Apr 4, 2012

Kunjungan Tuan Guru Hj. Nik Abdul Aziz dan isteri, Hjh. Tuan Sabariah Tn. Ishak di teratak ambo


Hubby bersama Tok Guru 
di sekitar perkahwinan sepupu en.hubby


Assalammualaikum...

Firstly aku nak minta maaf , sekiranya post ini akan membuatkan anda kurang senang.. Terutama sekali bagi mereka yang berjiwa politik! Di tegaskan ye , post ini tiada sedikit pun berunsurkan politik.. ia sekadar penceritaan mengenai diri aku sahaja..


Dua hari lepas rumah aku telah di kunjungi oleh pasangan suami isteri ini siapa lagi kalau bukan Tuan Guru Hj. Nik Abdul Aziz dan isteri Hjh. Tuan Sabariah Tn. Ishak.. Serius terharu sangat dengan kehadiran Tok Guru dan isteri.. iya la seorang yang ada nama dan beliau juga merupakan seorang Menteri Besar Kelantan sanggup datang ke teratak aku yang x seberapa nie ~ sambil kesat air mata tanda terharu...

Selepas berborak panjang kami pun menuju ke surau berdekatan untuk menunaikan solat zohor , tapi sebelum itu sempat juga la Tok Guru dan isteri menjamah kopi panas dan biskut kering yang aku hidangkan.. Sepanjang perbualan aku rasa happy sangat..ternyata Tok Guru tidak loket orangnya , malah orang rumahnya juga sangat baik dan peramah...

Selesai menunaikan solat Zohor , kami pun menjalankan aktiviti gotong royong di surau tersebut. Masa aku dok sibuk membancuh air tiba² aku di datangi seorang mek. Macam² la yang dia tanya aku tapi aku x berapa faham sangat sebab pekat bahasa kelantannya...Cuma satu part je aku ingat , mek tue tanya peti ais tue boleh bagi dekat orang susah tak..aku jawab " peti ais nie untuk baitumal punya"... pastu Tok Guru dan isteri menyampuk..X ingat dah apa dorang cakap...Sedar² azan subuh.. bangun sambil tersenyum sorang²..

So pagi tue masa breakfast aku story la dekat en.hubby.. sebelum story tue aku sempat bertanya padanya.. Papa rasa papa tahu x mama mimpi apa semalam sambil buat muka tersengeh macam kerang busuk.. en.hubby pula sure la jawab perkara yang tidak masuk akal sebab dia tahu isterinya memang suka mimpi yang pelik²...Di sebabkan en.hubby x dapat jawab maka aku story la pasal mimpi aku tue...

Semalam mama mimpi Nik Aziz dan isteri datang dan bla bla bla... En.hubby yang sedang breakfast tersenyum sambil berkata , tue maknanya mama dah sampai seru la tue Tok Guru datang dalam mimpi suruh mama tukar parti.. tinggalkan Zamri kadir dan bersatu bersama Tok Guru..hampeh sempat lagi en.hubby paku aku pagi² buta..huh!

Mimpi tue buat aku rasa tenang je..sepanjang hari aku asyik tersenyum bila mengenangkan mimpi tue.. tapi yang pelik macam mane la Tok Guru dan isteri leh datang dalam mimpi aku pastu ada pulak adegan mok cik pasal peti ais..macam x de kena mengena langsung kan....en.hubby pulak x de dalam mimpi aku kali nie mungkin en.hubby dah pergi kepada Zamri Kadir kot hahahahahaha...... ~ jangan marah ye papaboo

Itu saja mimpi saya, sekian ..





30 comments:

hajar said...

serius saya mmg admire sgt2 dgn tuan guru nik aziz... bila boleh jumpa agaknye...

Anum said...

bestnya dapat jumpa tuan guru

eelobor said...

hehehe.... nasib baik baca komen kat fb dulu.

hana said...

erm..
mimpi upenye...
tp saya pn adore TGNA..
=D

Sheherazade said...

Dalam mimpi pon dah cukup bgs :D

hampir jeles tadi,hihi

Kakcik Seroja said...

Hehehe.. mimpi rupa2nya.

:)

kasihibu said...

sampai termimpi mimpi
hehehehe....(,")

mimpi pun besat jugak, rasa macam betul pun ada kan?

ftdanisha said...

aiyo..ingt betul let d..ha molek le tu,.,.tu ptanda baik..
MB Perak xok ke?soalan dr org perak jugk..hehehe

azzey said...

he3...entry yg menarik..:)

Myra Jay said...

Hehee, wahhh!! akak siap mimpi Tok Guru lagi tu..
:)

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Anak sedara I pun ada mimpikan Nik Aziz baru2 ni dan menuliskannya di wall FBnya utk bertanyakan rakan2nya maksud yg tersirat. Tapi takde yg memberikan jawapan yg pasti.

::NureeN:: said...

ada petanda tue, betol jgk kata hubby, mungkin ken berhijrah kot :P

Hudalatip said...

ler mimpi ke?beria kita baca, ingatkan betul la kan...

sisdee said...

klu dpt jumpa mmg best kan..hehehehe..smoga jadi knyataan ;)

norhidana said...

heheheh boleh yek mimpi gitu, msti sbb baru tgk atau tnampak gambar tok guru nih :)

bg dana, tak kisah lah sapa pun org tu, apa pun fahaman politik ... mana2 pun blh jd kwn kite...

cube akak ingt2 kt mana akak pnh jmpa makcik pt ais tu

Kakzakie Purvit said...

Kalau kakak suka mimpi macam ini. Oklah TGNA kan org baik-baik so baiklah maknanya...

Unknown said...

hahaha...tergelak sorng2 ayie bce pos sis nie.. haishhh

☾SHiemaCMa786☾ said...

mimpi ke @betul2 kejadian ni??
hehe

Salina Mat Isa said...

mimpi rupenya..teringin gak nl jmpe tuan guru..

Salina Mat Isa said...

mimpi rupenya..teringingak nk jmpe tuan guru..

Misz-ella said...

alalalalala .. KC ingatkan sungguh tadi .. dah la KC peminat Tok Guru. hehehe.

azwa amani said...

beriya lah bace..upe2nye mimpi je..huhu :)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

great leader...

myaishahhafiz said...

la ingatkan betul td, rupa2nya mimpi :)

Kamsiah yusoff said...

bilo la pulak tok guru nak dtg dlm mimpi kawe..:)

myaishahhafiz said...

la mimpi rupanya, ingatkan betul2 td :)

Tieah Madian said...

Mimpi??? Adoiyai.. Lawak gak r.. Sy bc sampai habis.. Tup tup tup mimpi..

Mehmet Wie said...

hok aloh.. mimpi rupanya.. saya pun teringin nak jumpa beliau jgk..

munna said...

sama dgn kak munna dan en abg... berlainan dlm hal ni....

me suya said...

comel!
Suya pun pernah jumpa this couple beberapa kali kalau ada kenduri di rumah or rumah family.. Sebab Pak Ngah Suya keja dgn dia..

Lagipun, Suya pernah je jumpa beliau berpelikat ng berbaju pagoda... Tarik lembu since umah my sister sekampung dgn dia~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign