Apr 21, 2012

Tak suka tak perlu cari , x perlu nak buruk²kan saya pada orang lain



Tadi aku terima satu mesej dari seorang sahabat di facebook. Ya Allah! apa la salah aku sampai orang tak habis² nak dengki dan sakit hati dengan aku , padahal aku sikit pun x pernah kacau dorang. X pernah amek tahu pun pasal orang. Aku buat keje aku je.. X faham betul la..

Selama ini aku diamkan diri je , x nak amek pusing perkara sebegini...Tapi lagi aku diam lagi menjadi² pulak perangai dorang nie.Add semata² nak tahu perkembangan aku , pastu nak pukul canang sana sini.. Apa punya orang daaa...Umur dah dekat 30 tapi perangai macam budak².

Tak cukup dengan itu dia siap cite konon aku yang beria sangat cari dia..nak kawan gan dia.. Hei please ok! kau yang add aku pastu kau nak buruk²kan aku dekat orang.Bukan aku sorang je kena macam nie, dua lagi rakan aku yang x sebulu dengan dia pun turut menjadi mangsa.. Serius x faham betul dengan orang macam nie.. Orang lihat member bahagia dan berjaya , tumpang gembira tapi bukan tumpang dengki dan iri hati...

Sebelum nie apa yang dorang hina aku , burukkan aku dan fitnah aku.. Aku cuba sedaya upaya untuk abaikan semua itu tapi hari ini sudah tiba masanya untuk aku membela diri. X de makna aku nak cover² dorang dah. pasni kalau ada lagi cerita buruk tentang aku , siap muka aku paparkan..Biar semua orang tahu hati busuk korang.

So di sini aku nak tegaskan , tiada mesej bukan² yang aku hantar pasa sesiapa?? Aku bersosial di laman facebook hanya aktiviti berniaga saja , selain daripada itu memang aku x layan. Jadi x perlulah nak cakap aku begitu..Tak perlu nak berlagak diri itu hebat sedangkan hakikatnya kamu tidak berbuat apa² pun. Buktinya boleh lihat di bawah...

Ini bukti nama² mereka yang aku block dari facebook aku!

Selepas aku mengetahui mereka hanya ingin mengetahui perkembangan diri aku saja , maka aku putuskan untuk block saja mereka dari facebook aku. Bukan niat aku nak bermusuh cuma rasanya aku tidak perlukan kawan seperti mereka..Buat apa berkawan kalau tidak ikhlas kan.. Tapi sebelum aku block dari facebook , aku sempat menghantar satu mesej.. Mesejnya seperti di bawah!

Ini pula salah satu aktiviti mereka 
yang di kirimkan oleh seorang rakan kepada aku


Ini pula bukti yang menunjukkan dirinya yang add aku! So tidak timbul di sini kata aku marah sangat² kerana dia x nak kawan.. Bukan aku yang cari dia tapi dia yang cari aku.. So fikir dulu sebelum bercakap ye.. Dan mesej ini juga membuktikan yang aku tidak menghantar mesej yang bukan² melainkan yang tercatat di atas...

So dengan terpaparkanya post ini aku minta sangat tuan empunya diri tolong jangan ganggu hidup aku lagi seperti mana aku tidak pernah sibuk nak amek tahu hal korang semua.. Tak perlulah nak iri hati atau dengki mendengki kerana sikap itu akan merugikan diri sendiri..

Sekian...











8 comments:

Hidayah Rusli said...

sabar ye akak :)

Liza @ Adzriel AB said...

Sabar ye dik amy. Tak yah layan nanti buat hati panas je.

kurus said...

aduhhh x habis2 rg buat amy macam nie .. dari dulu akk kenal amy , business org kacau , ada aje x kena nye .. huhuh

sabar lah amy
dugaan dari allah semua ini ..
x paham sbb masih ada org macam nie ..

pelik sbb bukan budak2 dah kan
hurmm amy kena banyak sabar dan be professional .. biar org buat kita dik , kita jgn buat org ..

banyakkan bersabar kerana yg bersabar itu ada hikmahnya , allah sayang dik .. selagi dia sayang dan amy kuat , kerana itulah dia bagi ujian yg dia rasa amy boleh menerimanya .. percayalah dik
be strong .. akk now amy will be strong ! ... ;)

aamalinaazman said...

aihhh
nilah sikap2 yg perlu dikikis
kalau ade org cm ni
mohon benooola sedor kan kak

atuk said...

Assalamualaikum Amy

Insyaallah
ada hikmah disebaliknya

☾SHiemaCMa786☾ said...

hhuhu..xfaham tol ngan manusia camni..sabar je la amy..

Unknown said...

takutnya kalau dapat kawan mcm depa tu..sebenarnya benda2 gini la yang kadang2 buat akak takut nak beramah mesra dan mencipta kawan.tapi bila tak berkawan orang kata sombong pulak..kan?? dah kawan,nanti lain pulak jadinya...
oh!!kehidupan apakah ini.????
hehehe

Cikrosecute said...

sabarlah amy....mungkin ada hikmah di sebaliknya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign