah tapi jangan main kotor camni , x berkat beb....Berniagalah dengan jujur , insyaallah rezeki tue ada cuma kita je kena usaha untuk mendapatkannya... Sekali kita jujur dengan orang 1000x orang jujur dengan kita...percayalah!










28 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

pergh..pns je !!xguna toi dpt org cmtu.

Anum said...

betul2
berniaga dengan jujur ok

munna said...

ha..dah terbukti mana yg betul dan mana yg salah kan....

MISS Z BERCELOTEH said...

pergh!!saya lak skit hati baca...
putar belit keadaan lah org tu..

azura samsuddin said...

xpe sis, biakanlah orgyg marah tu, mungkin dia terlibat lah tu kot smpi nak mrh nak sound2 kan, kalo x kena xkan nak marah ... sy yg baca ni pun sakit hati pe lg sis yg merasai

dear anies said...

dia bkn skt fizikal agk nyer skt mental da mcm tu..

slh 1 sbb sy rs was2 nk bli on9 mcm ni la..aduhaiiii

sabar la ya amy..

☾SHiemaCMa786☾ said...

sdoi...sabar je la amy..

AiniHalim said...

serious sakit hati bila org bg alasan yg x masuk akal.. ckp pun cam putar belit.. klau nak berniaga biar wat cara elok klau tak tutup je..

sorry k.amy, emotional lak..

Unknown said...

adoi...sabar je la....

tapi tegakkan kebenaran anda tu

Belalang hijau Perisik said...

bukan semua peniaga on9 perangai macam ni. tp sebabkan sebilangan kecil yang menipu, abis effect paa peniaga2 lain... hmmm

Kamsiah yusoff said...

adanya seller mcm ni,akak serius ckp,serik beli online...oder t shirt,mcm2 alasan diberikan...outstation la,line internet ada prob la...last2 akak sound,saya tak halalkan duit saya dunia akhirat...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Amy..syiannya lar.Ada gak org kaut untung ngan cara camnikan?
Xtakut ke guna duit org..bkn hak sendiri..
K.atie pon suka beli ONLINE gak...Alhamdulilah,hingga kini xder masalah camni.
Harap2 jgn la dpt seller cam 'org tu'..
Nape Amy hitamkn nama seller tu?.Bkn apa biar org lain tau...& takde sapa yg akan trkena pulak..
Sabar ya...

Rinna said...

Tak suka betul ngan peniaga yang penipu..nie..kalau dah tak de barang beritahu laa..kan.. dan pulangkan duit..nie wat senyap jerk.. ishh.. kalau akak pun geram..gak..

Unknown said...

huish... x baiknyer buat kat org gitu kan... moga dia insaf n dpt bg barang tu kat amy.....

Unknown said...

aduss sy plak yg terasa hanginnye..ni yg rs nk repot polis neh..:(

husnalalink said...

sabar2 la ye..memacam manusia zaman skrang nie..hati2 la yea..

Cikrosecute said...

tak settle lagi ke Amy?...sabar jerlah Amy...hubby amy tak bising ke? dah jadik camni...Kalau hubby cik rose bising...Pasal tue bila cik rose nak beli barang secara online dia tak kasi huhuhu...siapa seller tue?takut jugak kena tipu...

eelobor said...

pertama kali saya beli barangan secara online daripada amy, terus terang terasa gak risau nak kena bank in dulu sebab harga melebihi 2k. tetiba amy cakap sampai barang dulu, tgk biar puas hati baru bank-in. serius saya agak terkejut sbb amy boleh percaya kat saya juga walaupun kita tak pernah jumpa kat luar. apapun, pembeian pertama saya secara online sangat bertuah kerana berjumpa dengan penjual yang jujur seperti amy.... huhuhuhu

ini bukan komen bodek2 bagai atau di upah oleh tuan tanah... ianya ikhlas dari hati pembeli iPhone 4s kaler putih.... hahahhaha

azwa amani said...

sabar je lah kak..

Unknown said...

KALAU TAK RETI BERNIAGA TAK PAYAH LA BERNIAGA..
ANIAYA ORANG JE BUAT APA..
IMEJ SENDIRI PUN JADI BURUK DI MATA ORANG..

kurus said...

adoyaiii
akk x pernah lak kena macam nie ,sbb kalau beliu online tudung aje .. ekekkeke
sabar ye amy

x tahulah apa masalah blogger/seller online tu
sekurang2 nye relpy dan say sorry settlekan masalah nie cepat2 ..
jgn senyap macam nie ..

marah ?? sure sesiapa pun akan marah bila brg dibeli x dpt dgn pelbagai alasan , sedangkan duit telah dibank in .. '
dan selalunya costumer always concern dlm perkara2 macam nie huhuh

harap amy sabar
dan buat si penjual , settlekan masalah dgn baik , kalau nak lama dlm bidang ini .. jgn kerana u, penjual2 online yg lain mendapat buruk nama .. its not good ..

h4ni3 said...

saya pun penah kena
alhamdulillah, barang dapat, tapi tak sama dgn yg di order
bila komplen, dia kata bukan salah dia, salah supplier.. ewahhhhh
saya memang terus ban peniaga online yg camni

Mohd Sukur Ibrahim said...

berniaga kena jujur sebab kita nak pelanggan berterusan... sama-sama jadi jujur! kita jujur 1000x org jujur dgn kita.setuju!

Yasminhamid said...

org yg macam ni la yg merosakkan peniaga online lain yg jujur kan?? memang dasar keparat..

JULYA said...

susah klu berniaga through sms or chat box..sbb kdg org tulis lain kite faham lain.org xmarah kite kate org marah.call senang.boleh dgr nada org 2 ckp.tp mmg ni kes tipu kot.if im not mistaken.mule2 die ckp dh pos.tibe2 bile tnye blk baru pos.hurmmm

azhariahzuber said...

susahlah mcm ni. kang org ngata melayu marah kan

Unknown said...

betul2 panas nie

ahmad humairi said...

Saya ngaku ada gak menipu...tu pasal saya pun tertipu....haisssyyyh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign